۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

ادامه تفسیر مهدیه مشهد

چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۴ ب.ظ

حاکمیت برای الله است و هر عنصری جز خدا ادعای حاکمیت کند این طاغوت است

قدرت دست هرکسی باشد درست نیست چون لا حکم الا لالله و حکم برای خداست و هر حکمی جز این حکم باطل است و حکومت طاغوت.از نظر ما که شیعه هستیم یکی از ابعاد توحیدی مخصوص بودن حاکمیت برای الله است و هر عنصری جز خدا ادعای حاکمیت کند این طاغوت است. قسم خداوند به عصر قسم به آن روزی است که جهان تحت حاکمیت الله قرار می کیرد انسانهایی که در طول تاریخ در حاکمیت الله زندگی نکردند همه در زیانند و با آمدن امام زمان(عج) این زیان از بین می رود و لحظه ی خروج امام عصر(عج) نظام های طاغوتی یا سقوط کردند و یا زمینه ی پذیر بین مردم آن از بین رفته است.

ادامه تفسیر سوره ی عصر ، مهدیه مشهد

آیت الله علم الهدی در ادامه تفسیر چهارشنبه شب ها به ادامه ی تفسیر سوره "عصر" پرداخته و افزودند: یرای "والعصر" در هفته ی گذشته 8 تفسیر بیان شد که ادر این جلسه به ادامه ی این بحث می پردازیم،در تفسیر این کلمه مفسرین که در واقع این تفسیر اهل بیت(ع) است قسم به زمان ظهور امام زمان(عج) و فرج بقیه الله(عج) و حکومت دین در دنیاست.



ایشان در ادامه افزودند: در حدیث توحید از مفضل آمده که از امام صادق(ع) سوال شده در تفسیر این سوره و ایشان پاسخ دادند که قسم به زمان خروج امام زمان (عج) است. نکته اینکه این عصر زمان حکومت ایشان نیست بلکه از ابتدای ظهور است تا حاکمیت جهانی ایشان. آنچه خدا در اینجا قسم میخورد و جواب آن هم در ادامه آمده نمایشگر ضرر و زیان انسانی است که در آن عرصه وجود ندارد.

آیت الله علم الهدی بیان داشتند: مسئله ی حکومت با شروع زندگی انسان بوجود آمد انسان ها از همان ابتدا زندگی جمعی داشتند وحکومت از اول یک اصل در زندگی بشر بود و لی در سایه ی این حکومت ها انسانها همیشه ضرر کردند چون سلطه ی انسان بر انسان یا زور است یا کلک ویا با انتخاب خودشان. این انسان مسلط بر مردم تمام داشته ها را در جهت منافع خود استخدام میکند.

ایشان تصریح کردند: قدرت دست هرکسی باشد درست نیست چون لا حکم الا لالله و حکم برای خداست و هر حکمی جز این حکم باطل است و حکومت طاغوت.از نظر ما که شیعه هستیم یکی از ابعاد توحیدی مخصوص بودن حاکمیت برای الله است و هر عنصری جز خدا ادعای حاکمیت کند این طاغوت است.

آیت الله علم الهدی افزودند: قسم خداوند به عصر قسم به آن روزی است که جهان تحت حاکمیت الله قرار می کیرد انسانهایی که در طول تاریخ در حاکمیت الله زندگی نکردند همه در زیانند و با آمدن امام زمان(عج) این زیان از بین می رود و لحظه یخروج امام عصر"عج" نظام های طاغوتی یا سقوط کردند و یا زمینه ی پذیر بین مردم آن از بین رفته است.

ایشان تصریح کردند: تفسیر بعدی برای این آیه آمده معنای خود عصر است به معنای فشار و خدا به فشار قسم میخورد و این فشار اصلی است که از اولین لحظه ی پیدایش سلول بشر تا هنگام دفن در خاک این فشار وجود دارد.چه تولید سلول و اسپرم چه خروج از رحم و چه در عرصه های زندگی و چه در لحظه ی خروج روح از بدن و در لحظه ی داخل قبر این اصل حاکم بر زندگی بشر است. آخرین تفسیر برای عصر به معنای عصاره ی وجود هستی است که این همان انسان است.اما این انسان خود در ضرر و زیان است. این تفاسیر مربوط به عصر بود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی