۱۴۰۳ شنبه ۰۸ ارديبهشت

همایش دانشجو، مبارزه، خدمت ـ دشمن از جریانی که با رهبری و ارزش‌های نظام زاویه داشته باشد، عامل نفوذی در جریان سرنوشت‌ساز قوه مقننه استخدام می‌کند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در اجتماع 4 هزارنفری جهادگران و دانشجویان بسیجی خراسان رضوی که در آستانه روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام عسکری (علیه‌السلام)، اظهار کرد: شما عزیزان جوان، سپاه خاص امام زمان (علیه‌السلام) هستید.

ایشان ادامه داد: 16 آذر، تابلوی راهبرد حرکت استکبار در سلطه بر این سرزمین و مردم و از طرفی نیز با شهادت عزیزان ما، 16 آذر، تابلوی راهبرد عظیم استکبارستیزی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به بیان چگونگی شکل‌گیری 16 آذر پرداخت و گفت: در 14 آذر سال 1332، به خاطر ورود معاون رئیس‌جمهور آمریکا، آیزنهاور و معاونش نیکسون، تظاهراتی در دانشگاه تهران اتفاق افتاد، هدف از حضور این عنصر خائن در سرزمین ما، بازدید و ارزیابی از جنایت نابکارانه‌ای بود که استکبار آمریکا در کودتای 28 مرداد انجام داده بود، بعد از 2، 3 ماه از تحقق این کودتا و سلطه حکومت و نظام شاه بر کشور، معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای ارزیابی و بررسی آثار این کودتای شیطانی به این کشور آمد.

سرکوب دانشجو برای امنیت معاون رئیس‌جمهور آمریکا

ایشان افزود: نسل جوان روشن‌اندیش مبارز دانشگاهی آن روز ما، نتوانست این ورود و حضور خائنانه را تحمل کند، در روز 14 آذر در دانشگاه تهران، تظاهراتی اتفاق افتاد و چون جزو برنامه این عنصر ناپاک این بود که در مقام اظهار بردگی نظام کودتای آمریکایی، دکترای افتخاری از دانشگاه تهران به نیکسون داده بشود، فضای دانشگاه را برای حضور معاون رئیس‌جمهور آمریکا، فضایی آلوده و ناامن ایجاد کرده بود، به این مناسبت عوامل استکباری در روز 16 آذر، مطلب را در این جهت مصلحت دیدند که با یورش جلادانه، نسل به پا خواسته دانشجو را در دانشگاه سرکوب کند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در برابر این سرکوب، ابتدا دانشکده حقوق، بعد دانشکده صنعتی و فنی مهندسی موردتهاجم جلادان ناپاک نظام ستم‌شاهی قرار گرفت، عده‌ای را به‌عنوان این‌که روز 14 آذر، عوامل برپاکننده تظاهرات بودند، دستگیر کردند، دانشجویان از این وضعیت که به هم ریختن کلاس‌های دانشگاه بود، برآشفتند و جلادان نظام ستم‌شاهی نیز به‌عنوان عکس‌العمل در برابر آنان، دانشجویان را به رگبار بستند و سه دانشجو به خاک و خون تپیدند.

66 سال استکبارستیزی و پیروزی

ایشان با بیان این‌که گذشت 66 سال از آن جنایت، تاریخی دو بخشی برای ما باقی گذاشته، اظهار کرد: فاصله آن روز که سلطه دشمن در این تهاجم ناپاکانه دیده شد تا امروز، 66 سال است اما این 66 سال، یک تاریخ دو بخشی است؛ بخش اول، سلطه شیطانی آمریکا بر جان‌ها، نوامیس، منافع و هستی انسانی مردم ما بود و بخش دوم این 66 سال، استکبارستیزی قهرمانانه و پیروزی‌های پیاپی عزیزان به پا خواسته انقلابی ما در برابر جنایات آمریکا بود.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: سرنوشت آن 66 سال، امروز به یک خاری و شکست مفتضحانه استکبار آمریکایی مبدل شد و در حقیقت، نهایت همه اقداماتی که آمریکا چه در زمان سلطه‌اش بر این سرزمین و آب‌وخاک و چه در زمان شکست و بریدنش از این سرزمین به اجرای توطئه‌ها روی آورد، نتیجه به اینجا رسید که امروز روی کره زمین سرزمینی پیدا نمی‌شود که پرچم آمریکا را آتش نزند و نقطه‌ای در جهان وجود ندارد که طنین «مرگ بر آمریکا» آنجا نپیچد.

ایشان افزود: انقلاب ما جریان پیروز در منطقه و امت مستضعف است و آمریکا ضعیف و در حال سقوط و برای چند سال دیگر، احساس براندازی و نابودی می‌کند، این نتیجه‌ای است که در طول این 66 سال برداشت کردیم.

دانشجو، جوهره ملت به پا خواسته

آیت‌الله علم‌الهدی دانشجویان را عصاره وجودی ملت مقاوم دانست و گفت: شما جوهره یک ملت به پا خواسته و آرم حرکت مردمی هستید که طی 40 سال عمر انقلاب، نه‌تنها از مقاومت خسته نشده، بلکه مقاومتش روز افزون است و در هرروز، ماه و سالی با شکوفایی جانانه‌تری در مقام استکبارستیزی حاضر می‌شوید، عصاره و جوهره وجودی این جامعه، شما برادران و خواهران جوان هستید.

ایشان با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب، به بسیج اعلام آماده‌باش با بصیرت دادند، خاطرنشان کرد: آماده‌باش رهبر انقلاب به بسیج، آمادگی در سه عرصه بود، جنگ سخت، نیمه سخن و جنگ نرم؛ آمادگی در عرصه جنگ سخت این است که جریان استکبار با تمام امکانات نظامی، تسلیحاتی و ناوگانی‌اش قریب به 30 سال است کشور ما را محاصره کرده و جرأت نزدیک شدن ندارد، به خاطر آمادگی و در عرصه بودن شماست.

سنگین‌ترین فتنه و فاحش‌ترین شکست

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: بدانید، اگر آمریکا برای نصف روز اطمینان پیدا کند که می‌تواند در یک تهاجم نظامی کشور را به آتش بکشد، از صبح تا ظهر این تهاجم را به تأخیر نمی‌اندازد اما 30 سال است با همه پایگاه‌های نظامی و ناوگان دریایی‌اش، مثل سگ اطراف ما پارس می‌کند و قدرت نزدیک شدن به ما را ندارد.

ایشان، دومین عرصه آماده‌باش برای بسیج را توطئه‌ها و فتنه‌ها دانست و گفت: عرصه دوم، جنگ نیمه سخت است، نمونه‌هایش در توطئه‌ها و فتنه‌هایی که استکبار در کشور به وجود می‌آورد دیده می‌شود مثل حوادث اخیر، جنگ نیمه سخت را دشمن چند بار در سال 78، 88، 96 و امسال تجربه کرد سخت‌ترین مرحله از جنگ نیمه سخت دشمن به‌عنوان آشوبگری، به میدان آوردن عوامل و مزدورانش و آدم کشی، آتش زدن و ایجاد تخریب را امسال دیدیم و شکست دشمن را نیز امسال فاحش‌تر و مفتضحانه‌تر از قبل بود.

فتنه بزرگ‌تر، مردم بصیرتر

آیت‌الله علم‌الهدی، مردم سال 98 را بصیرتر و آماده‌تر از مردم در سال 88 توصیف کرد و گفت: اگر در فتنه سال 88 توانستند جنگ نیمه سخت را چند ماه ادامه دهند، جنگ نیمه سخت امسال 2 روزه از میان برداشته شد، قدرت، عظمت و در عرصه بودن شما عزیزان ایثارگر در سال 98، چندین برابر نسبت به سال 88 اضافه‌شده است.

ایشان تصریح کرد: در سال 88 از خرداد جنگ نیمه سخت شروع شد و تا بهمن ادامه داشت، امروز در سال 98، این مسئله به دنیا نمایش داده شد که دشمن ما فوق‌العاده ضعیف و ناتوان است، با همه عوامل و مزدورانی که دارد و نیروهای بسیجی در عرصه و فداکار و ایثارگر ما در این سال نسبت به سال گذشته، 10 برابر قوی‌تر شدند؛ این اتفاق از طرفی قدرت و عظمت شما و از طرف دیگر، ضعف و ناتوانی دشمن را در عداوت و دشمنی ثابت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «وضعیت ما وضعیت پیغمبر و مسلمانان در جنگ احزاب است»، در جنگ احزاب، بعد از این‌که مشرکین شکست‌های پیاپی را از مسلمانان متحمل شدند، به این فکر افتادند تمام جریان‌های ضد پیغمبر و اسلام را در شبهه جزیره عربستان جمع کنند، در طول 3 هزار سال عمر یهود و عرب، برای اولین بار، شرک عربی با فتنه یهودی دست‌به‌دست هم دادند و جنگ احزاب را راه انداختند.

ایشان افزود: خداوند در قران کریم در دو آیه وضعیت مردم آن زمان را ترسیم می‌کند، عده‌ای با دیدن سپاه کفار، پیغمبر و وعده خدا را تکذیب می‌کنند اما عده‌ای می‌گویند «این همان وعده‌ای است که خدا و پیغمبر نوید آن را داده بودند»؛ ما که محور و چاشنی همه جهادها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایمان، وابستگی به پیغمبر، دین و خدا است، بر حسب این دو آیه قرآن در ترسیم زندگی مردم در جنگ احزاب، جامعه ما نیز در واقع به همان اقلیت و اکثریت تقسیم‌شده است.

استکبار توان فشار بیشتر را ندارد

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: دشمن هرچه قدرت دارد و هرچه امکانات در روی کره زمین دارد را بسیج کرده، از ارتجاع منطقه تا نیروهای غربی را علیه ما بسیج کرده است، دیگر از این بیشتر قدرت ندارد و امکانات استکبار جهانی از این بالاتر نیست، نمی‌توان توانی را در آمریکا و اروپا تصویر کرد که تا الآن استفاده نکرده باشند.

ایشان بیان کرد: در جامعه ما یک اقلیت وجود دارد که چشمش به دروازه غرب دوخته‌شده، خیال می‌کند آمریکا و اروپا باید با ما آشتی کنند تا مشکل ما حل شود، این‌ها از قبیل همان آدم‌هایی هستند که منافقان در آنان نفوذ کردند و گفتند خدا و پیغمبر ما را فریب دادند، این‌ها نیز می‌گویند جریان نظام و انقلاب ما را فریب دادند و در چنگ آمریکا و غرب افتادیم اما اکثریت، شما و تبار شماست، در بدنه جامعه، در مرد و زن اجتماعی، اکثریت را شما تشکیل می‌دهید، اکثریت مؤمن به قران، پیغمبر، امام زمان (علیه‌السلام) و توانایی فوق‌العاده آسمانی این رهبر پس پرده‌نشین هستند، اکثریت معتقدند به رهبری حجت امام زمان (علیه‌السلام) هستند و می‌گویند خدا و پیغمبر راست گفتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: جوهره و نماد این اکثریت شما هستید، «مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلً»، مردانی که بر عهد و پیمان با خدا، راست و استوار هستند، یک عده‌شان تا مرز شهادت رفتند و فداکاری را در حد نهایی نشان دادند، عده‌ای از آنان نیز به دنبالشان می‌روند، این بسیجی تغییر پیدا کردنی نیست، از این شهامت، مقاومت و روحیه جهاد تغییر پیدا نمی‌کند.

بسیج، با آمادگی و تاکتیک حرکت کند

ایشان با تأکید بر این‌که بسیجی پای هر نارسایی داخلی و خارجی می‌ایستید، گفت: طرح و توطئه اخیر، توطئه فتنه 88 نبود، خیلی قوی‌تر از آن راه انداختند ولی دو روزه آن را جمع کردید، قدرت شما بیشتر است و ضعف دشمن بیشتر شده و این دلالت می‌کند که شما رو به رشد و تکامل هستید.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که در این عرصه باید قوی و ثابت‌قدم بایستیم، با امیدواری بیشتر، دلدادگی به خدا، دین و امام زمان مقاومت کنیم که کار دشمن تمام است، یادآور شد: با اعلامی که مقام معظم رهبری برای بسیج صادر کردند، باید هم تاکتیک داشته باشیم و هم آماده‌باشیم؛ اگر روزی دشمن مستأصل شد و او را به جنگ سخت وادار کرد، با امکانات و تاکتیک مقابل دشمن بایستیم که خوشبختانه این امکانات و تاکتیک در نظام ما روز افزون است.

انتخابات، میدان جنگ نرم دشمن

ایشان با بیان این‌که جنگ نرم در عرصه‌های سیاسی است، گفت: انتخابات نزدیک است، میدان جنگ نرم دشمن عرصه انتخابات است، امروز، قدرت، هوشیاری و بصیرت شما آن‌قدر قوی است که دشمن قدرت ندارد عوامل نفوذی و جاسوس خودش را در جریان انتخابات در آرای مردم و در مجلس شورای اسلامی دخالت دهد، عامل نفوذی دشمن از هر طرف بیاید، مردم ما او را تشخیص می‌دهند و نمی‌گذارند وارد شود اما خطری که متوجه ما هست، این است که بعد از این‌که مجلس را تشکیل دادیم، دشمن از بین کسانی که ما انتخاب کردیم، عامل نفوذی انتخاب و استخدام کند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: دشمن از جریانی که با رهبری نظام زاویه داشته باشد، عامل نفوذی در جریان سرنوشت‌ساز قوه مقننه استخدام می‌کند؛ هر عنصر، جناح و جریانی که با رهبری زاویه دارد ولو این‌که امروز عامل نفوذی دشمن نباشد، بعداً در استخدام نفوذ دشمن درمی‌آید.

ایشان متذکر شد: نگذارید در فضای اقتدار نظام، عناصری راه پیدا کنند که با رهبری نظام زاویه‌دارند، ستون خیمه این نظام، مقام رهبری است، تا ستون پابرجاست، این خیمه با کمال قدرت استوار است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که نباید بگذاریم در فضای اقتدار نظام، عناصر زاویه‌دار با رهبری و ارزش‌های نظام وارد شوند، خاطرنشان کرد: بسیجیان با کمال قدرت در هر بخش که هستند وارد میدان شوند، میدان انتخابات را تصرف کنند و نگذارند زاویه‌دار با رهبری و ارزش‌های نظام وارد مجلس شورای اسلامی شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی