۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

ادامه تفسیر آیات اجتماعی

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۱۱ ق.ظ

زندگی که مانند چرخه یک کارخانه بر مدار ایمان است، فرزند با ایمان پرورش می دهد

هر جامعه ای نسبت به جامعه بعد از خودش یک امتیاز بستر سازی دارد هر مولودی بر فطرت متولد می شود. پدر یا مادر او را یهودی یا مجوسی یا مومن می کنند. بزرگترین جریان تربیتی که می تواند فرزند با ایمان بشود بستر ایمان و فرهنگ است امر و نهی خیلی در تربیت فرزند تاثیر ندارد. 

ادامه تفسیر آیات اجتماعی،مدرسه عالی نواب


ِآیت الله علم الهدی صبح امروز در ادامه ی تفسیر آیات اجتماعی قرآن کریم به ادامه ی تفسیر سوره ی حشر پرداخته و افزودند: در تفسیر آیه شریفه ده سوره مبارکه حشر  بحث در "الذین سبقونا" این آیه است حال سوالی که اینجا مطرح می شود اینکه منظور از سبقت در این آیه چیست وچه نوع سبقتی ارزش وامتیاز است ؟



ایشان در ادامه بیان داشتند: اولین نکته این است که بدانیم سبقت به ایمان چیست ونکته دوم آیا سبقت به ایمان فقط از نظر زمانی امتیاز است و دیگر اینکه اگر سبقت به ایمان امتیاز است آیا ما می تولنیم جامعه را از نظر سبقت به ایمان امتیاز بندی کنیم ؟


آیت الله علم الهدی در تبیین نکات بالا افزودند: در توضیح نکته اول اینکه  سبقت ایمان بود، هر جامعه ای نسبت به جامعه بعد از خودش یک امتیاز بستر سازی دارد هر مولودی بر فطرت متولد می شود پدر یا مادر اورا یهودی می کنند یا مجوسی لذا در هر جامعه ای اگر انسان مومن متولد شود آن جامعه ای که بستر ایمان وپرورش ایمان را برای آن مولود فراهم کرده اند دارای امتیاز است  و همچنین حق ولد و والد را که آورده اند توضیح داده شده است که والد با ایمان دارای امتیاز است . وبزرگترین جریان تربیتی که می تواند فرزند با ایمان بشود چرخش وبستر ایمان وفرهنگ است امر ونهی خیلی در تربیت فرزند تاثیر ندارد وزندگی  که مانند چرخه یک کارخانه بر مدار ایمان است  فرزند با ایمان هم پرورش پیدا می کند.
ایشان در ادامه تصریح کردند: نکته دیگر در "الذین سبقونا بالا یمان" آیا سبقت به ایمان فقط از نظر زمانی است کما اینکه در بین اصحاب پیامبر (ص ) هم مرسوم بوده است یا نه ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی