۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

خطبه ی دوم : این‌که تسلیم نشدیم پیروزی است

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۲۶ ب.ظ

ای امریکا ، ای اروپا ، "الله مولانا و لا مولا لکم"

این که هیأت نمایندگی ایران در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی کفار و مستکبرین دنیا مردانه ایستادند و تسلیم نشدند، این برای ما پیروزی است ، نه قرارداد ژنو چند مدت قبل.

خطبه ی دوم نماز جمعه ، حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی الکاظم (علیه السلام) گفت: این روزها در این عتبه مقدسه امام هشتم و در این آستان برای شما زوار و مشاورین شب‌ها و روزهای حساسی است، مقارن است با سالروز شهادت جان‌گداز پدر بزرگوار امام هشتم (علیه السلام) موسی بن جعفر (علیه السلام) ، روز یکشنبه سالروز شهادت امام هفتم است، من از شما برادران خواهش می‌کنم زندگی خودتان را به شکرانه حضور در درگاه امام هشتم در روز یکشنبه یک تحولی بدهید ازنظر رنگ عزا.

امام جمعه ی مشهد ابراز داشت : برادران مغازه‌ها را تعطیل کنند، اصناف حرمت امام هشتم (علیه السلام)  را در روز یکشنبه به‌عنوان شهادت پدر بزرگوارشان حفظ کنند، امام رضا روز یکشنبه عزادارند و چه خوب بود جناب آقای استاندار هم اقدامی می‌کردند و اگر دولت تصویب می‌کرد، لااقل شهر مشهد در روز یکشنبه تعطیل رسمی و تعطیل عمومی می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت : البته شاید تحمیلی باشد بر دولت یا مسؤولین ، بنده خیلی اصرار ندارم. بهتر است این‌طور شود اما شما برادران شما کسبه شما اصناف عشقتان به امام رضا (علیه السلام) را نشان دهید، روز عزاداری امام رضا (علیه السلام) ، دل امام رضا (علیه السلام) خون است برای این پدر بزرگوار مظلومش، 14 سال در زندان آقا امام هشتم فقط گاهی از اوقات که باقدرت امامت و ولایت پدر به سراغ اهل‌بیتش می‌آمد پدر را می‌دید، ظاهراً از دیدار پدر حضرت محروم بود و فقط خبر پاره‌پاره شدن جگر پدرش را زیر قول و زنجیر شنید. این امام رضا عزادار است با خون‌جگر ، شما حرمت عزاداری امام رضا (علیه السلام) را حفظ کنید اصناف محترم انشا الله احترام کنند امام هشتم (علیه السلام) را.

روز یکشنبه هم در همین‌جا و حرم مطهر مراسم سوگوار و عزاداری موسی بن جعفر (علیه السلام) برقرار است و بحثی در فلسفه سیاسی مظلومیت امام هفتم روز یکشنبه در همین مکان خواهم داشت و انشاء الله عزیزان، برادران و خواهران به احترام امام هشتم (علیه السلام) در مجلس سوگ و عزایی که روی فرش امام رضا در سوگ پدرش تشکیل می‌شود حضور پیدا می‌کنند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت : فردا روز فتح خرمشهر است و امشب شب سالروز فتح خرمشهر است، 32 سال قبل در سال 61 خرمشهر فتح شد با آن شهامت، با آن دلاورمردی عزیزان رزمنده ، امام بزرگوارمان اعلام فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد؛ این فرمایش امام به یک جمله شفاف‌تری هم که دراین‌باره دارند ثابت می‌کند مسئله فتح خرمشهر یک پیروزی معمولی و عادی در جبهه جنگ نبود، مسئله فتح خرمشهر نقطه اتصال دو حقیقت باهم بود. حقیقت، اخلاص مردم، ارادت مردم، دلدادگی مردم به اسلام و ایثار و فداکاری‌شان، این اتصال پیدا کرد بااراده و کمک خدا و عنایت پروردگار.

ایشان در ادامه تحلیل خود گفت : برای ما یک تجربه شد هر وقت مردم اخلاصمندانه بیایند در پای دفاع از دین و دفاع از اسلام، کمک خدا و مساعدت پروردگار و امداد غیبی پروردگار هم با مردم همراهی می‌کند؛ مسئله فتح خرمشهر یک‌چیز ساده‌ای نبود، با یک معادله بندی نظامی در دنیا درست در‌نمی‌آمد با آن‌ همه تأسیسات، آن‌همه استحکامات و آن‌همه سلطه مجهز دشمن با همه امکانات تسلیحاتی و فن‌آوری جنگ یک عده ازخودگذشته جانشان را آماج گلوله‌های داغ قرار بدهند و بروند جلو، دشمن را شکست بدهند و هزاران اسیر بگیرند و خرمشهر را فتح کنند.

این جز عنایت خدا، توجه پروردگار چیز دیگری نبود، امام بزرگوار ما در همان زمان یک‌جمله‌ای دارند، فرمودند با اتکال به خدا و استقامت و فداکاری می‌توان در مقابل همه توطئه‌ها ایستاد و بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان را به شکست و تسلیم وا داشت. «تکبیر»

امام جمعه مشهد بیان داشت : برادران، امام با این فرمایششان 32 سال پیش به ما راهبرد دادند که خرمشهر و فتح خرمشهر یکی، یک مورد و یک جریان نیست، هم توطئه جریان خرمشهر به‌وسیله دشمنان یک جریان قابل تکرار است و هم فتح خرمشهر به‌عنوان یک پیروزی برای انسان‌های رزمنده مقابل با دشمنان خدا یک مورد قابل‌تجدید است.

یک راهبرد دادند در همه بحران‌ها، بوران‌ها و همه فشارها، شما در مقابل دشمن اگر با استقامت، فداکار و اخلاص بایستد، خدا کمک می‌کند قوی‌ترین دشمنان را به‌زانو دربیاورید، این درواقع یک راهبرد است، یعنی هیچ‌وقت مقابل در چشم شما قدرت دشمن جلوه نکند، هیچ‌وقت تجهیزات دشمن در چشم شما نیاید، هیچ‌وقت توطئه‌ها، فتنه‌گری‌ها و تزویرها و عوامل سوء دشمن در مقابل شما هیبت نداشته باشد، شما سه چیز داشت داشته باشید؛ استقامت، اخلاص، فداکاری، خدا هم یک‌چیز دارد، آن امداد و کمک، شما پیروزید، سرسخت‌ترین دشمن را در مقابل شما به‌زانو درمی‌آید.

آیت الله علم الهدی ضمن تاکید بر راهبرد مقاومت ابراز داشت : این‌یک راهبرد است از طرف امام برای ما، خرمشهر یک آینه تجربه است، ما باید توجه داشته باشیم خرمشهر یک‌بار نبود برای 32 سال پیش، الآن هم خرمشهر قابل تکرار است ازنظر تهاجم دشمن؛ پیروزی ماهم در خرمشهر هم الآن قابل تکرار است، خرمشهر یک شهر کنار کارون بود، الآن خرمشهر همه ایران است، ایران، ایران‌شهر در مقابل دشمنان و در مقابل مردم مستضعف و در مقابل ملت‌های به پا خواسته شهر خرم است، شهر سبز است، شهر سرافراز است، شهر پرقدرت و شهر پر تکامل و تعالی است.

همه جای کشور ما شده خرمشهر الآن و وضع خرمشهر هم الآن برای ما قابل تکرار است؛ ما سه چیز می‌خواهیم الآن، استقامت، اخلاص، فداکاری، آن‌طرف هم قدرت خداست، امداد و کمک خداست.

آیت الله علم الهدی سپس با اشاره به رویکرد های موجود در جریانات اجتماعی نسبت به آینده ی ایران گفت : امروز در این مملکت ما دوتا دید داریم، یک دید اقلیت، یک دید اکثریت؛ دید اقلیت در این کشور دنبال آرمان‌شهر عیاشی، خوش‌گذرانی، جفتک زدن، رفاه و پول درآوردن و جیب را پرپول کردن است، این‌یک دین است، همین‌قدر که بخواهد در درآمدهایشان رخنه پیدا کند، همین‌قدر که بخواهد عیاشی‌ها و خوش‌گذرانی‌هایشان در یک دغدغه و در یک ناامنی قرار بگیرد، ازنظر آن‌ها این کشور آرمان‌شهر نیست، این دید اقلیت است اما اکثریت این مملکت مسلمان‌اند، متدین‌اند، مؤمن‌اند، انقلاب‌اند، دید و بینش اکثریت این جهان را ما آمده این‌رو کره زمین یک سکو درست کرده‌ایم به نام قبة الاسلام ایران، این سکوی جنگ با استکبار، مقابله با زیاده‌خواهی، مقابله با زورگویی و زور طلبی درروی کره زمین است؛ استکبار، زورگویی، زور طلبی، سنگ‌سر راه ظهور و فرج مولای ماست، ما یک سکو درست کردیم این‌ها را براندازی کنیم این سنگ‌ها را جمع کنیم آقای ما بیان.

آن‌هایی که در این مذاکرات چندروزه با 5+1 که پیشرفت نکرد ناراحت شدند و مذاکرات را شکست‌خورده قلمداد کردند، اینان همان صاحبان بینش اولند که می‌گویند ما پولدار شویم، ما عیاشی کنیم، ما خوش‌گذرانی کنیم، همه مملکت هم به امریکا داده شود، این‌ها صاحب بینش اول‌اند. اما بینش دوم که اکثریت مردم انقلابی ما هستند از این‌که این مذاکرات پیش نرفت و ما به دشمن باج ندادیم، همه خوشحال و مسرورند.

این هیأت نمایندگی ایران در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی کفار و مستکبرین دنیا مردانه ایستادند و تسلیم نشدند، این برای ما پیروزی است، این پیروزی است نه قرارداد ژنو چند مدت قبل. پیروزی نبود، این پیروزی است، این‌که تسلیم نشدیم پیروزی است، اکثریت این مردم آمده‌اند مملکت درست کنند، جان دادند، خون دادند، شهید دادند این کشور بشود پاانداز بقیة‌الله، سکوی فرج مولا، این‌ها به خاطر این‌که چند ر.ز شکمشان پایین بیفتد، قوطی روغن نباتی و یک گونی برنجشان پس‌وپیش شود، این‌ها حاضر نیستند خون صدها هزار شهیدی که 35 سال مثل آب پای این انقلاب رفته از دست بدهند بیایند دست‌به‌دست دشمن خدا بسپارند؟

آیت الله علم الهدی ضمن بیان استدلال خود بیان داشت : از کجا می‌گوییم اکثریت؟ از راهپیمایی 22بهمن، ازآنجا می‌گوییم اکثریت، از راهپیمایی روز قدس، از سینه زدن‌های شب و روز عاشورا، از این جشن پر شوکت و حشمتی که یک ماه دیگر در نیمه شعبان می‌گیرند، از شب‌های احیاء، از هفت‌صد نماز جمعه‌ای که الآن در کشور منعقد است و از دورترین قصوات(منظورشان روستاها بود) و بخش‌ها مردم روبه‌قبله نشسته‌اند تا بزرگ‌ترین شهرهای کشور.

این شاهد اکثریت است. اکثریت دیدشان این است و بر سر این بینش ایستاده‌اند، در این مذاکرات اخیر ثابت شد آمریکا و اروپا از ما چند چیز می‌خواهند، یکی این‌که تحقیق و توسعه فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای را ما محدود کنیم، غنی‌سازی را به صفر برسانیم، دوم این‌که تأسیسات فردو که برای جهات صنعتی بودن کشور ما نقش حیاتی دارد، از بین ببرم، سوم، آب‌سنگین اراکی که بزرگ‌ترین شهر ابتکاری فن‌آوری ما در منطقه بی‌نظیر است، ماهیتش را عوض کنیم و چهارم، حالا این کارها را بکنیم تحریم‌ها کنار می‌رود؟ می‌گویند ما این تحریم‌ها را در یک پروژه 20 تا 30 سال بررسی می‌کنیم، دشمن حرفش را زد، این ملت پشت سر رهبری امت است، حرف رهبری چیست؟ حرف رهبری این است که مسئله تحریم‌ها و سرنوشت تحریم‌ها را به مذاکره گره نزنیم.

امام جمعه ی مشهد با تاکید بر استعداد های درونی جامعه ی ایران گفت : ما در مملکتمان یک رویش عظیم جوان داریم که آمده‌اند درصحنه، هم علم دارند، هم استعداد دارند و هم دین‌دارند، ما در کشورمان منابع عظیم اقتصادی داریم که اگر دروازه‌های کشور را ببندیم با تکیه‌بر آنچه داریم، نسل‌های ما می‌توانند زندگی کنند.

اما بیایید با تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی مشکل تحریم را حل کنیم نه با مذاکره. نکته دوم مقام معظم رهبری این است که دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای در این کشور به‌هیچ‌عنوان قابل تعطیل نیست و قابل براندازی نیست. «تکبیر»

مطلب چهارم، همه این‌ها با عزم ملی و مدیریت جهادی باید عاجلأ، سریعاً، قاطعانه هم به‌ وسیله مسؤولین و هم به‌ وسیله مردم اقدام شود و راه بیفتیم، خب آقا، با کدام قدرت؟

آیت الله علم الهدی در پایان اظهار داشت : دنیا به سر ما ریخته، چگونه؟ جوابش را امام دادند، با اتکال به خدا؛ ما خدا داریم، اینجا قبة الاسلام است، آن لحظه‌ای که در جنگ احد همه فرار کردند . یک عده هم شهید شدند، پیغمبر و امیرالمؤمنین تنها ماندند، کفار قریش 3 هزار نفر دور پیغمبر را محاصره کردند و فریاد می‌زدند ما بت عزاداریم، شما بت عزا ندارید، صدای آسمانی مولا امیرالمؤمنین در فضای احد پیچید، ما خدا داریم، شما خدا ندارید؛ آمریکا شما خدا ندارید، اروپا شما خدا ندارید، کفار شما خدا ندارید، ما خدا داریم.

دندانه وصل به این خدا را هم داریم، متصل به این خدا هستیم با این سلسله دندانه‌های حقه. دندانه این وصل، آقای ما هست، ما صاحب داریم، خودشان گفته‌اند فکر نکنید شمارا فراموش کرده‌ایم و از یاد می‌بریم و مردم متدین و مؤمن ما هم با تکیه‌ بر خدا و توسل به این واسطه بین ما و خدا، وجود اقدس بقیة‌الله فرمان رهبر را در این چهار نقطه دولت و ملت اجرا می‌کند و راه می‌افتد و ما پیروزیم؛ این پیروزی دوم پس از 32 سال از پیروزی خرمشهر خواهد بود

اقامه ی نماز جمعه

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی