۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

ازنظر نیروی انسانی، ازنظر نخبگان عظیم متفکر اندیشمند، ما الآن در یک بستر قدرت هستیم

ما حسن هم‌جواری با سعوی را با حفظ اصولمان باید تنظیم کنیم. نمی‌توانیم شاهد باشیم که بچه‌هایی که برای امام حسین اشک می‌ریزند، شبانه پدرشان را از خانه ببرند و بعد خبر مرگش را در زیر شکنجه به آنان بدهند و ما بگوییم می‌خواهیم حسن هم‌جواری داشته باشیم؟ آن‌وقت یک عده بروند در قصرالضیافه سورچرانی کنند و مردم بحرین این‌طور قتل‌عام شوند.

خطبه ی دوم نماز جمعه ، حرم امام رضا (علیه السلام) خطبه ی دوم

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامی داشت ایام البیض اظهار داشت : از مفاخر بزرگ ما در این کشور در عرصه عبودیت و بنگی حق و از فراورده‌ها و ثمره این انقلاب آسمانی، برقراری این اعتکاف باعظمت در سراسر کشور در ایام البیض ماه رجب تا دیروز بود.

آیت الله علم الهدی در ادامه بیان داشت : در 4 هزار مسجد در کشور بیش از 700هزار نفر که عمدتاً جوان بودند، این‌ها معتکف شدند و به برکت این انقلاب به کجا رسیدیم. جوان و اعتکاف؟  مگر در این مملکت سابقه داشت؟ 700هزار جمعیت که قریب 80 درصد این‌ها جوان بودند، چه برادران و چه خواهران، این‌ها در 4 هزار مسجد اعتکاف کردند.

ببینید عزیزان، با یک ارزیابی ساده و محاسبه سرانگشتی ، 700هزار انسان در این کشور اکثراً جوان و آن‌هم معتکف، نمایشگر یک جوهره عظیم اجتماعی در جامعه و در ملت ما است. در ملت ما این 700 هزار منحصر به 700 هزار نیست، این 700 هزار نمونه است مثل مشتی که از یک گونی برنج برمی‌داری به‌عنوان نمونه، این 700 هزار یک نمونه است در این کشور و در کانون زندگی جامعه ولایی ما یک جوهره عظیم جمعیت دینی و انسان‌های متدین هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : مسؤولین ما بایستی به این نکته توجه کنند؛ اگر ما در نظر نگیریم؛ دشمنان ما دقیقاً این جوهره عظیم را در این کشور و در جامعه ولایی ما در نظر دارند، آخر یک همچین جوهره عظیمی، هم تکیه‌گاه اقتصادی، هم تکیه‌گاه سیاسی، هم تکیه‌گاه حرکت‌های عظیم دفاعی در عرصه‌های نظامی است که نمودش را در هشت سال دفاع مقدس دنیا در جامعه ما دید و این‌ها همه‌اش عظمت است، یعنی ما با داشتن همچین جوهره اجتماعی دیگر مشکلی با آمریکا، تحریم، مشکلی با مسائل مختلف در عرصه‌های  گوناگون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نداریم. و لذا مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که در دیدار اهالی ایلام دو سه روز قبل داشتند، فرمودند که قدرت‌ها بدانند که ملت ایران به‌ زانو در نخواهد آمد زیرا ملت ایران ملت زنده‌ای ایست و جوانان کشور در مسیر صحیح هستند، این جوهره اجتماعی نشان می‌دهد نسل جوان ما چیست. این جوان معتکف که جوان نخبه بوده،  جوان دانشجو ، جوان درس‌خوانده، جوان مخترع و مبتکر بوده، این جوهره اجتماعی نشان می‌دهد که هر کاری ما بخواهیم در این مملکت انجام بدهیم، با تکیه به این جوهره جمعیتی به‌ راحتی می توانیم انجام دهیم.

امام جمعه ی مشهد در ادامه اظهار داشت : مسؤولین اجرایی و نمایندگان این مردم در عرصه‌های برنامه‌ریزی در مجلس شورای اسلامی بدانند فرمایشات مقام معظم رهبری «شعر و شعار» نیست. این‌که یک آقایی می‌آید و می‌گوید با شعر و شعار نمی‌شود عزت و استقلال این مردم را تأمین کرد، این شعر نیست، این شعار نیست، این رهبر ولی امر و حجت امام زمان در این کشور است، دارد واقعیت را نشان می‌دهد، واقعیت را بیان می‌کند، راهبرد سیاسی و اقتصادی می‌دهد، می‌گوید از همچین سرمایه عظیمی که نمایشش را در 700 هزار معتکف که 80 درصدش جوان بود، شما دیدید، تکیه کنید بر این جوهره عظیم جمعیتی و اجتماعی. همه مشکلات را با این‌ها حل کنید. شما اگر فرمایش مقام معظم رهبری را درک نمی‌کنید که در فرمایشاتشان فرمودند هنوز بعضی از مسؤولین معنای  اقتصاد مقاومتی و معنای امکانات کشور را نفهمیدند، اگر شما درک نمی‌کنید، حوزه تحقیقات و مطالعات معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، نتیجه تحقیقات خود این‌ها را بررسی کنید، حوزه تحقیقات و مطالعات چه می‌گوید؟ ازنظر امکانات سرمایه‌ای، ازنظر نیروی انسانی، ازنظر نخبگان عظیم متفکر اندیشمند، ما الآن در یک بستر قدرت هستیم که هیچ کشور و جامعه‌ای در اطراف ما با این‌همه سرمایه‌ نیست. ولی ما هستیم.

آیت الله علم الهدی بیان داشت : لذا مقام معظم رهبری در همین دیدار در یک بخش از فرمایشاتشان فرمودن که من در صحبت‌هایی که در دیدار از نمایشگاه دستاوردهای هوا و فضای سپاه داشتند فرمودند من همواره طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هستم اما نباید نیازمندی‌های کشور و برنامه‌ریزی مسائلی همچون تحریم‌ها را به مذاکره بگذارند.

آیت الله علم الهدی در انتقاد از رویکرد دولت در گره زدن تحریم به مذاکرات گفت : نمی‌توانیم با دنیا مذاکره کنیم که مشکل اقتصادی و فن‌آوری را حل کنیم، این‌همه سرمایه، این‌همه ثروت، دانایی و نیروی انسانی، این جوهره عظیم جمعیتی در دل این کشور ولایی، بنشینیم سر میز با یک‌مشت کافر نجس العین بحث کنیم که حالا این‌ها همچین راهی را باز می‌کنند که مشکلات ما حل شود؟ این رهبر دارد حرف می‌زند، حرف رهبر به قول آقا شعر و شعار نیست، حرف رهبر راهبرد است، این راهبرد را مردم موظف‌اند عمل کنند، مسؤولین موظف‌اند این راهبرد را اجرا کنند، همه برنامه‌ریزی‌ها بایستی بر اساس این راهبرد باشد. مجلس باید به میدان بیاید و برنامه‌ریزی کند برحسب این سرمایه و این قدرت عظیمی که مقام معظم رهبری می‌گویند و بعد هم راهبرد می‌دهند که برای حل همه مشکلات به سراغ این جریان بروید. باید برنامه‌ریزی کنند، دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی کنند و کار کنند که این راهبرد را عملی کنند. شعر و شعار نیست، بیان واقعیت و راهبرد است.

آیت الله علم الهدی بیان داشت : این امکان را مقام معظم رهبری دادند که در ارتباطات بین‌المللی و مسائل سیاست خارجی مسؤولین اجرایی نظام دستشان باز باشد، اگر یک ابتکار خاصی برای حل مشکلات بین‌المللی چه در جریان حسن هم‌جواری با کشورهای همسایه و چه در جریان حسن تعامل با سایر کشورهای دنیادارند، ابتکارشان را عمل کنند و به خرج دهند اما نه این‌که ما در کنار اجرای این ابتکار در سیاست خارجی اصولمان را زیر پا بگذاریم.

امام جمعه مشهد گفت : ما با کشورهای همسایه باید حسن هم‌جواری داشته باشیم، با عربستان سعودی باید حسن هم‌جواری داشته باشیم، مدینه ما در عربستان است، مکه ما در عربستان است، قبله ما در عربستان است، همه این‌ها به چه قیمت؟ به قیمت این‌که حکومت سعودی بیاید و شیعیان بحرین را سلاخی کند؟ به قیمتی که خانه‌های زیدی‌ها و شیعیان یمن را در سعده زیر باران گلوله، خمپاره و توپ خاک و خاکستر کند؟ این‌ها اصول ما هست.

آیت الله علم الهدی در پایان اظهار داشت : ما حسن هم‌جواری را با حفظ اصولمان باید تنظیم کنیم. نمی‌توانیم شاهد باشیم که بچه‌هایی که برای امام حسین اشک می‌ریزند، شبانه پدرشان را از خانه ببرند و بعد خبر مرگش را در زیر شکنجه به آنان بدهند و ما بگوییم می‌خواهیم حسن هم‌جواری داشته باشیم؟ آن‌ وقت یک عده بروند در قصرالضیافه سورچرانی کنند و مردم بحرین این‌طور قتل‌عام شوند.

نظرات (۱)

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم
بسیار متشکرم بابت سایت بسیار زیبا و قرار دادن منظم خطبه های نماز جمعه در سایت. فقط ای کاش پخش مستقیم خطبه را هم می توانستیم به نحوی دسترسی داشته باشیم.
متشکرم
والسلام
پاسخ:
سلام
ممنون
انشاء الله در صدد هستیم امکانات زیرساختی این کار را با همکاری شهرداری و آستان قدس فراهم کنیم تا بتوانیم این خدمت را ارائه دهیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی