۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

دیدار با دانش آموزان و اولیای مسجد مدرسه صنعتگران

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ق.ظ

خوشبختانه امروز مقرراتی که در آموزش و پرورش ما حاکم است مقرراتی اسلامی است

نباید دانش آموز شما احساس کند که راه ادامه تحصیل برای وی بسته است، البته خوشبختانه امروز مقرراتی که در آموزش و پرورش ما حاکم است مقرراتی اسلامی است و شما می‌توانید برای بسط کار خود در همین چارچوب حرکت و از آن استفاده کنید، زیرا آموزش و پرورش زمان شاه فاسد بود.

دیدار با دانش آموزان و اولیای مسجد مدرسه صنعتگران

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در دیدار با دانش آموزان و اولیای مسجد مدرسه صنعتگران مشهد مقدس بعد از شنیدن سخنان چند تن از ایشان بیان داشتند: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مرحوم عابدزاده بناهایی را به شکل مدارس ابتدایی شکل داد و مسائل و آموزش‌های علمی و دینی را ممزوج کرده و درس‌های کلاسی نیز بسیار قوی بود.



ایشان در ادامه افزودند: بنده از فارغ التحصیلان همان مدارس هستم و با آیت الله مروارید همکلاس بودیم و بسیار مدارس و آموزش‌های پربرکتی بود، هدف اصلی آقای عابدزاده از تشکیل و راه اندازی این مدارس آن بود که در آن زمان مدارس و نظام آموزش و پرورش در اختیار رژیم شاه بود.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: اقدامی که شما در حال انجام آن هستید نیز بسیار ارزشمند است و می‌توانید آن را گسترش دهید. نکته‌ای البته در کار آقای عابدزاده وجود داشت و شما می‌توانید از آن عبرت بگیرید و آن را سرلوحه خود قرار دهید و آن این بود که بچه‌هایی که در آنجا درس می‌خواندند با وجود اینکه بسیار هم قوی بودند و معلومات دینی و قرآنی آنها در این مدارس افزوده می‌شد، اما مدرکی به آنها اعطا نمی‌شد.

  ایشان اظهار کردند: برای ما که بعدها وارد حوزه طلبگی می‌شدیم این مسئله مشکل ساز نبود اما برخی به دلیل این که مدرک نداشتند منزوی می‌شدند و احساس حقارت می‌کردند زیرا امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود نداشت و البته آموزش و پرورش نیز با آنها بدرفتاری می‌کرد.

آیت الله علم الهدی در ادامه افزودند: این احساس سبب شد که برخی از اینها عقده‌دار و منحرف شوند که از بهترین نمونه این افراد می‌توان به آقای شجریان اشاره کرد که در همین مدارس تحصیل می‌کرد و سرودهای دینی و مذهبی را اجرا می‌کرد ولی همین احساس بایکوت بودن وی را منحرف کرد و می‌بینیم که امروز به عنوان یک خواننده فاسق شناخته می‌شود.

ایشان بیان کردند: این خلاءها را شما باید پر کنید و نباید دانش آموز شما احساس کند که راه ادامه تحصیل برای وی بسته است، البته خوشبختانه امروز مقرراتی که در آموزش و پرورش ما حاکم است مقرراتی اسلامی است و شما می‌توانید برای بسط کار خود در همین چارچوب حرکت و از آن استفاده کنید، زیرا آموزش و پرورش زمان شاه فاسد بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به تجربه مثبت راه اندازی دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک الگوی مناسب آموزشی تصریح کردند: برای مثال در این دانشگاه، دانشجوی علوم سیاسی که در سایر دانشگاه‌ها ۱۵۰ واحد درسی را می‌گذارند، در این دانشگاه ۲۶۰ واحد را باید می‌گذراند تا به وی مدرک اعطا شود و از آثار این نظام آموزشی امروز شاهد هستیم که بسیاری از همین دانشجویان در بدنه اصلی نظام وارد شده‌اند.

 ایشان با اشاره به نیت آقای صرافان در راه اندازی مسجد مدارس در مشهد مقدس بیان کردند: ایشان بسیار بااخلاص کار می‌کند و هیچ نام و نشانی را طلب نمی‌کند و همین مسئله باید به عنوان یک الگو مدنظر قرار بگیرد، زیرا اگر کسی اخلاص داشته باشد با کمترین امکانات بیشترین خدمات را انجام می‌دهد.

آیت الله علم الهدی افزودند: آنچه پیغمبر اکرم(ص) نیز از ابتدا بر آن تاکید داشتند این بود که تا جایی که می‌توانیم هزینه‌های خود از دین را کاهش دهیم اما برای دین بسیار هزینه کنیم، اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که هر کاری که می‌خواهد انجام شود اول هزینه‌سازی کلان و تشکیلات سازی زیاد انجام می‌شود که این مسئله با سیره پیغمبر اسلام منافات دارد. پیغمبر اسلام با کمترین هزینه مسجد ساختند و همین مسجد در طول دوران حیات ایشان و بعد از ایشان مهم‌ترین پایگاه فعالیت اسلامی شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی