۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

وحدت مسلمانان، نقطه استیصال استکبار

پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷ ب.ظ

یادواره شهدای وحدت ـ هر جا دشمن بفهمد مسلمانان به شکل پیکره یکپارچه درآمده‌اند و سلیقه، اندیشه و پسند نمی‌تواند آنان را جدا کند، دشمن عصبانی می‌شود و درصدد مقابله برمی‌آید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در دهمین یادواره شهدای وحدت، شهیدان شوشتری و کاظمی، ضمن تبریک هفته کرامت، اظهار کرد: میلاد مسعود نبی مکرم اسلام و مهین نواده بزرگوارشان، امام صادق (علیه‌السلام) را به محضر مقدس شما بزرگواران، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

ولادت پیامبر (صلوات‌الله‌علیه)، نقطه عطف زندگی بشر

ایشان ادامه داد: تعمق در جریان و مقدمات ظهور پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) برای ما یک نقطه راهبرد ساز در جهت اجرای تکالیف و وظایفمان در این مقطع خاص زمانی در عرصه و پهنه اسلام و قرآن است، مقدماتی که در ولادت پیغمبر اکرم (علیه‌السلام) رخ داد اعم از شکسته شدن طاق کسری و ریختن 14 کنگره آن، خاموش شدن آتش آتشکده فارس، جوشیدن آب از بیابان سماوه و جریان یک رودخانه عظیم و پهناور و خشکیدن دریای ساوه، حوادث و وقایعی بود که تکویناً ذات مقدس پروردگار به جهان بشریت اعلام کرد که نقطه عطفی در زندگانی بشر به وجود آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: نژاد انسانیت در مسیر زندگی خلیفه‌اللهی، در موقعیت خاص تحول ریشه‌ای و واقعی قرار گرفته است و نقطه ظهور و بروز خصایص جانشینی خدا برای بشر در صفحه کره زمین فرارسیده، پیامی که با سلسله جریان‌های تکوینی به بشر اعلام شد اما 1400 سال است خاصیت این پیام و نقطه تحقق آن را دریافت نکردیم.

سرآغاز فراگیری جهانی اسلام

ایشان با بیان این‌که اعلامیه تکوینی جهانی ولادت پیامبر، 23 سال نبوت ایشان، گستردش اسلام در قلمرو شبهه جزیره عربستان و روی کار آمدن قدرت‌های شیطانی، تحت عنوان خلافت اسلامی در طول تاریخ ستمگران اموی و عباسی نبود، خاطرنشان کرد: مفهوم و تحقق آن، فراگیری اسلام در کره خاک، حاکمیت عدل نبوی در تمام جنس بشر و فراگیری تنتنه قدرت پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) روی کره زمین بود که متأسفانه این ایده عظیم الهی در بستر 1400 ساله تاریخ اسلام تا به امروز محقق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که به دنبال تحقق حاکمیت عدل نبوی در جهان هستیم، گفت: پیش برنده این مسیر، وجود این شهدای عزیز است.

ایشان، شهادت شهدای وحدت حامل چند پیام برای ما هست، بیان کرد: پیام اول این است که جریان شهادت، جریانی است که همراه و هم‌تراز مبارزه، در مسیر پیشرفت انقلاب ادامه دارد، این‌طور نیست که با پایان یافتن 8 سال دفاع مقدس، سفره شهادت جمع شده باشد.

مأموریتی برای توسعه انقلاب

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: شهیدی که افتخار فرماندهی و رزمندگی در 8 سال دوران دفاع مقدس داشت و هم‌رزمانش به‌نوبت به شهادت رسیدند، شاید گاهی از اوقات با خود می‌اندیشید این، یک وجود عقب‌مانده در پیشرفتگان در عرصه دوران دفاع مقدس است اما بعد از گذشت چندین سال ثابت شد این عقب‌مانده نیست، مأموری از طرف خدا و بازمانده از شهیدان بود که باید رسالت شهیدان را در توسعه نظام و انقلاب به دوش می‌کشید؛ درنهایت نیز در همان مقصدی قرار گرفت که 8 سال دوران رزمندگی، مجاهده و فداکاری‌اش در قله‌های غرب کشور یا دشت‌های گرم خوزستان ادامه داشت و درنهایت به آن آرمان و ایده باید نائل می‌شد.

ایشان خاطرنشان کرد: پیام دوم این است که انقلاب تمام‌شده نیست، انقلاب بین راه است و همان‌طوری که مرحله آغاز انقلاب در طلیعه 15 خرداد دو جریان داشت، امروز نیز همین‌طور است؛ جریان «مبارزه» و در انتهای مبارزه با «شهادت»، این نیز در ماهیت انقلاب ادامه دارد همان‌طوری که در اول شروع انقلاب به‌وسیله امام بزرگوار ما، مبارزه چاشنی و ماهیت انقلاب بود، این مبارزه الآن نیز در عمق هویت انقلاب مقدس اسلامی ما وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: مقام معظم رهبری در یکی از فرازهای رهنمودشان فرمودند «همان انقلابی که در سال 41 و 42 آغاز کردیم را ادامه می‌دهیم نه انقلابی که در سال 57 بر تکه‌ای از قدرت مسلط شد»، با همان روحیه انقلاب را ادامه می‌دهیم یعنی آن زمان مبارزه می‌کردیم، امروز نیز مبارزه می‌کنیم.

طرف مبارزه امروز، رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی غرب

ایشان به اهمیت و گستردگی مبارزه امروز اشاره کرد و گفت: آن روز طرف مبارزه ما یک پاسبان فرتوت و یک ساواکی نظام شاهی بود و امروز طرف مقابل ما، رسانه‌های استکباری، دستگاه‌های نظامی و شبکه‌های اطلاعاتی بین‌المللی است، همان مبارزه به اینجا کشیده شده، توسعه مبارزه دلالت بر توسعه قدرت ما دارد نه توسعه قدرت دشمن.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که آن روز دشمن حساب می‌کرد چراغی که به نام انقلاب روشن‌شده را می‌تواند یک ساواکی خاموش کند، یادآور شد: استکبار امروز به این نتیجه رسیده با همه توانمندی‌های تسلیحاتی، نظامی و شگردهای فتنه‌انگیزی نه‌تنها قدرت براندازی انقلاب بلکه تضعیف آن را هم ندارد.

ایشان با تأکید بر این‌که مسیر امروز انقلاب با مسیر ابتدای انقلاب تفاوتی ندارد، تصریح کرد: این‌که فردی از تبار فرماندهان 8 سال دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف مسؤولیت نظام باقی می‌ماند و بعد از گذشت چندین سال، نقطه نهایی شهادت را بغل می‌گیرد، بر این دلالت دارد که این جریان، گذشته و امروز ندارد، ما در همین خط هستیم و شهادت نیز مقصد نهایی است.

امام‌جمعه مشهد افزود: در استکبارستیزی، مبارزه و توسعه اقتدار پیغمبر دست‌بردار نیستیم، این راه را ادامه می‌دهیم تا جایی که تعالیم و حکومت جهانی پیغمبر به دست عزیزترین نواده و جانشینش ایشان در دنیا استقرار پیدا کند.

شهادت ارزشمند، شهادت در راه توسعه اقتدار نظام

ایشان اضافه کرد: برادر جوانی که می‌گویی دعا کنید شهید شوم، شهادت از نوع شهادت شهید شوشتری ارزش دارد؛ شهادتی که 8 سال در این خط با اراده بایستد و بعد هم رسالت شهدا را در توسعه اقتدار نظام ادامه بدهد تا در نقطه نهایی در مرز شهادت، مسؤولیت و تکلیف خود را پایان‌یافته احساس کند.

آیت‌الله علم‌الهدی، رشد انقلاب اسلامی را عامل استیصال دشمن دانست و ادامه داد: پیام سوم این است که ببینیم کجای حرکت ما دشمن را مستأصل می‌کند و کجای نتیجه قیام و انقلاب ما دشمن را به عصبانیت و نقطه خشم برمی‌آورد؛ آنجایی که ببیند توسعه و رشد انقلاب مقدس اسلامی دارد به‌جایی می‌رسد که مسلمانان دست‌به‌دست هم بدهند، مسلمانان در اقوام، ملل و جمعیت‌های گوناگون یکپارچه شوند و همه در یک صف در جبهه مقابله با استکبار و دشمنی با پیغمبر بایستند.

وحدت مسلمانان، نقطه استیصال استکبار

ایشان، استقامت مردم یمن را یکی از نمونه‌های استیصال دشمن بیان کرد و گفت: این‌که یمن تحریم شده از همه امکانات و تجهیزات در مقابل بسیج همه امکانات جهانی علیه او بتواند نقطه تمرکز قوی‌ترین قوای استکباری را از نظر اقتصادی در آرامکو با خاک و خاکستر یکسان کند، دشمن را عصبانی می‌کند، این به خاطر همان وحدتی است که بین مسلمانان اتفاق افتاد و مسلمانان دست‌به‌دست هم دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر جا دشمن بفهمد این دست‌به‌دست دادند، مسلمانان را به شکل پیکره یکپارچه دربیاورد و مرز سلیقه، اندیشه و پسند نمی‌تواند مسلمانان یکپارچه را جدا کند، دشمن عصبانی می‌شود، نابودی خود را در چنین موقعیتی احساس می‌کند و درصدد مقابله برمی‌آید.

ایشان افزود: جنایتگران آدم کش مزدور استکبار به‌عنوان هم‌رزمی با بعث کافر قرار می‌گیرند و ثابت می‌کند شوشتری‌کش‌ها یک روز بعث کافر بود، یک روز جریان‌های دست‌نشانده مزدور عربستان و آمریکا هستند و همه از یک جنس‌اند؛ وظیفه امروز ما، بصیرت دشمن‌شناسی، بصیرت جریان شناسی دشمن و بصیرت تکلیف شناسی خودمان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی