۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

دیدار مشاوران امور زنان و خانواده مراکز صداوسیمای کشور

پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷ ق.ظ

ما نباید از ماهیت و هویت دینی و شرعی خود برای مقابله با دشمنان بیرون بیاییم

برخی عرصه رقابت رسانه ملی را با رسانه‌های بیگانه در نظر نمی‌گیرند، عرصه رقابت با رسانه‌ها محفوظ و اثرگذاری ما در دنیا جای خود اما ما نباید از ماهیت و هویت دینی و شرعی خود برای مقابله با دشمنان بیرون بیاییم, لازم نیست به سلسله عوارض و عوامل متوسل شویم این ادبیات و لبخند زدن، چهره رسانه را خراب می‌کند

دیدار مشاوران امور خانواده مراکز صدا و سیما

آیت الله علم الهدی در دیدار مشاوران امور زنان و خانواده مراکز صداوسیمای کشور اظهار کرد: رسانه ملی تابلوی نظامی است که منتسب به ائمه اطهار (س) است بنابراین رسانه‌ای که منتسب به ائمه(ع) است باید معیارهای مطلوبی برای تاثیرگذاری، جاذب بودن داشته باشد نه اینکه از زنان برای جذب مخاطب بهره ببرد


 

ایشان در ادامه افزودند:گاهی انسان در موقعیتی قرار می‌گیرد که نه موقعیت مثبت و نه موقعیت منفی و سلبی خود را می‌تواند تشخیص دهد به طوری که افرادی که فجیع‌ترین مفاسد را انجام می‌دهند این وضعیت برای خودشان قابل درک نیست که باطن و هویت سلبی و شیطانی دارند و نمی‌توانند عمق فساد خود را تشخیص دهند البته گاهی این حالت در افراد مثبت نیز ایجاد می‌شود به طوری که نمی‌توانند درک کنند در عرصه‌های اثباتی تا چه اندازه تاثیرگذار هستند. در جریان رسانه ملی وضع شما مشاوران و زنان این گونه است که به ارزشی بودن خود پی برده‌اید اما به عمق نقش آفرینی و تاثیرگذاری خود در رسانه ملی آن طور که باید پی نبرده‌اید.

ایشان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب صدا و سیما و فضای فرهنگی رسانه ملی فضایی برای بی بند و باری، هرزگی و مفاسد اجتماعی بوده است بیان داشتند: امروز به برکت انقلاب اسلامی وجود هر یک از شما بانوان متدین در رسانه ملی یقینا حجت خداست برای مسئولانی که می‌توانند هرگونه انقلاب و تحولی را در رسانه ملی نشان دهند.

ایشان خاطرنشان کردند: افرادی که وارد رسانه ملی می‌شوند باید در جریان فرهنگی و رسانه‌ای فضاساز باشند و مردم و عوامل اجرایی در رسانه ملی را به سمت فرهنگ دینی سوق دهند و شما به عنوان مشاوران امور زنان و خانواده صدا و سیما در سازندگی فضای فرهنگی رسانه ملی نقش دارید.

آیت الله علم الهدی اظهار کردند:خانمی که با عفت و حجاب و حفظ اصول و اعتقادات به عنوان مجری،گزارشگر و گوینده در رسانه ملی حضور پیدا می‌کند به اندازه صدها سخنرانی و کتاب در ارتباط با عفاف و حجاب می‌تواند با عملکرد رفتاری‌ خود تاثیرگذار باشد. جزو معدود افرادی هستم که رسانه ملی را رصد می‌کنم و نسبت به مسائل صدا و سیما حساس هستم. مدیریت و اجرای برنامه توسط مجریان متعهد با حجاب و با عفت دغدغه من است.

ایشان در ادامه افزودند: مشکلی که در رسانه ملی به وجود آمده است اجرای خواهران است به ویژه در مسابقات، میزگردها، گفت‌وگوها، مصاحبه‌ها که با ادبیات مخصوص و ژست خاصی در رسانه ملی از آنها استفاده می‌شود حتی با وجود اینکه برخی از آنها چادر می‌پوشند اما نوع بیان و ادبیاتی که به کار می‌گیرند نقش منفی فوق العاده‌ای در بین جوانان به خصوص زنان و دختران دارد و به چادری‌ها و افرادی که مقید به چادر هستند نشان می‌دهند تا این گونه نباشید نمی‌توانید در جامعه مطلوب واقع شوید.

 آیت الله علم الهدی بیان کردند: آیا درست است ما در رسانه ملی از زنان به عنوان جذب کننده مخاطب استفاده کنیم؟ من تحقیق و پیگیری زیادی در این حوزه داشتم بیشتر این بانوان در خانواده‌های اصیل و ریشه داری بزرگ شده‌اند اما این ژست را مدیر شبکه، کارگردان، رئیس گروه از او می‌خواهند.

ایشان افزودند: رسانه ملی تابلوی نظامی است که منتسب به ائمه اطهار (س) است بنابراین رسانه‌ای که منتسب به ائمه(ع) است باید معیارهای مطلوبی برای تاثیرگذاری، جاذب بودن داشته باشد نه اینکه از زنان برای جذب مخاطب بهره ببرد. متاسفانه فضای رسانه ملی امروز بین زمین و آسمان تفاوت کرده است.

آیت الله علم الهدی اظهار کردند: برخی عرصه رقابت رسانه ملی را با رسانه‌های بیگانه در نظر نمی‌گیرند، عرصه رقابت با رسانه‌ها محفوظ و اثرگذاری ما در دنیا جای خود اما ما نباید از ماهیت و هویت دینی و شرعی خود برای مقابله با دشمنان بیرون بیاییم, لازم نیست به سلسله عوارض و عوامل متوسل شویم این ادبیات و لبخند زدن، چهره رسانه را خراب می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی