۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

خدمتگذاران سلامت ـ روزی بود اگر خانواده زائری به مشهد می‌آمد و بچه‌اش بیمار می‌شد، مستأصل بود او را به کجا برساند اما الآن خوشبختانه در داخل صحن و خانه امام رضا (علیه‌السلام)‌، امکانات کامل و مؤثر درمانی وجود دارد.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پزشکان و کادر پزشکی خادم زائران دهه آخر صفر، ضمن تبریک اعیاد، اظهار کرد: برگزاری این مراسم افتخار آفرین در شب میلاد پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) به این نتیجه منجر می‌شود که پاداش و تقدیر کامل از همه مجاهدات ارزشمند شما عزیزان در حوزه سلامت و درمان در حرم مطهر امام هشتم (علیه‌السلام)‌، موردتوجه خاص پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) قرار بگیرد.

عالی‌ترین خدمت به پیامبر(صلوات‌الله‌علیه)

ایشان با بیان این‌که خدمات مجموعه‌های مختلف حوزه درمان و سلامت استان انجام داده‌اند، عالی‌ترین خدمتگزاری در ساحت مقدس پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) است، ادامه داد: پیغمبر فرمودند بضعه‌ای از من در سرزمین خراسان دفن می‌شود، از زمانی که پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) این فرمایش را فرمودند تا زمان تحقق آن، حدود 190 سال طول کشید، بضعه تنها به معنای پاره تن نیست، از ریشه بضاعت است و به معنای سرمایه.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: در بین تمام ائمه معصومین (علیه‌السلام)‌ و اهل بیت پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه)، پیغمبر از دو نفر تعبیر به بضعه کردند، یکی صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) و یکی امام هشتم (علیه‌السلام)‌ چون این دو نفر در ابقای دین نقش سرمایه‌ای داشتند؛ صدیقه اطهار (علیها سلام) بعد از انحراف رهبری از خط امامت، نقش سرمایه‌ای برای پیغمبر داشتند که جریان امامت و ولایت را تثبیت کردند، امام هشتم نیز در آن مقطع زمانی که با شگرد شیطانی بنی‌عباس بنا بود امامت ریشه‌کن شود، در تثبیت آن نقش اساسی داشتند.

علوم پزشکی، نهاد آموزشی و خدماتی

ایشان با بیان این‌که آنچه شما در این سرزمین جهاد می‌کنید، خدمت به شخص پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) است، خاطرنشان کرد: مسئله دانشگاه علوم پزشکی با همه مراکز آموزش عالی کشور متفاوت است که تنها حوزه تعلیم و تربیت نیست، علوم پزشکی تنها یک نهاد آموزشی نیست و یک نهاد خدماتی نیز هست، نهادی که در دو بعد باید تأثیرگذار باشد، مدیریت حاذقانه نیاز دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در فرهنگ ما، علم در کنار عمل ارزش‌گذاری شده، عالم بی‌عمل در فرهنگ اسلامی یک عنوان ضد ارزشی شناخته‌شده است و علوم پزشکی عرصه آمیزش علم و عمل است؛ امروز مشاهده می‌کنیم اندیشمندان ارزشمند وارد عرصه درمان و خدمت شده‌اند، یک نهاد علمی و تحقیقاتی را اداره کرده و جریان خدمتی عمل وابسته به این علم را مدیریت می‌کنند.

ارائه الگوی فرهنگی و ارزشی

ایشان با بیان این‌که این ابتکار در نظام مقدس جمهوری اسلامی، توانست یک اصل از اصول فرهنگی و ارزشی اسلام را که آمیختگی علم و عمل بود را به دنیا نمایش داده و به‌عنوان تجربه الگو مورد استفاده جوامع دیگر قرار بگیرد، تصریح کرد: در مشهد روزی عالمی بیمار شد و در بیمارستان به رحمت خدا رفت؛ پسرشان می‌گفت، پدر گفت نگذارید من اینجا با این وضع ناهنجاری که در بیمارستان وجود دارد، بمیرم، ما را در اتاق راه ندادند، ساعت‌های آخری که پدر ما از دنیا رفت و به ما اجازه نمی‌دادند بالای سر ایشان حاضر شویم، بعد که پدر از دنیا رفت، دکتر به پرستارها گفت «اگر شیخ‌ها هنوز هستند، بگویید این آقا مرد»، نوع برخورد با یک شخصیت علمی برجسته شهر، این‌گونه بود.

امام‌جمعه مشهد مقدس بیان کرد: امروز در کادر پزشکی و متخصص، غیر متدین نداریم، این امتیاز شهر ما هست؛ امروز مردم با اساتید و نخبگان اندیشمندی سروکار دارند که در عرصه خدماتی، با اعتقاد عمل می‌کنند، مردم با عزیزان ارزشی در مهم‌ترین نقطه نیازشان که درمان هست، سروکار دارند.

نقطه اول مهمان‌داری زائر، درمان است

ایشان یادآور شد: همه این شهر حرم امام رضا (علیه‌السلام)‌ است، مهمانی هم که می‌آید در ظرفیت و گنجایش یک شهر و استان نیست، در سال 32 میلیون زائر داخلی و 4 میلیون زائر خارجی در هیچ کجای کشور این ظرفیت و گنجایش وجود ندارد، همه شهر و امکاناتش پا انداز زائران امام رضا (علیه‌السلام)‌ و مهمان‌خانه ایشان است، نقطه اول مهمان‌داری زائر امام رضا (علیه‌السلام)‌ نیز مسئله درمان و رسیدگی به مشکلات درمانی است.

آیت‌الله علم‌الهدی، خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (علیه‌السلام)‌ را اوج ارادت به اهل بیت (علیه‌السلام)‌ دانست و افزود: خدمات شما و همه حرکت‌های جهاد جامعه درمانی و جامعه سلامت در طول سال قابل‌تقدیر است، از طرفی، حرکت‌ها و فعالیت‌های جهادی که شما کنار جاده‌ها با زائران پیاده انجام می‌دادید و در عرصه‌های درمانی ظهور و بروز می‌کرد، اوج اخلاص شما در عشق و ارادت به اهل بیت (علیه‌السلام)‌ بوده.

ایشان با بیان این‌که خوشبختانه در عرصه‌های مختلف در طول سال با حرکت‌های جهادی شما مقابل بودیم، گفت: روزی بود اگر خانواده زائری به مشهد می‌آمد و بچه‌اش بیمار می‌شد، مستأصل بود او را به کجا برساند اما الآن خوشبختانه در داخل صحن و خانه امام رضا (علیه‌السلام)‌ و در نزدیک‌ترین موقعیت ارتباطی زائر، امکانات کامل و مؤثر درمانی وجود دارد.

جوان‌گرایی در حوزه بهداشت و درمان

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به حضور متخصصان و مسؤولان جوان در امور درمانی و بهداشتی اشاره و تصریح کرد: جوان‌گرایی که رهبر انقلاب روی آن تأکید دارند، شوخی و شعار نیست، روز اول پیروزی انقلاب، بار انقلاب روی دوش جوانان بود، روزی که حرکت با وظیفه‌مندی جوانان آغاز شد، انقلاب به پیروزی رسید؛ اگر نسل جوان ما به عرصه بیاید، نسلی که در همه عرصه‌ها حرف و ابتکار دارند، اگر جریان کشور را این‌ها به دست بگیرند، گام دوم پیش می‌رود.

ایشان ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنرانی فرمودند «آرزوی من، تشکیل دولت و مجلس با این جوانان است»، گام اول با جوانان پیش رفت، گام دوم را نیز با جوانان پیش ببریم و از ابتکار جوانان در همه حوزه‌ها استفاده کنیم؛ اگر مسؤولان، مجموعه‌های خود را از قشر جوان تشکیل بدهند، روزبه‌روز جلو می‌رویم، رشد می‌کنیم و تجربه ۴۰ سال اول در ۴۰ سال دوم نیز تکرار می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی