۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

دیدار با مدیران و رؤسای نواحی و معلمان مشهد

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹ ق.ظ

رسالت معلمین حفظ ارزش‌ها و اصول نظام در عرصه انسان‌سازی است

اگر از این رسالت قصور کنید، در درگاه خدا مؤاخذه خواهید شد.معلمان دارای استقلال بینش هستند و نباید بینش معلمان، محدود باشد اما این بینش و ایده را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند لذا در قالب این بینش سیاسی و اجتماعی، نباید با اصول نظام و ولایت بازی کنند.

دیدار با مدیران و رؤسای نواحی و معلمان مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با مدیران و رؤسای نواحی و معلمان مشهد ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشتند: خداوند چنان به تکریم مقام معلم پرداخته که هیچ ادیب و هنرمند و قلم‌فرسایی تاکنون نتوانسته در قالب هنر و ادب و تحلیل او را تکریم کند. کار خدا، سازندگی است و هیچ موجودی نمی‌تواند قدرت سازندگیش را نسبت به همنوع خود پیاده کند ولی انسان می‌تواند انسان بسازد و رسالت انسان‌سازی به عهده معلمین است.


ایشان در ادامه افزودند: حفظ عظمت و بزرگی معلم در گرو عملکرد خود معلمین است تا رسالت انسان‌سازی در خط عبودیت و بندگی خدا اجرا شود. در مجموع تمام تکریم‌ها و حرمت‌هایی که از معلم شده هیچ تکریمی بالاتر از تکریم خداوند نسبت به معلم نیست.

آیت الله علم‌الهدی با بیان و تفسیر آیاتی از قرآن کریم در وصف خلقت انسان توسط خداوند اظهار داشتند: به طور قطع معیار خلیفه الله شدن انسان قدرت انباء یک انسان را در بردارد، انسان به عنوان یک انفعال گر و تعلیم دهنده و معلم است که نشان و نام خلیفه الله را از آن خود می‌کند، قدرت انتقال علم و تجربه است که معیار انسان سازی و خلیفه الله بودن است، فرشتگانی که در عرصه عبودیت مقام بالایی را دارا هستند نتوانستند مقام خلیفه الله را از آن خود کنند ولی انسان این مقام را دریافت کرد این به این علت است که خداوند متعال سازنده است و سازندگی را می‌پسندد و این به این خاطر است معلمان می تواند انسان ساز باشند.

ایشان با بیان اینکه انسان با قدرت تحلیل و انباء می‌تواند انسان ساز باشد، تاکید کردند: تنها موجودی که غیر از خدا توان انسان سازی  را دارد به طور قطع انسان است و این به این علت است که انسان مقام خلیفه الله بودن را از آن خود کرد و ابزار اجرایی که در اختیارش قرار گرفت انباء و تعلیم است.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: ملاک های خلیفه اللهی و ابزار آن در اختیار معلم است، معلم وسیله ای برای تعلیم به انسان‌های دیگر و در همین راستا انسان سازی است.

ایشان خاطر نشان کردند: حرمت معلم در قرآن یادآوری شده است، این حرمت به طور قطع مسئولیت و تکلیف را به دنبال دارد باید از این ابزار به درستی استفاده کرد تا مسئولیت‌ها به درستی پیش بروند. در کنار این حرمت الهی وظیفه فرهنگیان و تعلیم دهندگان بسیار خطیر است و باید دانست که این انسان سازی زمانی موثر واقع می‌شود که در جهت تعلیم انسان‌ها صورت گیرد.

ایشان افزودند: ابزار اجرای این قدرت و توان، تعلیم و تعلم است که خدا، انسان را به عنوان معلم معرفی کرده و به معلمان ابزاری داده که خلیفة‌الله شوند. آنچه مایه خوشبختی ما به برکت خون شهدا است، وجود دستگاه‌های تعلیم و تربیت و آموزش عالی و فضای آموزش و پرورش سالم است. مدارس ما مظاهر شعارهای توحید و خداپرستی و عبودیت خداست و ما باید قدردان این لطف خدا، خون شهدا و برکت انقلاب اسلامی باشیم.

آیت الله علم الهدی خطاب به حاضران بیان داشتند: جلوداران شما، شهدا هستند و اشکالات مختصری که وجود دارد باید برطرف شود. اگر شهدا و انقلاب اسلامی نبود و فضای عفت و سلامت و معنویت و روحانیت در جامعه وجود نمی‌داشت، شاید شما الان معلم نبودید و توان فکری و استعدادهای  شما در عرصه‌های عملیاتی کاربرد پیدا نمی‌کرد و این استعدادها دفن می‌شد.

ایشان با بیان اینکه رسالت معلمین حفظ ارزش‌ها و اصول نظام در عرصه انسان‌سازی است، تصریح کردند: اگر از این رسالت قصور کنید، در درگاه خدا مؤاخذه خواهید شد.معلمان دارای استقلال بینش هستند و نباید بینش معلمان، محدود باشد اما این بینش و ایده را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند لذا در قالب این بینش سیاسی و اجتماعی، نباید با اصول نظام و ولایت بازی کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی