۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

خطبه ی دوم نماز جمعه ی دوازدهم اردیبهشت 93

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۵۱ ب.ظ

این پاسخ رهبری است که بگویید می خواهیم دروازه ی فرهنگ را به روی دشمنان خدا باز کنیم؟

اینجاست که آدم دلش به مظلومیت این رهبر آتش می گیرد، امام هادی را کشتند و ما امروز در جامعه دینی خودمان وارث امام هادی را با این مظلومیت می بینیم. روز اول نوروز روز اول امسال ایشان آمد اصرار کرد، فرمان داد، حکم داد، رهبر است، ولی امر است، امسال سال اقتصاد و فرهنگ است. از آن فرمان 40 روز گذشته و اما بعد از 40 روز  یک آقای وزیر آمده و گفته می خواهیم فیلتر فیس بوک را بشکنیم؟  این جواب حرفی است که رهبری در کنار قبر امام هشتم زده اند؟

خطبه ی دوم نماز جمعه ، حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی دوم

دریافت

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت

 

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه ضمن اشاره به شب شهادت امام دهم (علیه السلام) اظهار داشت :  شخصیت امام هادی نقش ممتاز و ویژه ای در جریان نشر معارف اسلام داشته است. متأسفانه دشمن سرسخت ترینش در زمان امام هادی بوده است.ظلمت دوره بنی عباس به مراتب شدیدتر و سخت تر از دوره ی مروان است، متوکل ملعون است که وقتی امیرالمؤمنین خلفای این دوره را پیشگویی می کنند، وقتی به متوکل می رسند می فرمایند که او کافرترین خلیفه این دوره است. امام هادی همزمان با این کافرترین خلیفه بوده است و مظالمی که علیه ایشان به راه انداخت بی نظیر بود. ائمه ما را یا زهر دادند و یا کشتند  اما فجیع ترین شهادت ها شهادتی بود که برای امام مظلوم ما را جلوی چشم زن و بچه اش بکشند و امام هادی را اینگونه کشتند. مأمورین وارد خانه شدند و به زور به ایشان سمی خوراندند که امام جوان 36 ساله جلوی همسر و خانواده خود پرپر زد و جان داد.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : امروز روز معلم، سالروز شهادت استاد شهید مرحوم آیت الله مطهری است، تقارن شهادت شهید مطهری و امام هادی خصوصتی را بر ذهن تداعی می کند. دشمن وقتی مستآصل شد، دست به کشتن و ترور می زند، امام هادی را به انواع فشارها، شکنجه ها و اختناق ها دچار کردند اما نتوانستند ایشان را از نشر معارف اسلامی بازدارند. در خصوص شهید مطهری نیز برخوردهایی که در قبل از انقلاب در ترور شخصیت شهید مطهری مؤثر نبود، پی بردند که او یک قائمه برای انقلاب و امام خمینی است و دیدند در مقابله با انقلاب، محکم ترین پایه برای امام و انقلاب را هدف قرار دهند که او را پس از انقلاب به شهادت رساندند. ما در کشور معلم شهید کم نداریم اما چرا روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری میشود؟ به خاطر این که معلمی بوده که در دانشگاه و حوزه تدریس می کرده؟

به خاطر این که غیر از تدریس، تخصص در فقه و فلسفه داشت؟ 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهید مطهری معلم فرهنگ و فکر بود تحلیل می کند : اصول فکری در راستای تداوم خط انقلاب در مسیر امام به وسیله شهید مطهری قبل از انقلاب رهبری می شد. فرهنگی را شهید مطهری ازنظر مبانی فکری و مبانی اعتقادی و نوع رفتار مبارزاتی با رژیم ظالم آموزش می داد و تلقین می کرد که آخر پیروزی انقلاب به آنجایی رسید که خط امام در مقابل تمام جریان هایی که با رژیم شاه می جنگیدند مثل جریان های الحادی، جریان های مارکسیستی و جریان های التقاطی، این خط امام بود که حاکم بود.

آیت الله علم الهدی ضمن تاکید به گرامی داشت روز معلم بیان داشت : امروز که روز معلم است و آنی که ما باید در جامعه به آن توجه کنیم در کنار علم آموزی، توسعه دانش بنیان و بالابردن سطع معلومات و تخصص هاست، مسئله تثبیت و توسعه فرهنگ متعالی دینی در جامعه است که هم استقلال، هویت، شخصیت اجتماعی و آزادی به تمام  معنای امت و ملت ما تأمین خواهد شد.

ایشان در تبیین مسئله فرهنگ اظهار داشت : چند روز قبل در روز افتتاح نمایشگاه کتاب، رئیس جمهور محترم نکته ای فرمودند، گفتند همانطور که  اقتصاد مقاومتی نجات بخش اقتصاد ماست، فرهنگ مقاومتی هم نجات بخش فرهنگ ماست و همانقدر که به اقتصاد مقاومتی نیاز داریم، به فرهنگ مقاومتی هم نیاز داریم. اقتصاد مقاومتی را مقام معظم رهبری معنا کردند مقاوم سازی اقتصاد، پس فرهنگ مقاومتی هم که آقای رئیس جمهور گفتند می شود مقاوم سازی فرهنگ. برای این امر ما از پیامبر یک آموزه و تعلیم داریم. حدیث معروفی به نام حدیث تثلیث  که بین سنی و شیعه متفق علیه است و مبانی و پایه بسیاری از قواعد اصولی و بنیان های فقهی فقهای ماست.

در این حدیث می فرمایند امور بر سه قسم است، حلال بین که باید انجام شود، حرام بین که روشن است که باید ترک شود وشبهاتی بین حلال و حرام که هرکه این شبهات را ترک کند از حرام نجات پیدا می کند و هرکه انجام دهد به هلاکت دچار خواهد شد.

آیت الله علم الهدی در ادامه اظهار داشت : شبهات باید در این فرهنگ مقاومتی براندازی شود، این شبهات را ترک کنیم در مسائل مختلف فرهنگی و هنری، آن چیزی که شبهه ناک است آن شبهه ی حرام را انجام ندهیم تا فرهنگ ما مقاوم سازی شود.

آیت الله علم الهدی گفت : با این که پیامبر راه مقاوم سازی فرهنگ را این حدیث قرار دادند و آقای رئیس جمهور هم می گویند باید فرهنگ مقاوم داشته باشیم، با این توسعه اباهی گری و این تسامح و تساهلی که توسط  مسؤولین در  عرصه فرهنگی صورت می گیرد که نه تنها شبهات بلکه محرمات عینی را هم با تساهل از کنار آن عبور می کنند، واقعا می توان فرهنگ مقاومتی داشت؟

ایشان با اشاره به خبر منتشر شده بیان داشت : بر حسب خبری که باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد که وزیر ارتباطات و مخابرات ادعا کرده باید فیلترینگ از بین برود و فیس بوک باید از فبلتر خارج شود، می گوید 15 درصد آن برای کشور استفاده ندارد و 85 درصد آن برای ما استفاده دارد و قابل کنترل است. معنای شکستن فیلتر فیس بوک یعنی ما دروازه های فرهنگ خود را به سوی دشمنان پیامبر باز کنیم ؟! این دولتی که وزیر ارتباطاتش اینطور می گوید مگر غیر از دولت رئیس جمهور است؟

این آقای رئیس جمهور می گوید ما باید فرهنگ مقامتی داشته باشیم یعنی شما با شکستن فیلتر  فیس بوک، با موج شبهات، افکار و ناهنجاری ها و توهین با ائمه و برخوردهای سرسختانه با دین و مبانی دین به روی مغز جوانان می خواهید فرهنگ مقاومتی داشته باشید؟

یعنی این دولت دولت اقای رئیس جمهور نیست؟ مگر این دولت را این مجلس رأی اعتماد ندارد؟ نمانیدگان ملت رأی اعتماد ندادند؟ آنان به شما رأی دادند که شما فیلتر شکن فیس بوک شوید و دروازه های فرهنگ کشور را به روی دشمنان قرآن و پیامبر باز کنید؟این حرف مثل این است که من به شما یک لیوان سکنجبین بدهم و بگویم 98 درصد آن قند و مواد خوراکی است و تنها 1 درصد آن زهر و سم است . این که 15 درصدش سم و زهر و تهاجم به تمام مبانی اعتقادی فکری و دینی و ولایی ماست، فیلترش شکسته شود و این راه برای دشمنان ما باز شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت : البته توجه داشته باشید که این آقای وزیر ضد ولایت فقیه نیست، آدم متدیین و متعبدی است، روزی در سنگر وزارت خارجه در سنگر دین خدمت می کرده. ایشان جوان بوده به عنوان یک خدمت گذار متعبد . من نمی دانم این عزیزان ما وقتی به سن پیری می افتند چرا به این حال دچار می شوند؟ چهار قدمی چاله قبر آمدی و می خواهی دروازه فرهنگ کشور را به روی دشمنان خدا باز کنی؟ مگر نمی بین چاله قبر را؟

امام جمعه ی مشهد گفت : لعنت بر این فتتنه 88 و لعنت بر این سران فتنه که رفاقت با این سران فتنه آنان را به جایی رسانده که راه خود را عوض کرده اند. آخر چرا راه خود را عوض کرده اید؟ این جواب رهبری است؟ رهبر گفت امسال سال اقتصاد و فرهنگ، این پاسخ به رهبر است این لبیک به ندای رهبری است که شما برادر متدین بیایید بگین ما می خواهیم فیلتر شکن فیس بوک شوبم و دروازه فرهنگی را به روی دشمنان خدا باز کنیم.

اینجاست که آدم دلش به مظلومیت این رهبر آتش می گیرد، امام هادی را کشتند و ما امروز در جامعه دینی خودمان وارث امام هادی را با این مظلومیت می بینیم. روز اول نوروز روز اول امسال ایشان آمد اصرار کرد، فرمان داد، حکم داد، رهبر است، ولی امر است، امسال سال اقتصاد و فرهنگ است. از آن فرمان 40 روز گذشته و اما بعد از 40 روز  یک آقای وزیر آمده و گفته می خواهیم فیلتر فیس بوک را بشکنیم؟  این جواب حرفی است که رهبری در کنار قبر امام هشتم زده اند؟

این را مردم تحمل نمی کنند، مردم ما مردمی هستند که 35 سال پای انقلاب و ستون خیمه این انقلاب یعنی رهبری ایستاده اند.

نظرات (۳)

سلام . سپاس از عالم بزرگ علم الهدی که بیان ضد ظلم در بین مردم دارد. زمان شاه و مقابله با ظلم امام ره و شهید نواب و... از علمایی بودند که بیان مخالفت با ظلم را همه جا اعلام میکردند. اما امروز تعجب میکنم از مراجع که در مقابل این ظالمان سکوت کردند و در ایام خاص مثل راهپیماییها و شهادتها صحبت میکنند. خدا به تمام کسانی که با زبانشان با ظالمان میجنگد توفیق دهد . الله اکبر جان فدای رهبر . والسلام.
  • سید مجید هاشمی
  • سلام چرا فکری به حال افتاب نشینان نمتز جمعه نمی کنید همیشه این تصور در ذهن می اید چون جای امام جمعه در هر فصلی بهترین جا ایت به فکر دیگران نیستند یا اگر هستند در عمل جیزی ندیده ایم
    پاسخ:
    سلام
    کاملا حق با شماست.
    بناست در آینده ی نزدیک با همت مسئولین آستان قدس رضوی و تدبیر تولیت محترم دارالمرحمه نیز به فضاهایی مراسم اقامه ی نماز جمعه بپیوندد که ۱.۷ برابر خواهد شد. ان شاء الله

    با پیشنهاد آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز مطالعاتی در حال انجام است که در میان مدت نیز صحن جامع رضوی با چتر هایی مسقف شود که امیدواریم بزودی شاهد توسعه ی فضای مراسم پرشور نماز جمعه باشیم.

    قابل توجه است نماز جمعه ی مشهد بزرگترین نماز جمعه ی کشور به لحاظ تعداد شرکت کننده است. شرکت کنندگان در این مراسم سیاسی عبادی توسط نهاد های ذیربط حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر بطور میانگین تخمین زده شده است. و به دلیل حضور این تعداد بصورت اقامه ی نماز  ، فضایی با مساحت بسیار بالا نیاز است.
    همچنین مستحضر هستید که فضا و مکان اقامه ی نماز جمعه ی مشهد مقدس در حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء قرار دارد و توسعه ی این فضا باید توسط آستان قدس رضوی تامین گردد.
    در جواب تکذیبیه دولتی ها :در بند دوم بیانیه منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینگونه عنوان شده است که آیت الله علم الهدی نباید صرفا بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات نادرست مطلبی را عنوان می‌کردند. این در حالی است که این خبر از سوی خبرنگار استانی خبرگزاری دولت، ایرنا،(با کد خبر81146866 (3989581) ) با همان ادبیاتی منتشر شده که خبرنگار استانی باشگاه خبرنگاران از قم خبر را خوانده و سامانه پیامکی این مجموعه آن را برای مخاطبان خود ارسال کرده است. برای مشاهده خبر در سایت خبرگزاری دولت اینجا کلیک کنید.
    پاسخ:
    بله .. ممنون از کد خبرتون .....

    انتقاد آیت الله علم الهدی بر اساس خبر منشره توسط باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولت بود و متاسفانه بیانیه وزارت ارتباطات کمی عجولانه بوده است.

    پاسخ باشگاه خبرنگاران جوان به بیانیه وزارت مخابرات که در پاسخ به انتقادات آیت الله علم الهدی از رفع فیلتر از فیس بوک

    واکنش خبرگزاری فرهنگ نیوز به بیانیه وزیر ارتباطات

    واکنش خبرگزاری صبح توس به بیانیه وزیر ارتباطات
     
     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی