۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد(ع)

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۰ ب.ظ

جریان تحجر، دشمنی با اهل بیت (علیهم السلام) است

مشکل ما هیئت ها و مداحانی هستند که تحت عنوان علاقه به ائمه، با بی توجهی به مصالح اسلام، سنی ستیزی می کنند. اگر مثل کانون جواد الائمه (علیه السلام) چند کانون جوان داشته باشیم که مقابل تحجر بایستند این توطئه دشمن هم رفع خواهد شد.

ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد (علیه السلام)و خانواده های کانون جوادالائمه (علیه السلام)

آیت الله علم الهدی در جمع اعضا ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد  (علیه السلام) و خانواده های کانون جوادالائمه  (علیه السلام) با بیان اینکه امام جواد  (علیه السلام) اولین امامی بودند که در طفولیت به امامت رسیدند افزودند: ایشان در ابتدای امامت با دو موضوع مواجه بودند، موضوع اول شیعیانی بودند که چون کودک هشت ساله امام و قائد آنها شده بود نیاز به یک باورمندی داشتند. امام جواد  (علیه السلام) در رابطه با این مساله، تمام فقها و محدثین شیعه در مدینه را جمع کردند و با پاسخ به 30هزار مساله مطرح شده توسط بزرگانی از شیعه همچون یونس ابن عبدالرحمن، عبداله بن حجاج و از همه بالاتر علی ابن جعفر که سه امام قبل را درک کرده بودند، حقانیت خود را به آنها نشان دادند.

ایشان در ادامه تصریح کردند: در این مصاف علمی باتفاق همه شیعیان بدون هیچ شاعبه ای امامت امام جواد  (علیه السلام) را قبول نمودند و کوچکترین انحرافی در شیعیان بعد از امام هشتم نیافتاد. دشمن قصد داشت با اقدامات خود برای از میدان بیرون کردن امام جواد (علیه السلام)، تفکر تشیعی ای را که به دنبال یک کودک هشت ساله راه افتاده بود را نابود کند و در این راه مناظره ای را با قاضی القضات شهر بغداد ترتیب داد ولی امام با غلبه بر یحیی ابن اکثم علاوه بر رد توطئه های دشمن، آوازه تشیع را در جهان اسلام پخش نمود.

آیت الله علم الهدی خطاب به اعضای کانون جوادالائمه  (علیه السلام) افزودند: وقتی که خود را به امامی نسبت می دهید باید مشخصات این امام را در خود ایجاد کنید و یکی از مشخصات بارز امام جواد  (علیه السلام) استقلال فکری بود که با توجه به وجود اندیشه های مختلف در دوران امامت خویش، از هرگونه انحرافی در حرکت شیعیان جلوگیری نمود. خوشبختانه کانون و بسیج جوادالائمه (علیه السلام)، پایگاه فرهنگی ای به نام امام جواد  (علیه السلام) است و باید اعضای آن خاصیت ایشان را در خود ایجاد کنند.

ایشان تاکید کردند: در کانون جوادالائمه  (علیه السلام) باید با یک امکانات کم و سرمایه ای اندک، حجم کار و اقدامات بلندپایه و وسیعی وجود داشته باشد. یعنی در ظاهر یک نهاد خیلی کم مایه و کم خرج از نظر هزینه اقتصادی اما از باطن تشکیلاتی که در یک پهنه چندمیلیونی شهر مشهد بتواند به عنوان نقش آفرین اول جریان فرهنگی شهر باشد.

آیت الله علم الهدی خطاب به مسئولان کانون جوادالائمه  (علیه السلام) عنوان کردند: نکته دیگری باید در مورد فعالیت هایتان به شما عرض کنم و آن این است که در تحلیل ها و اقدامات خود استقلال فکری را رعایت کرده و از انحراف به جریانات سیاسی خاص خودداری کنند و کانون جوادالائمه  (علیه السلام) باید در فعالیت های خود نوآوری و خلاقیت را لحاظ نماید.

ایشان با اشاره به یکی از مشکلات موجود در شهر مشهد به عنوان بزرگترین مرکز تجمع شیعیان در دنیا خاطر نشان کردند: تهجر و سنی ستیزی به همراه وهابیت ابزاری هستند که استکبار از آنها به طور همزمان علیه اسلام بهره می برد و این ها دو لبه ی یک قیچی هستند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه مشهد در یک منطقه نعلی شکل در محاصره سرجام سنی نشین قرار دارد افزودند: با توجه به اینکه منطقه سرجام به افغانستان متصل است، دشمن و جریان وهابی گری بعد از اینکه در سوریه و عراق شکست خورد در فکر این است که طالبان را بیاورند تا از این نقطه ضربه بزنند. بستر رشد وهابیت عامه و اهل سنت است و می خواهد بیاید در این حلقه نعل اسبی که بزرگترین تجمع شیعیان را در محاصره دارد نفوذ کند و یک جریان شیعه کشی راه بیاندازد .

ایشان در ادامه تصریح کردند: تنها چیزی که می تواند مناطق سنی نشین را متشکل کرده و به حالت دفاعی در بیاورد ایجاد یک حرکت سنی ستیزی در داخل مشهد است و آنها می خواهند تا اهل سنت مجبور شوند از خودشان دفاع کنند و در خودشان متشکل شوند و بعد از آن بیایند روی این تشکل دست گذاشته و سنی ها را برای کشتن شیعیان تحریک کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به سایت هایی که به خلفا ناسزا می گویند و سنی ستیزی می کنند تاکید کردند: مرکز این سایت ها اغلب در لندن بوده و افرادی هم داخل شهر، ما شیعیان را علیه سنی ها تحریک می کنند که با آنها در جبهه دشمن کار می کنند.

ایشان با رد این مطلب که رشد سنی ها زیاد شده افزودند: زمان انقلاب اهل سنت در کشور 7درصد بودند و اکنون هم همان 7درصد هستند و طبق همین آمار با توجه به اینکه نرخ باروری آنها در زمان انقلاب 9 بوده و الان 3 شده و نرخ باروری شیعیان از 6 به 8/1 رسیده به راحتی می توان فهمید که فاصله باروری به مراتب کمتر شده است. اینکه می گویند اهل تسنن رشد باروری داشته و شیعیان نداشته اند، کذب بوده و این خودش یک تبلیغ سوء دشمن برای تحریک شیعیان علیه اهل تسنن است.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر این که وهابیت غیر از اهل تسنن بوده خاطرنشان کردند: وهابیت به دنبال جنگ بین شیعه و سنی و نابودی اسلام است و دستگاه های امنیتی به هر عنوان با وهابیت به شدت مقابله می کند که متاسفانه سنی ستیزی نتیجه اش توسعه وهابیت می شود.

ایشان تاکید کردند: کانون جوادالائمه باید با بصیرتی که دارند جلوی این موضوع بایستند و با تهجر و سنی ستیزی مقابله کنند تا وهابیت نتواند به داخل اهل تسنن نفوذ کنند. مشکل ما هیئت ها و مداحانی هستند که تحت عنوان علاقه به ائمه، با بی توجهی به مصالح اسلام، سنی ستیزی می کنند و باید گفت جریان تهجر، دشمنی با اهل بیت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی