۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

شهادت امام کاظم(ع)

يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰ ق.ظ

شیعیان امروز جهان باید با همه چیز خود در مقابل ظلم ایستادگی کنند تا ستمگران نتوانند ریشه اسلام را بخشکانند

در زمان حاضر متحجرین می گویند تا قبل از ظهور امام زمان (عجل الله فرجه) لازم نیست که هیچ مقاومتی در برابر ظلمی که بر شیعیان جهان وارد می شود، نشان دهند و باید در خانه بنشینند و به خواندن نماز و دعا اکتفا کنند تا امام زمان ظهور کرده و همه چیز را سامان بخشد. تحمل 14 سال زندان و شکنجه امام موسی کاظم (علیه السلام) درسی برای شیعیان امروز جهان است که با همه چیز خود در مقابل ظلم ایستادگی کنند تا ستمگران نتوانند ریشه اسلام را بخشکانند.

شهادت امام کاظم(ع)، حرم امام رضا (علیه السلام)

آیت الله  علم الهدی صبح امروز در مراسم شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) در حرم رضوی در جمع عزاداران بیان داشتند: همه ائمه معصومین (علیهم السلام) از قدرت ولایت مطلقه الهیه که همان معجزه است، برخوردار بودند همان طور که امام رضا (علیه السلام) دو شیر نقاشی شده بر روی پرده کاخ مامون را به شیرانی درنده تبدیل کرد. به طور قطع امامی که از قدرت ولایت مطلقه الهیه برخوردار است می تواند راحت از چنگ شماری مامورین کثیف و بی هویت بنی عباس خلاص شود و 14 سال حبس و تحمل قل و زنجیر بر پا را به جان نخرد.


ایشان در ادامه تصریح کردند: مبدا ارتزاق فکری و اندیشه انسان ها، اولیای خداوند هستند که باید کل بشر را از زمان رحلت رسول اکرم (صل الله علیه) تا غیبت امام زمان (عجل الله فرجه) تغذیه فکری می کردند لذا همه دوران زندگی امام، ازدواج، فعالیت های سیاسی و اجتماعی، سیره اخلاقی و دوران حیات امام در طول قرن ها باید سرمشق بندگان خدا باشد و بگونه ای زندگی کنند که بشر از همه ابعاد زندگیشان درس بگیرد.


آیت الله علم الهدی افزودند: رسالت ائمه معصومین آدم سازی، آموزش و دادن راهبرد برای داشتن زندگی بهتر و جلوگیری از ظلم ظالمان در طول تاریخ است تا شیعه در مقابل قدرت های الحادی و جریان مهاجم به ارزش های دینی، فتنه ها و توطئه ها برای براندازی دین، ایستادگی کند.

ایشان با اشاره به مشکلات دوران زندگی امام موسی کاظم  (علیه السلام) تاکید کردند: در زمان بنی امیه، خلفای جور سعی در سرکوبی ائمه معصومین  (علیهم السلام) داشتند اما در دوران بنی عباس، خلفا افزون بر تلاش برای سرکوبی امامان شیعه، درصدد استخدام آنان در دستگاه خود برآمدند تا از وجود ایشان برای مشروعیت بخشی به جنایات، عیاشی ها و ظلمشان به مردم بهره گیرند.

آیت الله علم الهدی بیان کردند: در زمان امام موسی کاظم  (علیه السلام) هارون نیز مانند دیگر خلفای بنی عباس درصدد جذب امام در دستگاه خود برآمد اما با مخالفت ایشان رو برو شد، از سوی دیگر مردم نیز حمایت لازم را از امام خویش نداشتند و هیچ مقاومتی در برابر ظلم از خود نشان نمی دادند.

ایشان تصریح کردند: در زمان حاضر متهجرین می گویند تا قبل از ظهور امام زمان (عجل الله فرجه) لازم نیست که هیچ مقاومتی در برابر ظلمی که بر شیعیان جهان وارد می شود، نشان دهند و باید در خانه بنشینند و به خواندن نماز و دعا اکتفا کنند تا امام زمان ظهور کرده و همه چیز را سامان بخشد. تحمل 14 سال زندان و شکنجه امام موسی کاظم  (علیه السلام) درسی برای شیعیان امروز جهان است که با همه چیز خود در مقابل ظلم ایستادگی کنند تا ستمگران نتوانند ریشه اسلام را بخشکانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی