۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

جلسه ی شورای شهر

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۴ ب.ظ

در شوراهای اسلامی باید مدیریت اسلامی با معیارهای اسلامی برای بهبود زندگی مردم پیاده شود

در شوراهای اسلامی باید مدیریت اسلامی با معیارهای اسلامی برای بهبود زندگی مردم پیاده شود، مشارکت سیاسی از دیدگاه اسلام برای مردم تکلیفی واجب است بنابراین اهتمام به امور مسلمین تکلیفی واجب و بر عهده آحاد جامعه است.

جلسه ی شورای شهر

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کردند: شورای اسلامی نهادی مردمی است، شورای شهر مظهر مردم است و معیارهای حکومت اسلامی بر آن حاکم است.در شوراهای اسلامی باید مدیریت اسلامی با معیارهای اسلامی برای بهبود زندگی مردم پیاده شود، مشارکت سیاسی از دیدگاه اسلام برای مردم تکلیفی واجب است بنابراین اهتمام به امور مسلمین تکلیفی واجب و بر عهده آحاد جامعه است.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به تفاوت شوراهای شهر و روستا با سازمانهای مدرنیته خاطرنشان کردند: اسلام جامعه مدنی غربی را قبول ندارد و مبدا مشروعیت در جامعه ولایتی، خداوند است در جامعه غربی مبداء مشروعیت مردم هستند به طوری که  افراد مستقل نمی‌توانند در فعالیت‌های سیاسی مشارکتی داشته باشند و این مشارکت فقط در قالب احزاب و جریان‌های سیاسی شکل گرفته است.

 ایشان تصریح کردند: شوراها نیز منتخب مردم هستند، بنابراین شوراها باید به عنوان نماینده و منتخب مردم با مدیریت اسلامی اقدامات لازم را برای افزایش رفاه زندگی زائران و مجاوران انجام دهند. با بیان اینکه مشهد شهری شیب دار به سمت نواحی برخوردار( بلوار سجاد، احمدآباد) است تاکید کرد: شیب خدماتی باید از نواحی مختلف مشهد حذف شود و خدمت رسانی در تمام نواحی شهر چه مناطق برخوردار و چه مناطق محروم در یک سطح قرار گیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی