۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

نماز جمعه چهاردهم خرداد 92

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۵:۴۸ ب.ظ

اخوان المسلمین اصول را زیر پا گذاشت. مسئولین عبرت بگیرند.

مرسی 11 میلیون رای داشت اما جمعیت بیشتری در خیابان ها ریختند و خواهان برکناری او شدند. اتفاقات اخیر مصر درس عبرتی برای همه دولت‌مردان و سیاست‌گذارانی است که در نظام ما مسئولیت‌ها را برعهده می‌گیرند و این اتفاقات نشان داد مردم عدول از اصول را نمی‌پذیرند.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی حرم رضوی

خطبه ی اول

دریافت

خطبه ی دوم

دریافت

بخش عربی از خطبه سوم

دریافت

آیت الله علم الهدی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این که نظام زندگی مردم در ماه رمضان متحول می‌شود اظهار داشت: در ماه رمضان زندگی باید رنگ خدایی پیدا کند.

ضرورت جلوگیری از بی عفتی و بی حجابی در ماه رمضان
وجود مراکز تفریحی و رستوران‌ها نباید در این ماه به صورت علنی سرویس‌دهی کنند و ضرورتی نیز برای باز بودن این گونه مراکز در ماه رمضان وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که مسئولان اجرایی باید در ایام ماه مبارک رمضان جلوی روزه‌خواری را بگیرند، ادامه داد: در همین راستا در و دیوار شهرمان نباید مظهر بی عفتی و بی حجابی و منکرات در ایام ماه مبارک رمضان باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مسئولان باید همانگونه که خود را مکلف به روزه داری می دانند، باید خود را مکلف به شعار اسلامی بدانند و ظهور مظاهر منکرات و روزه خواری در ایام ماه رمضان جلوگیری کنند.

برخورد قاطع نیروی انتظامی با روزه خواری

وی متذکر شد: وجود مراکز تفریحی و رستوران‌ها نباید در این ماه به صورت علنی سرویس‌دهی کنند و ضرورتی نیز برای باز بودن این گونه مراکز در ماه رمضان وجود ندارد.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر این که از نیروی انتظامی و اداره اماکن می‌خواهم با تمامی مظاهر روزه‌خواری در اماکن شهر برخورد کنند عنوان کرد: منکرات شرعیه حداقل در ماه رمضان نباید نمود پیدا کند.

 اخوان المسلمین اصول را زیر پا گذاشت

وی همچنین به حوادث اخیر مصر اشاره کرد و بیان داشت: مردم مصر به سراغ نظام دینی رفتند و به اخوان‌المسلمین روی آوردند و رای خود را به یک حزب اسلامی دادند اما این حزب اسلامی خلاف کرد و اصول را زیر پا گذاشت.

امام جمعه مشهد با بیان این که تز اصلی اخوان‌المسلمین این بود که خود را داعیه دار اسلام می‌دانست، ادامه داد: یک هفته قبل از جنایت سلفی‌ها که در شهادت شهید شحاته و برادر و یارانش انجام دادند، همایشی در مورد حمایت از وهابیت برگزار شده بود و مرسی در این نشست حضور پیدا کرد و با حضورش چراغ سبزی به جریان‌های سلفی برای دست زدن به چنین اقدامی به حساب می آمد.


نقش مرسی در ارتباط با اسرائیل

وی با اشاره به حرکت جوانان مصری در پایین آوردن پرچم اسرائیل و به آتش کشیدن لوله‌های گاز این کشور به اسرائیل ابراز کرد: با این حال مرسی بار دیگر این لوله‌های گاز به اسرائیل را متصل کرد. بعد وقتی خود اسلامگرا ها به او اعتراض کردند جواب داد "فقه الواقع السیاسی" یعنی ما یه اصولی داریم ولی در سیاست اقتضا در این است که جور دیگری برخورد کنیم. مردم تحمل نمی کنند.

آیت الله علم الهدی به ارتباط مرسی با مرتجعین منطقه گفت: او 11 میلیون رای داشت اما جمعیت بسیار بیشتری در خیابان‌ها ریختند که ما شما را نمی‌خواهیم.
وی در ادامه گفت : ما از وضع مصر خشنود نیستیم. و ناراحتی ما در این است که این فجایع به نام دین انجام شده و مردم مصر از جریانات دینی نا امید شده اند.


حوادث مصر درس عبرتی برای دولتمردان و مسئولان باشد

وی تاکید کرد: اتفاقات اخیر مصر درس عبرتی برای همه دولت‌مردان و سیاست‌گذارانی است که در نظام ما مسئولیت‌ها را برعهده می‌گیرند و این اتفاقات نشان داد مردم عدول از اصول را نمی‌پذیرند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آمریکا در حال مسلط شدن بر مصر است و آینده خوبی برای این کشوروجود ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی