۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

بیانیه روابط عمومی دفتر آیت الله علم الهدی

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲ ق.ظ

اولویت اول در خطبه های نماز جمعه ، امر به معروف و نهی از منکر است

باوجود استناد ایشان به اظهارات رسمی وزیر محترم ارتباطات ، در اصل، انتقاد از رویه اشتباه برخی مسئولان عالیرتبه دولتی در تمرکز بر اقدامی است که در غایت خود منجر به  گشودن تنگناهای فساد بر روی ذهن و فرهنگ جامعه اسلامی خواهد شد.

بیانیه روابط عمومی دفتر آیت الله علم الهدی

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به خطبه ی دوم حضرت آیت الله علم الهدی امام جمعه ی مشهد در نماز جمعه ی دوازدهم اردیبهشت 93 در ارتباط با نقد اظهارات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در ضمن بازدید از مرکز پرسشهای دینی قم بیان چند نکته حائز اهمیت است :

فرمایشات ایشان ، در پی اهتمام اخیر برخی مسئولین اجرایی و فرهنگی دولت محترم برای اظهارنظر در خصوص رفع فیلتر ازشبکه های اجتماعی، از جمله، فیس بوک بوده است، که آخرین حلقه از این زنجیره را گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  از اظهارات  وزیر محترم ارتباطات، تشکیل داد.

بنابراین موضوع تذکر آیت الله علم الهدی ، باوجود استناد ایشان به اظهارات  رسمی وزیر محترم ارتباطات ، در اصل، انتقاد از رویه اشتباه برخی مسئولان عالیرتبه دولتی در تمرکز بر اقدامی است که در غایت خود منجر به  گشودن تنگناهای فساد بر روی ذهن و فرهنگ جامعه اسلامی خواهد شد.

اصرار وزیر محترم بر انکار بیان اظهارنظر مطرح شده درباره رفع فیلتر فیس بوک، اگرچه با گزارش منتشر شده خبرگزاری رسمی دولت و سایر خبرگزاریهای معتبر کشور از اظهارات ایشان در قم ( که مورد استناد امام جمعه محترم مشهد مقدس در خطبه ها هم قرار گرفت) در تناقض است، اما مایه خرسندی  و استقبال خواهد بود، به شرط آنکه ایشان در اظهارات و سیاستگزاریها هم، در برابر تحرکات و فشارهای برخی جریانها و افراد در این زمینه، حقیقتاً  ایستادگی کنند.

در پایان،  یادآوری این موضوع مفیداست که ، اصلی ترین وظیفه و مأموریت امام جمعه، بر مبنای تبیین شرع مقدس، دعوت مردم، مسئولان و جامعه به تقوا و اجرای فریضه مهمه امر به معروف و نهی از منکر است؛ و بر این مبنا، خطیب جمعه، حق ندارد، برای رعایت خوشامد برخی افراد یا جریانهای سیاسی، در برابر خطاهای مسئولان حکومت اسلامی و یا خدای ناکرده برخی تعمدها برای گسترش فساد، سکوت پیشه نماید.

روابط عمومی

دفتر آیت الله علم الهدی

پی نوشت :

مستندات آیت الله علم الهدی در خصوص انتقاد از وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات :

خبر مندرج در خبرگزاری ایرنا

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی