۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

واکنش به اظهارات رئیس قوه ی قضاییه

پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۱۹ ب.ظ

از آیت الله آملی لاریجانی توقع انتقاد پذیری بیشتری داشتم

شما و مردم عزیز می توانید با مراجعه به سایت من ، متن کامل خطبه ی نماز جمعه هفتم تیر را ببینید و آن وقت قضاوت کنید. که آیا این سخنان خلاف واقع یا سهل انگارانه بوده یا خیر؟

آیت الله علم الهدی در واکنش به اظهارات رئیس قوه ی قضاییه در مصاحبه با خبرنگاران

آیت الله علم الهدی ظهر امروز بعد از نماز ظهر و عصر در جلسه ی تفسیر در مهدیه مشهد حاضر شد و در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری های فارس / صبح توس/ نسیم در واکنش به اظهارات آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه ی قضاییه اظهار داشت :
با شناختی که من از آیت الله آملی لاریجانی داشتم. انتظار روحیه ی نقد پذیری بیشتری از ایشان بود. شما و مردم عزیز می توانید با مراجعه به سایت من ، متن کامل خطبه ی نماز جمعه هفتم تیر را ببینید و آن وقت قضاوت کنید که آیا این سخنان خلاف واقع یا سهل انگارانه بوده یا خیر.

ضمنا خاطر نشان می شود آدرس سایت آیت الله علم الهدی alamolhoda.net می باشد.

نظرات (۲۴)

خداوند شما را برای ما حفظ کند که با دلاوری سخن میگویید
در سخنان ایشان در دفاع از مواردی که را جع به کنسرت و سایر موارد فرمودند بنده طلبه هستم و این موارد هم بحث طلبگی است البته بحث طلبگی اقناع از را مباحثه است نه تحکم از بابت جایگاه خداوند به ایشان طول عمر با برکت عنایت فرماید.
صددرصد بانظر ایشان موافق هستم خداوند ایشان را حفظ نماید
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
قوه قضائیه نمک هر جامعه ای است و ...
سلام. تشکر می کنم از حضرت آیت الله علم الهدی به خاطر موضع گیری قاطعشان در خصوص عملکرد قوه قضاییه. ما مثلی درایم که " وای بروزی که بگندد نمک" برید بررسی کنید اوضاع و احوال برخی قضات را که متاسفانه ناجوانمردانه دستان خود را در بیت المال فرو برده اند و خون مردم را با احکام نادرست در شیشه می کنند. بخدا حکومت ما اسلام است. قضات ما را باید با حساسیت دو صد چندان انتخاب کنند. اجازه بدهید من هم بی پرده بگویم آیت الله آملی لاریجانی برای تدریس در حوزه علمیه و شکافتن سینه علم بسیار مفیدتر هستند تا فعالیت اجرایی آن هم دستگاه مهمی چون دستگاه قضا که باید مجدانه برای مردم تلاش کند . خواهش و پیشنهاد من این است که ایشان را بنا به مصلحت گذاشتند بنا به مصلحت بردارند و فرد لایق تری را نصب کنند.
سلام. حضرت ایت الله علم الهدی از دلسوزان نظام هستند خداوند ایشان را نگهدار باشد اما یک نکنه از این حقیر اینکه ایشان نباید یک جزء را به کل تعمیم دهند تا خدای ناکرده مدیون نباشند.
  • احمد عبد الله زاده
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم :
    سلام و درود برشهدای راه فضیلت و سلام بر امام شهیدان .
    ره نگشودنـد مــرا بارهـا تا نـروم در پـی هابیل ها
    ماندمُ محکوم بدنیاشدم تا که کشم جورزقابیل ها
    سلام بر امام خامنه ای وسلام بر همه یاران واقعی امام خامنه که در زمانهای مناسب بی پروا وبا بصیرت لُپِ حرف حق را میزنند ومردم را بر سر دو راهی قرار نمیدهند .
    اعتقاد ما گروهی انقلابیون قبل از انقلاب در یزد و بندر عباس که سی وچهار سال است ضعف وشدتهای مسؤلان نظام را ازنزدیک مشاهده کرده وگاهاً خون دلها خورده ایم وتریبونی هم تا کنون برای ما نبوده است تا درد دلهای خود را بیان کنیم !!
    این سایت حضرت آیة الله علم الهدی روزنه امیدی است تا ماهم بتوانیم قدری عقده گشائی کنیم .
    من یکی دوسال است وبیشتر ، از قبل از انتخابات 92 ودقیقا بعد ازخواندن جوابیه ایشان به خانم مصطفوی و آقای علی مطهری در جواب نامه آنان به رهبر معظم انقلاب در عدم احراز صلاحیت آیة الله هاشمی رفسنجانی با افکار ونوشته های حضرت آیةالله علم الهدی آشنا شدم وبا خواندن جملات ایشان که معلوم است ازدل برمیخیزد ، گویا روح و روانم پرواز میکند .
    انگشت شمارند افرادی چون حضرات آیات علم الهدی ، سید احمد خاتمی ، مصباح یزدی ، جوادی آملی ، حجة الاسلام کاظم صدیقی ، قرائتی که برای گفتن حق پروائی ندارند .
    اگر بصیرت و وجود این افراد انگشت شمار بزرگوارهم پیرامون امام خامنه ای نبود معلوم نبود خناسان زشت سیرت چه برسر اسلام ناب محمدی می آوردند .
    والسلام
    احمد عبد الله زاده
    سلام
    هرچند بنده به شما در مسائل دیگه انتقاد دارم اما در این خصوص حق را به شما میدهم زیرا انتقادشمااز قوه قضائیه بجا است اما عدم تحمل همین حد اقل انتقادها جای تعجب دارد درحالی که مشکلات فراوان تری در قوه قضائیه وجود دارد
    بله ایشون بعد از انتخابات 88 و فتنه های شکل گرفته ،موسوی و کروبی رو گوسفند و گوساله خطاب کرده بود توی میدون انقلاب مشهد، اما یه ماه مونده به انتخابات 92 توی نماز جمعه گفته بود بنا نداریم موسوی و کروبی رو فتنه گر بنامیم. دلیل این حرفش توی این برهه که معلومه. اما من تند روی ها و برگشتش از حرفهایی که با جدیت میگفته رو نمیتونم درک کنم.

    لطفا سانسور نشه.
    پاسخ:

    این پاسخ توسط شخص آیت الله علم الهدی داده شده است :


    از بی انصافی جنابعالی متاسفم. شما اصلا مطالب را نشنیده حتی شایعات را هم توجه نکردید. سخنرانی بنده در 9 دی در میدان انقلاب تهران بود. مشهد که میدان انقلاب ندارد. در آن سخنرانی هم بنده آقایان موسوی وکروبی را گوسفند وگوساله نگفتم بلکه عبارت بنده این بود "شما کاری کردید که یک مشت بزغاله وگوساله پرچم سیدالشهداء را اتش زدند" و بعد هم در خطبه ها که نه ، در مصاحبه با خبرگزاری فارس ، نگفتم آنها در فتنه نقشی نداشتند. بلکه بنده گفتم فتنه گر اصلی آنها نیستند. آمریکا و انگلیس است. و این به آن معنا نیست که آنها فتنه گر نیستند. و در مصاحبه بعدی بت خبرگزاری فارس مفصل این حرف را توضیح دادم.

    واقعا متأسفم برای آیت الله آملی لاریجانی، ایشان نباید مانند تخریب هایی که علیه آقای احمدی نژاد داشتند، شخصیت های اصلی نظام را مورد بازیچه رسانه ها و تخریب قرار دهند.
    سلام در جواب آقای عقیلی ،آیا واقعا مشکل فقط قوه قضائیه است.اینکه رئیس جمهور کشور میگه اگر چهار تا موی یک دختر معلوم باشه اشکال نداره و امثالهم و یا دستگاه اجرایی دولت از لحاظ فرهنگی کاری در خور توجه و اثرگذار برای مردم نکرده را نادیده میگیرید ودم بر نمی آورید و یکراست میرید ته خط که محاکمه است و آن را نقد میکنید.اشکالی که بنظرم به آیت الله علم الهدی نیز وارد است.بنظرم باید کمی منصف باشیم و فرموده رهبری را که سه بار تکرار کردن یعنی کلمه تقوا تقوا تقوا را مد نظر قرار دهیم.به امید هدایت
    پاسخ:
    iهرکس در مقابل عمل خود در درگاه الهی مسئول است.
    رئیس جمهور جای خود ، قوه ی قضاییه هم جای خود ، آیت الله علم الهدی هم سعی کرد به وظیفه اش عمل کند. تذکر داد. فقط تذکر
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    از اینکه شما اینطور دلسوزانه مشکلات مردم رو در خطبه ها منعکس فرمودید بی نهایت متشکرم و روزنه امید برای ما باز می شود که هستند هنوز کسانی که بی محابا اشکالات رو به مسوولین گوشزد می کنند .
    و متاسفم که ******* ******** حتی کوچکنرین انتقاد و نصیحت رو قبول دار نیستند و بر 2 مسند مهم ممکت ***** زدند . ایا این رفتار غیر از "دیکتاتوری" محض است؟
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    قوه قضائیه عملکردش باعث ارتشا و تورم و فساد و به هم ریخته گی اوضاع بدلیل خصومت با دولت شد و باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشد از رهبر عزیز میخاهم ایشان را بر کنار کنند چون روحیه ایشان انتقاد ناپذیری است و در جامعه مردم از بی عدالتی *** ****** و فساد **** در رنج و عذابند ایشان **** ***** * *** ***** * **** *** * *** ***** است
  • مشتاقی نیا
  • سلام امر به معروف و نهی از منکر یعنی همین. خداوند از علما عهد گرفته که در مقابل اشتباه حکمرانان سکوت نکنند. انشالله همه ما از نقدهای سازنده استقبال کنیم و خود را بی عیب ندانیم.
    باسلام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک
    بنده خواستم خدمت حضرت ایت الله علم الهدا عرض کنم مسافر بودم ودر یکی از خطبه های ایشان توفیق حضور پیدا کردم دیدم حمله تندی به دولت کردند (حضرت عباسی بنده چوب دولت آقای احمدی نژاد را خورده ام نمیخواهم طرفداری کنم) خیلی ناراحت شدم که چرا در قاطبه مردم اینطور حمله میکنند و تقریبا از ایشان دل چرکین شدم .
    اما
    مطلب قوه قضائیه را خواندم دیدم ایشان حقیقتا منصف بودند ومن در قضاوت عجول
    امیدوارم مرا نیز حلال فرمایند به برکت جدشان و ماه مبارک رمضان
    ضمنا تقاضا دارم خصوصی برای رضای خدا و جدشان مسائل مردم در مراجعات به محاکم را بررسی و خصوصی به ایشان بگویند که شما نیز افتخار چندانی در برقراری عدالت برای مردم در قوه قضائیه نکردید و نتوانستید بلکه با بیان کارها در رسانه و مطبو عات میخواهید برتری را نشان دهید و عملا این اشتباه هست و خدا آگاه است.... وسلام
  • عباس مولایی
  • سلام.مرحبابه استادبزرگوارحضرت آیت الله علم الهدی که به حق عمارگونه درهرعرصه ای واردشده وازحقوق ملت وولایت دفاع می کنند.
    انشاالله خداوند به مدعیان بصیرت کمی بصیرت عطا فرماید
    با سلام و تشکر از راه اندازی چنین سایتی که تاکنون من بی اطلاع از راه اندازی آن بودم- در جواب مطلبی که برادر سید مطرح کردند باید عرض کنم اگر علمای بزرگوار و ائمه محترم جمعه که مورد اعتماد نظام و رهبری هستند - اشکالات موجود در جامعه را مطرح نکنند این مسئله موجب بروز بی اعتمادی مردم به آنان و در نتیجه به نظام خواهد شد زیرا به هر حال مردم متوجع برخی اشکالات در جامعه هستند و به طرق مختلف با این نارسایی ها روبرو میشوند و چنانچه بزرگوارانی مانند آیت الله علم الهدی که امین نظام و رهبری هستند به بهانه جلوگیری از تخریب از انتقادات سازنده خودداری کنند تصور مردم این خواهد بود که :
    1- یا این عزیزان از مشکلات جامعه بی خبرند
    2- و یا از بیان مشکلات خودداری و سعی در تحریف واقعیتهای جامعه دارند
    که در نتیجه هر دو وضعیت بالا مردم ناگزیر به رسانه های بیگانه روی آورده و ناچار تلاش خواهند نمود تا بلکه واقعیتها را از زبان آنها بشنوند که بدیهی است چه عواقب ناخوشایندی خواهد داشت.
  • جوان مملکت
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    احسنت که حرف دل جوونای این مملکته حق رو باید گرفت و نباید جلوی قشر فاسد و پولدار سر خم کرد این راه امام حسینه *** * ****** اگه ریگی به پاش نبود جلوی اونا می ایستاد چون همه میدونن که قدرت داره حمایت مردم رو داره .
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    مرحبا. به جد میتوان گفت که در دوره آقای ******** ، عدالت محور حکم نبوده بلکه خصومت شخصی هم همراه آن بود . تنها چیزی که مطرح بوده بر هم ریختن اوضاع مملکت و مخالفت با احمدی نژاد به هر قیمتی بوده
    با سلام و صلوات بر حضرت محمد و ال مطهرش و عرض خداقوت بر این سید بزرگوار و روشنگر.
    اولین باره که وارد سایت حضرت آیت الله میشم. یه نگاه به نظرات انداختم دیدم که ایشان با چه سعه ی صدری به سوالاتی که با تندی پرسیده شده پاسخ داده اند. این که طلاب ما باید صبور باشند و در برابر منتقدان با حوصله و منطق گفتگو کنند باید سرلوحه ی اخلاق همه ی آنها باشد چرا که طلاب و روحانیون جایگاه ویژه ای در این نظام دارند و اگر خدای ناکرده یک طلبه ای رفتارش متناسب با لباسش نباشد، آسیبهای فراوانی به دین میزند. به هرحال برایشان آرزوی سربلندی و موفقیت دارم. سلام این حقیر را به ایشان برسانید.
    حضرت آقا انتقاد شما بسیار بجا وشایسته بود.
    مخصوصا که در همان موقع در تهران یکسری اراذل یک بسجی را به شدت با چاقو مجروح می کنند و متاسفانه عاملان اصلی آن جنایت با قید ضمانت 15 میلیونی در کمتر از 24 ساعت ازاد می شوند در حالی که آقای لاریجانی مدعی بودند با کسانی که حتی سلاح سرد حمل کنند برخورد قاطع می کنیم
    دوستانی که اینگونه حتی حاضر نیستند یک نقد را بشنوند می خوان هرکار غلطی که در کشور دلشون می خواد انجام بدن وکسی هم کاری به کارشون نداشته باشه
    قوت قلب ما بسیجی ها در مشهد شما هستید. ما به شما و راهتان ایمان داریم و از شما حمایت می کنیم
    سلام آخه شمارو جان جدتون چرا اینقد آرامش مملکتو بهم میریزید.شما رو رهبر انتخاب کرده آقای لاریجانی رو هم رهبر.نمیشه انتقاد از قوه قضائیه رو به شکل دیگری منتقل کنید.اگر اینقدر انتقاد از لاریجانی میکردید از احمدی نژاد میکردید به والله وضعیت مملکت ما این نبود.با با بخدا بصیرت به والله بصیرت
    پاسخ:
    وقتی انتقاد در جلسات خصوصی کارگشا نباشد . باید در عموم مطرح شود تا حداقل ببینند مردم که حرف دلشان گفته می شود.
    اگر در این شش سال مشی آیت الله علم الهدی را دنبال می کردید متوجه می شدید که ایشان با هیچ جریان و گفتمان سیاسی تعارف ندارد . هرکجا خلافی ببیند ، بیان می کند .
    آیت الله علم الهدی علی رغم حمایت از همه ی مسئولین در موقع مناسب از عملکرد بد آنان انتقاد کرده اند. شاهد مثل توجه رسانه های وابسته به همه ی جریانات سیاسی که می بینید چطور همین اظهارات تند آیت الله لاریجانی را بهانه ای برای تاخت و تاز به ایشان نموده اند و عقده های دیرین خود را می گشایند.
    من ا حالا نمی دونستم آقای علم الهدی سایت دارن خدا را شکر که این صحبت های متین ایشون ما را بیشتر با ایشان آشنا کرد خدا حفظتان کند انتقام گیری ها از ایشون ظاهرا شروع شده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی