۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

پیوند آسمانی ، ازدواج دانشجویی

سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳ ب.ظ

اگر احساس از خود بودن همسر در زندگی ایجاد نشود، درگیری‌ها و ناسازگاری‌های بسیاری شکل می‌گیرد

این احساس سبب می‌شود زندگی حتی بدون ذره‌ای امکانات مادی، لذت بخش و شیرین باشد چرا که در این نوع زندگی هر یک از زوجین، دیگری را از خود می‌داند. برای تقویت احساس از خود بودن همسر تلاش کنید, اگر این امر تحقق یابد دیگر هیچ یک از شما به دنبال مسائل دیگر نمی‌روید در نتیجه این نوع زندگی از همه زندگی‌ها زیباتر و لذیذتر می‌شود.

جشن پیوند آسمانی ، مراسم ازدواج دانشجویی

آیت الله علم الهدی در مراسم پیوند آسمانی از ویژه برنامه‌های مراسم ازدواج دانشجویی (علیه السلام) برگزار شد با اشاره به اینکه در بین ائمه معصوم (علیه السلام) ، رأفت حضرت رضا (علیه السلام) محسوس‌تر است، اظهار کردند: معمولا والدین عروس و داماد در هنگام عروسی رأفت و مهربانی خاص و ویژه‌ای دارند، به گونه‌ای که این حس در هنگام جاری شدن عقد قابل درک  است, این رحمت و مهربانی والدین نسبت به زوج‌های جوان به وسیله امام رئوف وجود دارد. جوانان با بهره‌برداری از این رأفت می‌توانند تمام آرمان‌ها و آرزوهایی را که در زندگی مشترک و در عرصه تشکیل خانواده متبلور است از این امام همام در خواست کنند.

ایشان با بیان اینکه جمع‌بندی همه ابعاد زندگی در عبارتی کوتاه در قرآن کریم ذکر شده است، خاطرنشان کردند: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «خدا از جنس خودتان برای شما همسر قرار داده است» بنابراین این احساس از خود بودن همسر، تمام مسائل زندگی از ابتدایی‌ترین تا انتهایی‌ترین مسئله زندگی را تنظیم می‌کند.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: اگر احساس از خود بودن همسر در زندگی ایجاد نشود، درگیری‌ها و ناسازگاری‌های بسیاری شکل می‌گیرد و زن و شوهری که در ابتدا عاشق هم بودند، پس از مدت یک یا دو ماه به زننده‌ترین و زشت‌ترین موجودات برای یکدیگر تبدیل می‌شوند. احساس از خود بودن همسر سبب می‌شود انسان معایب همسرش را نادیده بگیرد، چرا که هیچ کس از خود ناراحت نمی‌شود و در برابر ناملایمات تحمل دارد.

ایشان خاطرنشان کردند: این احساس سبب می‌شود زندگی حتی بدون ذره‌ای امکانات مادی، لذت بخش و شیرین باشد چرا که در این نوع زندگی هر یک از زوجین، دیگری را از خود می‌داند. برای تقویت احساس از خود بودن همسر تلاش کنید, اگر این امر تحقق یابد دیگر هیچ یک از شما به دنبال مسائل دیگر نمی‌روید در نتیجه این نوع زندگی از همه زندگی‌ها زیباتر و لذیذتر می‌شود.

آیت الله علم الهدی افزودند: زوج‌های جوان دانشجو که براساس عشق به اهل بیت پیامبر (صل الله علیه)، به حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) مشرف می‌شوند، سلامت، عافیت، لذت و خوشی تا آخرین لحظه زندگی مشترک را از آن حضرت درخواست کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی