۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

ادامه ی تفسیر آیه ی چهارم سوره قدر

پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۴ ب.ظ

آدم وقتی راهش را تشخیص داد دیگه حساب نمی کند مردم خوششون میاد یا نه.

اینکه خدا ما را عبد خود خطاب کند و یا خودش را پروردگار ما خطاب کند . این بالاتر از همه ی مناسب و مقامات دنیا است.

در تفسیر " فیها باذن ربهم من کل امر" ، مهدیه مشهد - دوم رمضان 1434

آیت الله علم الهدی امروز ظهر در مهدیه مشهد حاضر شدند و بعد از اقامه ی نماز ظهر و عصر جلسه ی تفسیر ادامه سوره ی مبارکه ی قدر شروع شد. بعد از تلاوت قاریان ممتاز آیت الله علم الهدی به ایراد تفسیر بخش سوم از آیه چهارم سوره ی قدر پرداختند. ایشان ضمن تذکر به افرادی که تازه در جلسات تفسیر حضور پیدا کرده اند اظهار داشت: باتوجه به تفاوت بحث های تفسیری با دیگر بحث هایی که در جلسات دینی بحث می شود توجه بیشتری از مستمعین ضرورت دارد تا نکات بهتر فهمیده شود.

آیت الله علم الهدی در تفسیر "باذن ربهم من کل امر" بیان داشت : زمین محل توجه خاص پروردگار در شب قدر است و ملائکه با اجازه خدا می خواستند در این عبادت شرکت کنند. یا می خواستند در این شب عبادت بندگان را ببینند. در ادامه ایشان تاکید کرد که این اذن بیانگر معصومیت ذاتی ملائکه است. یعنی ملائکه بدون اجازه پروردگار نمی توانند کاری انجام دهند.

ایشان در ادامه بیان داشت نکته ی جالب تری که در این اذن هست این است می گوید به اذن ربهم نمی گوید به اذن الله. خدای متعال وقتی بنده اش را احترام می کند که می گوید "ربهم"

دریافت

نظرات (۱)

بله درسته لیکن آدم !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی