۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

گفت‌وگو با العالم ـ مردم عراق و لبنان حواسشان باشد در زمین دشمن بازی نکنند چون دشمن اگر بر این موج‌سوار شد تا خود این مردم را از پا درنیاورد پایین نمی‌آید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، به دنبال اتفاقات اخیر در برخی کشورهای اسلامی، آیت‌الله علم‌الهدی گفت‌وگویی با شبکه «العالم» انجام داد که متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در گفت‌وگو با «العالم» درباره اتفاقات اخیر در عراق و لبنان اظهار داشت: این جریان بی‌سابقه نیست و تجربه‌ای وجود دارد. توطئه‌ای بود که آمریکا و استکبار جهانی ابتدا در ایران پیاده کرد و شکست خورد و اکنون آن را در دیگر کشورهای اسلامی پیاده می‌کند اما آن‌گونه که رهبر ایران و ملت ایران در برابر این توطئه ‌ایستادند خنثی کردند مردم متدین عراق و لبنان مقابل توطئه آمریکایی بایستند و آن را خنثی کنند.

وی افزود: مسئولین در هر کشوری باید مردم را درجه یک اولویت خود بدانند و بپذیرد که ولی‌نعمت آنان مردم هستند و در عرصه اجرا مصالح و منافع مردم را در نظر بگیرند نه اقتدار و بهره‌برداری شخصی؛ اگر بنا شد مسئولین در کشورهای مختلف مردم را در اولویت قرار دهند طبیعی است که خدمت آنان مردم را راضی می‌کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مردم هم باید بدانند اگر بنا شد یک روزی خواستند حرکتی در مقابل یک مسئول یا یک جریان حاکمیتی انجام دهند که به نفع مردم عمل‌نکرده این نکته را باید رعایت کنند که در زمین دشمن بازی نکنند چون دشمن از هر موقعیتی می‌خواهد موج بسازد و بر آن سوار شود و دشمنی خود را انجام دهد. مردم درصدد اصلاح مشکلات خود و اصلاح برخی مفاسدی باشند که در نظام حاکم بر آنان است و از آن حوزه خارج نشوند تا دشمنان آنان بخواهند یک عده عامل نفوذی بفرستند و بر این موج‌سوار شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در عراق رخ می‌دهد اصل قضیه مطالبات مردمی است که هم باید مسئولین با یک نظر مخلصانه به این مطالبات مردمی نگاه کنند و مردم هم باید در مطالبات خود مقاوم باشند و این یک واقعیت است اما باید حواسشان باشد در زمین دشمن بازی نکنند چون دشمن اگر بر این موج‌سوار شد تا خود این مردم را از پا درنیاورد پایین نمی‌آید و لذاست که مقام معظم رهبری در سفارشی که به مردم عراق داشتند فرمودند اولویت اول برای شما امنیت کشورتان باید باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی