۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

خطبه دوم ـ مسلمانی هستند که اسلام را در جریان سیاست و قدرت و در راستای منافع و پندارهای خودشان استخدام می‌کنند، می‌خواهند از اسلام، هم قواره خودشان چیزی بسازند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 24 آبان ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه)، اظهار کرد: سالروز میلاد مسعود پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) و تقارن آن با ولادت با سعادت امام صادق (علیه‌السلام) را به محضر مقدس شما برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم.

ایشان ادامه داد: ذات مقدس پروردگار در قرآن در آیه 174 سوره نساء، پیغمبر اکرم را این‌گونه به ما معرفی می‌کند، «یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَکُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ نُوراً مُبیناً» در این آیه شریفه، پیغمبر اکرم به‌عنوان برهان به بشر معرفی شده است، پیغمبر برهانی است که پروردگار شما برای شما فرستاده.

امام جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که باید در زندگی اجتماعی خود، نشانی از پیغمبر وجود داشته باشد، گفت: برهان بودن پیغمبر به این معناست که در تمام عرصه‌های زندگی و موقعیت‌های مختلف، اگر الگوی پیغمبر و سیره پیغمبر در زندگانی ما پیاده شد، در درگاه خدا به‌عنوان بنده خدا دارای حجت هستیم و دلیل و برهان در عرصه بندگی خدا داریم، ملزم هستیم در همه جریان زندگی، در اخلاقیات فردی، در مدیریت خانوادگی، در بینش و اندیشه سیاسی، در مدیریت اجتماعی و کشوری، نشانی از پیغمبر در زندگی‌مان داشته باشیم.

«قدرت نرم»، عامل توسعه انقلاب پیغمبر

ایشان، قدرت نرم را عامل توسعه اسلام دانست و افزود: برادران و خواهران، انقلاب ما در تداوم، توسعه و ترویج انقلاب اسلامی پیغمبر است، در جریان انقلابمان باید از پیغمبر برهان داشته باشیم؛ در انقلاب پیغمبر، عامل توسعه و پیشرفت پیغمبر، اسلحه نبود، جنگ و مقابله نبود، «قدرت نرم» بود، پیغمبر اکرم وقتی در میان مکه، دین و دعوت خودش را برای اولین جلسه اعلام کرد، لشکر و سپاه نداشت، مجهز به تجهیزات نظامی سخت نبود، پیغمبر یکه و تنها بود و از همان لحظه اول قدرت‌های مادی و شیطانی کفار قریش با همه قدرت با پیغمبر جنگیدند، حتی بعد از پیغمبر نیز این جنگ را ادامه دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنچه پیغمبر داشت و پیروز شد، قدرت نرم پیغمبر بود، یعنی معارفی که پیغمبر آورد، فطرت انسان‌ها این معارف را می‌پذیرفت، جریان‌های گرایشی و ذاتی در درون جان بشر، آموزه پیغمبر را قبول داشت، این‌که وقتی اسلام وارد یک جامعه می‌شد، همان اول همه به اسلام می‌گرویدند، قدرت نرم پیغمبر بود.

انقلاب اسلامی یعنی توسعه جهانی اسلام

ایشان با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی برای توسعه جهانی اسلام شکل گرفت، تصریح کرد: در انقلاب مقدس اسلامی ما نیز که از روز اول امام بزرگوار ما اعلام کردند این انقلاب، دگرگون‌سازی سیاسی در یک کشور و تغییر حکومت نیست، این انقلاب، اجرایی برنامه تحول اقتصادی و مدیریتی در یک گوشه دنیا نیست، این انقلاب عبارت است «از دگرگون‌سازی جریان اسلام و توسعه جهانی اسلام»، از روز اول نیز فرمودند این انقلاب باید صادر شود، بلندگوها و رسانه‌های استکباری اعلام کردند ایرانی‌ها انقلابی را سرپا کردند و بنا دارند در حاشیه آن، جهان خواری، کشورگشایی و جنگ کنند و با جنگ کشورها را بگیرند، معنای صدور انقلاب امام را نه‌تنها نفهمیدند بلکه تحریف هم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: منظور امام، صدور انقلاب با قدرت نرم بود، 40 سال گذشت و به لطف خدا انقلاب با قدرت نرم صادر شد؛ این‌که یمن یکپارچه در جریان منویات انقلاب اسلامی بر استکبار جهانی می‌خروشد مزدورهای استکبار را سرکوب می‌کند و با همه امکانات مقابله می‌کند و با خط ایثارگری دشمن را به زانو درمی‌آورد، به خاطر نفوذ قدرت نرم انقلاب اسلامی ما هست.

وحشت آمریکا از نفوذ قدرت نرم انقلاب اسلامی

ایشان به توطئه‌های آمریکا برای تضعیف انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: آمریکا، استکبار جهانی و صهیونیست می‌خواهد جلوی نفوذ قدرت نرم ما را بگیرد، نگذارد در دل ملت‌ها نفوذ کند، دیدند لشکرکشی، جنگ و حمله نظامی مشکلی را حل نمی‌کند، فکر کردند با تحریم‌های اقتصادی، فشارهای معیشتی و از بین بردن ارزش‌های دینی، کاری بکنند که قدرت نرم انقلاب را از ما بگیرند، نتوانیم در دل‌ها نفوذ کنیم و انسان‌ها را جذب کنیم، نتوانیم در پهنه‌های سایر بلاد اسلامی نفوذ ایجاد کنیم، آمریکا از نفوذ قدرت نرم ما وحشت دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: فکر کرده اگر سفره ما را هدف گرفت و اقتصاد ما را در محاصره قرار داد و مردم را در معیشت در فشار قرار داد، مردم از این انقلاب برمی‌گردند، انقلاب سقوط پیدا می‌کند و از قدرت نرم نجات پیدا می‌کنند؛ فکر کردند اگر کاری کنند که سفره دین را از زیر پای جوانان کشور بکشند و به دنبال لاابالی‌گری و هوس بازی‌ها بروند، نفوذ قدرت نرم این انقلاب از بین می‌رود و دیگر قدرت نرم نخواهد داشت.

ایشان، قطع دست استکبار از منطقه را نتیجه نفوذ انقلاب اسلامی در بلاد اسلامی دانست و گفت: توطئه‌ها و حرکت‌های دشمن علیه ما این است، با این حرکت آمده با ما مقابله کند؛ مردم ما 40 سال اول را مقاومانه ایستادند، قدرت نرم انقلاب ما نفوذ کرد، جریان مقاومت را در منطقه حاکم کرد و دست توانمندی و سلطه آمریکا و هژمونی استکبار جهانی از منطقه قطع شد اما عزیزان، مشکل ما با آمریکا مشکل مقابله و مقاومت در مقابله است.

جریان‌های ناسازگار داخلی، مشکل اصلی کشور

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسئله و مصیبتی که ما داریم، از ناسازگاری‌های بعضی جریان‌های داخلی ما هست، امروز در داخل جامعه خودمان با دو جریان روبرو هستیم که ماهیت انقلاب را درک نکردند یا قبول ندارند، فکر می‌کنند یک نظام شاهی ساقط شده، عده‌ای وزیر و وکیل بودند، نظام دیگر آمده و بیایند روی وزارت و وکالت و پول و قدرت دعوا کنند که چه کسی سر قدرت باشد.

ایشان بابیان این‌که دو دسته جریان داخلی در مسیر توسعه نفوذ انقلاب اسلامی مشکل ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: این جریان‌ها یا واقعاً ماهیت انقلاب را قبول ندارند که از نوع انقلاب پیغمبر است، یا اعتقاد ندارند، این‌ها دو دسته هستند؛ یک عده عوامل سکولار هستند که نماز و روزه و مستحبات را به جا می‌آورند، می‌گویند دین مال قبر به بعد است، مملکت را اداره کنیم و بسازیم، همان‌طور که همه دنیا کشور اداره می‌کنند، با کسی دعوا و برخورد نداشته باشیم، در داخل بنشینیم و با همه بسازیم، این به دین هم مربوط نیست که متأسفانه سکولار هستند و انقلاب را از دین جدا فرض کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: تفسیرشان از دین، دینی که مردم را اصلاح کند، جامعه را اداره کند و باید مدیریت اجتماعی را به دست بگیرد، از مدیریت اجتماعی یک کشور به‌صورت یک جهش توسعه پیدا کند، بر جهان مسلط شود و مدیریت جهان را به دست بگیرد را قبول ندارند.

مسلمانانی خطرناک‌تر از سکولارها!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، مسلمانانی که اسلام را در قواره خود تفسیر می‌کنند را خطرناک‌تر از سکولارها دانست و تصریح کرد: عده دیگر هستند که از جریان اول بدتر است، مسلمان هستند، اسلام را نیز در سیاست دخیل می‌دانند اما در جهت استخدام اسلام در جریان سیاست و قدرت در راستای منافع و پندارهای خودشان، می‌خواهند از اسلام، هم قواره خودشان چیزی بسازند، به واقعیت اسلام توجه ندارند، این‌که می‌گویند بنی‌عباس از بنی‌امیه بدتر هستند این است که بنی‌عباس علاوه بر براندازی اسلام، می‌خواستند آنان را در راستای اقتدار خودشان استخدام کنند.

ایشان ادامه داد: اسلام را هم قواره خودشان تفسیر می‌کنند، هر طور دلشان می‌خواهد، نه سند دارند، نه تاریخ می‌فهمند و نه مدرک دارند، هر طور می‌خواهند از اسلام و پیغمبر تعبیر می‌کنند و بعد بر اساس تعبیر خود، مطابق همان تعبیر و تفسیر مطابق نظر خودشان، اندیشه و مطامع سیاسی خودشان را توجیه می‌کنند.

کجای زندگی پیامبر، پیمان دوباره با کفار است؟!

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که در تفسیر اسلامی باید سند و مدرک قرآنی و حدیثی ارائه کرد، گفت: برادران و خواهران، این را توجه داشته باشید، در عرصه سیاست اگر بنا شد آقایی، خانمی، یک مسؤولی خواست تفسیر اسلامی داشته باشد و قواره اسلام را با خودش تطبیق کند، باید سند ارائه و مدرک ارائه بدهد، از قران و حدیث دلیل و مدرک بیاورد، این‌طور نیست بنده بگویم «پیغمبر با کفار مذاکره می‌کرد، اگر آنان تخلف می‌کردند، بازهم مذاکره می‌کرد»!

ایشان، پیامبر را حقیقتی غیر قابل تحریف و تفسیر دانست و بیان کرد: باید سند ارائه دهند، کجای زندگی پیغمبر این‌طور بود که با کفار پیمان ببندد، اگر کفار تخلف کردند، بازهم پیمان ببندد، نمی‌شود به پیغمبر چیزی نسبت دهیم؛ پیغمبر یک واقعیت و حقیقت است، این واقعیت و حقیقت را اگر امروز درباره پیغمبر چیزی گفتم، باید سند ارائه بدهم.

نتیجه تخلف از پیمان، فتح مکه بود نه پیمان دوباره!

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: بزرگ‌ترین پیمانی که پیامبر با کفار بستند، صلح حدیبیه بود، در مقابل تخلف کفار از پیمان، پیغمبر با کفار جنگیدند و نتیجه‌اش فتح مکه شد، کجا پیغمبر دوباره پیمان بستند؟ تفسیرهای باطل و بی سند از پیغمبر و اسلام، اسلام را در قواره فکری خودشان درآوردن و بعد هم مطامع سیاسی خود را با این تفسیر غلط توجیه کند، مردم ما را غافل و بی‌بصیرت دیدند.

ایشان افزود: مردم ما بصیرت دارند، از پیغمبر و اسلام غافل نیستند، جان این مردم به اسلام و پیغمبر گره‌خورده و بعد از 1400 سال، هستی‌شان با پیغمبر انس گرفته است، نمی‌شود کسی از پیغمبر تفسیر غلط کند و مطامع خود را این تفسیر توجیه کند؛ اگر کسی آمد تفسیری از پیغمبر و قرآن داشت به‌عنوان برهان پروردگار، باید سند ارائه دهد، دلیل عقلی هم کافی نیست، باید سند ارائه کند؛ باید سند ارائه کند از قرآن و حدیث و بر اساس برهان بودن پیغمبر نظام اجتماعی خود را شکل بدهیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی