۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

مصاحبه با خبرگزاری جوان

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶ ق.ظ

نظر مجلس خبرگان بر این است که گزینه ای در جهان غیر آیت الله خامنه ای صلاحیت رهبری ندارد

از نظر فقهی نظارت بر رهبری نظارت بر عملکرد رهبری نیست چون رهبر ولی امر است و ولی تمام افراد این مملکت هستند آیت الله مکارم فرمودند ماهم تابع رهبری هستیم  تمام افراد این جامعه نمی شود ناظر عملکرد ولی نباشند. این نظارت نظارت بر عملکرد نیست بلکه صیانت رهبری است که ما این رهبری و ولایت را صیانت می کنیم تا هیچ گاه از این مجرا بیرون نیاید و برای این امر باید شرایط و حالات رهبر را در نظر بگیریم و هریک از این شرایط در رهبر سقوط کرد از رهبری ساقط هستند

آیت الله علم الهدی در مصاحبه با خبرنگار روزنامه ی جوان در پاسخ به سوال اول که بیان شد

جریانات فتنه 88 که تا مرز همگرایی کامل با دشمنان برون مرزی انقلاب و با کسانی که به اصل ولایت فقیه مرگ بر  سر دادند امروز در حال برنامه ریزی برای مجلس خبرگان هستند نظر شما در این موضوع چیست؟ تصریح کردند:

هم آنجا و هم در دیگر حرکات سیاسی و اجتماعی خط قرمز هایی دارد افراد متدین و معتقد همینند و ممکن است با عده ای سلیقه سیاسی متفاوت داشته باشند اما چون متدیننند خط قرمز ها را رعایت می کنند. زمانی که قصه به جایی برسد که بخواهند با کسانی که مرگ بر ولایت فقیه و رهبر سر دادند هماهنگ شوند اینجا خط قرمز است حتی در راستای منویات سیاسی او باشد.
ایشان افزودند: افرادی که در این قضیه هستند اینها هماهنگ شدند و در مبانی اعتقادی خط قرمزی ندارند و دیدید که آمدند حسینیه را آتش زدند چون خط قرمز نداشتند و طبیعی است این انسان در هر جایی وارد شود قدرت و مطامع سیاسی را می بیند امروز مطامع سیاسی او ایجاب می کند دم از ولایت فقیه بزند.



آیت الله علم الهدی بیان داشتند: مجلس خبرگان نهاد قوی وابسته به رهبری در کشور است و این بحث طبیعی است چون این انسان قدرت یاب می خواهد از هر فرصتی استفاده کند. مردم باید هواسشان جمع باشد چون مجلس خبرگان مانند شورای شهر و مجلس نیست بلکه مسئله ی شرعی است و تکلیف مردم مشارکت سیاسی است و در راس این سیاست مظهر حاکمیت الله است و امام معصوم که الان در پس غیبت اند و ما را به مجتهد جامع شرایط ارجاع دادند و همه مردم باید در این امر مشارکت کنند. انتخاب مردم دادن وکالت به فرد خبره ای است که تکلیف شرعی شان را در سه مرحله  انجام دهند و این تشخیص یک مجنهد جامع الشرایط ، بیعت و نظارت بر باقی ماند شرایط ایشان است نه در عملکرد چون ایشان ولی است بر همه ی ما.


ایشان تصریح کردند: در ابتدا و بعد از رحلت امام (ره) مقام معظم رهبری با 60 درصد آرا انتخاب شدند و در چند سال قبل که در جلسه ای این موضوع بحث شد ایشان با صد در صد رای خبرگان گزینه ی رهبری در دنیا را منحصر به ایشان دانستند. بحث بر این بود که گزینه ای به غیر از ایشان که هست و این نتیجه حاصل شد که این رهبری منحصرا برای رهبر است. هیچ کس فکر نمی کرد مقام رهبری بعد از امام به ایشان برسد و این انقلاب از روز اول قوی تر و پیروز تر است.
آیت الله علم الهدی در پاسخ به سوال افرادی که با فساد اقتصادی نه به نظام و رهبری پایبند هستند و به صورت یک باند در آمده اند و نظام چرا باید اینها را تحمل کند؟ بیان داشتند:
 این نظام جمهوری اسلامی است و این جمهوریت و مردم سالاری دارد. افراد را بخاطر نوع تفکر و بینش نمی شود جریمه و با آن ها برخورد کرد.


ایشان در مورد این سوال که فرزندان آقایان که در فتنه 88 نقش اساسی داشتند و الان دارند به راحتی می گردند و علیه رهبری در خبرگان نیرو بسیج می کنند؟افزودند:
 این بحث نیاز به پیگیری قضایی دارد این پیگیری نیاز به مدارک و شواهد دارد و این سیر کار قضایی را باید انجام بدهند. آنچه در فتنه 88 اتفاق افتاد عده ای مجری بودند و مجرم و آنها باید پیگرد قانونی انجام می شد و این اتفاق در زمان علی (علیه السلام) بود که عده ای مجرم از دست قانون فرار کردند.
دستگاه قضایی  دستگاهی است که رییس آن  مجتهد عادلی است و توسط رهبری انتخاب شده و ایشان تمام همکاران خود را انسان های درستی انتخاب کردند اما یک پهنه ی عظیم کارگزاران قضایی کشور که پشت سر همه ی آنها نمی شود نماز خواند و بین آنها همه شکل انسان وجود دارد.


آیت الله علم الهدی در جواب اینکه یکی از کارکرد های مهم مجلس خبرگان نظارت رهبری است پاشنه ی آشیل افرادی که در صدد فتح این مجلس آینده هستند این است که این مجلس سوری است و نظارت بر رهبری ندارند و نهاد دهای تحت نظر ایشان هر کاری بخواهند می کنندو برای فتح این مجلس برنامه ریزی کردند شما از مظاهر این نظارت به عنوان یکی از اعضاء این مجلس چند نکته بیان کنید. تصریح کردند:
کسانی که این حرف ها را می زنند فقیه نیستند و حرف های سیاسی می زنند از نظر فقهی نظارت بر رهبری نظارت بر عملکرد رهبری نیست چون رهبر ولی امر است و ولی تمام افراد این مملکت هستند. آیت الله مکارم فرمودند ماهم تابع رهبری هستیم. تمام افراد این جامعه نمی شود ناظر عملکرد ولی باشند. این نظارت نظارت بر عملکرد نیست بلکه صیانت رهبری است که ما این رهبری و ولایت را صیانت می کنیم تا هیچ گاه از این مجرا بیرون نیاید و برای این امر باید شرایط و حالات رهبر را در نظر بگیریم و هریک از این شرایط در رهبری سقوط کرد از رهبری ساقط هستند.


الان صرف نظر از مقام ایشان به عنوان یک انسان ایشان در مسائل ملکات نفسانیه بی نظیر هستند. در مسئله ی اخلاص و تقوا و عبودیت ایشان بی نظیرند. این مصائب که برای ایشان پیش میاید شاید در یکی دو مورد ایشان نتواند کمال مسائل را انجام دهد و به حد یک مقدار ناچیز از مسائل تقوایی خود پایین بیایند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی