۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

سازش با استکبار جامعه را به بردگی می‌کشاند

يكشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷ ب.ظ

شهادت امام مجتبی (علیه‌السلام) ـ فکر نکنید اگر [امثال] معاویه حاکم بشود، مردم نان‌وآب راحت و کاسبی آرام پیدا می‌کنند، اگر امروز حساب کنید یک جهان خوار می‌تواند برایت زندگی راحت به وجود بیاورد و با رفع ستیز با استکبار، زندگی راحت داشته باشید، سرنوشت شما، سرنوشت جامعه معاویه خواه می‌شود.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، با بیان این‌که تحلیل سیره سیاسی امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، یک راهبرد برای زندگی امروز ما هست، اظهار کرد: روزی که امام حسن (علیه‌السلام) به‌طرف معاویه لشکرکشی کردند و معاویه با لشکری به استقبال امام حسن (علیه‌السلام) آمد، لشکر پیش‌آهنگی که امام به فرماندهی عبیدالله بن عباس فرستاده بودند، 100 هزارنفره بود و تمام قدرتی که معاویه برای این جنگ آماده کرده بود، یک لشکر 60 هزارنفره ضعیف بودند.

ایشان با بیان این‌که برخی نقل‌ها که معاویه برای عبیدالله بن عباس پول فرستاد و او را خرید، ثابت نشده است، ادامه داد: معاویه بعد از مناقشات زیادی که در مسئله خلافت و حکومت بین معاویه و امام مجتبی (علیه‌السلام) ردوبدل شد، به امام حسن (علیه‌السلام) گفت «هرچه هستی و هرکه هستی و من هم هرچه هستم و هر که هستم، این مردم مرا خواستند، تو را نخواستند»، این جمله سنگینی بود، مگر مردم معاویه را نمی‌شناختند؟ می‌دانستند پسر ابوسفیان و هند جگرخوار است، امام حسن (علیه‌السلام) را هم می‌شناختند.

علل روگردانی مردم از امام حسن (علیه‌السلام)

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام مجتبی (علیه‌السلام) فرمودند کدام مردم تو را خواستند و کدام مردم مرا نخواستند؟ تمام نقطه عبرت ما در مظلومیت امام حسن (علیه‌السلام) همین جمله است، کدام مردم معاویه خواه می‌شوند و کدام مردم امام حسن (علیه‌السلام) را نمی‌خواهند؛ این مردم بی‌دین، بت‌پرست و مرتد به خدا و قرآن و پیغمبر نشدند، نماز جماعت می‌خواندند، حج به‌جا می‌آورند و روزه می‌گرفتند، آنچه سبب شد مردم معاویه را بخواهند، این بود که گفتند امام حسن یعنی امیرالمؤمنین، اگر امام حسن حاکم بشود، عدل علی را پیاده می‌کند و پیاده کردن عدل علی هزینه دارد.

ایشان به بیان علل روگردانی مردم از امام حسن (علیه‌السلام) پرداخت و اضافه کرد: وقتی علی (علیه‌السلام) خواست در جامعه عدالت پیاده کند، گفت جامعه زیر و رو می‌شود، اگر حسن (علیه‌السلام) بخواهد حکومت کند، دزدان و چپاولگران نمی‌گذارند عدل علی پیاده شود، هزینه‌اش را ما باید بدهیم، این هزینه دادن زندگی ما را ناآرام می‌کند، در این هزینه دادن، نمی‌شود زندگی راحت و کاسبی بی‌دردسر داشت، اگر معاویه حاکم شود، خودش می‌شود رئیس دزدها، دیگر سروصدایی نیست و مملکت آرام است!

مردم رفاه‌طلب، پیرو معاویه

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که این جریانات برای ما عبرت است، تصریح کرد: اگر امروز جامعه به این صورت دربیاید که شکم ما کجا سیرتر است، رفاه اجتماعی ما چگونه بهتر تأمین می‌شود، با دنیا درنیفتیم، با استکبار مقابله نکنیم و زمینه برای ظهور نسازیم، ما نیز مثل همه کشورها که با آمریکا و اسرائیل می‌سازند، انواع و اقسام جنایت‌ها را انجام می‌دهند، ما هم همان‌طور زندگی کنیم، مملکت را در اختیار آنان قرار دهیم و هر طور می‌خواهند اینجا برنامه پیاده کنند، زندگی کنیم و اقتصاد ثابتی در مملکت داشته باشیم، اگر این فکر شد، این مردم می‌شوند معاویه خواه، در چنین فکر و برنامه‌ای، معاویه حاکم می‌شود.

ایشان با اشاره به اقدام معاویه در سنجش مردم برای پذیرش خلافت یزید، یادآور شد: فکر نکنید اگر [امثال] معاویه حاکم بشود، نان‌وآب راحت و کاسبی آرام پیدا می‌کنند، مردم اختیار جانشان را نداشتند، جلادهای معاویه مردم را جلوی چشم زن و بچه سر بریدند، جان مردم را می‌گیرد.

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: این معاویه مردم را به بردگی کشاند، اختیار جان و نفسشان را نداشتند چه برسد به راحت زندگی کردن، مردمی که امام حسن نخواهند و معاویه بخواهند، این می‌شود، 80 هزار نفر از لشکر امام حسن به معاویه پیوستند

سازش با استکبار، سرنوشت جامعه معاویه خواه

ایشان گفت: امروز تو بیا از این مظلومیت عبرت بگیر، اگر امروز حساب کنید یک جهان خوار می‌تواند برایت زندگی راحت به وجود بیاورد و با رفع ستیز با استکبار، زندگی راحت داشته باشید، سرنوشت شما، سرنوشت جامعه معاویه خواه می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: دنبال دین و عدل اسلام باشید، در هر انتخاباتی که به وجود می‌آید، ببینید چه کسی متدین است، دینش که برای تو قطعی شد، روی کارآمدی‌اش حساب کن، نمی‌گوییم ناکارآمد باید در کشور مسؤولیت بگیرد، باید یک کارآمد در کشور مسؤولیت بگیرد اما شرط اول، وابستگی به دین، اهل‌بیت و حجت امم زمان (علیه‌السلام) است.

در مقابله با نااهلان؛ خودتان را به اندیشه ولایت بسپارید

ایشان با اشاره به مظلومیت امام حسن (علیه‌السلام) در جامعه، بیان کرد: جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید وقتی امام مجتبی از قدرت کناره گرفتند و قدرت را به معاویه وا‌گذاشتند، شیعیان شروع کردند با امام در افتادن و به امام اعتراض کردن، امام حسن (علیه‌السلام) به مسجد می رفت، خطیب نماز معاویه پرست، بالای منبر می رفت، جلوی چم امام حسن (علیه‌السلام)، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را لعن می‌کرد، از مسجد بیرون می‌آمد، شیعه نااهلی که ولایت‌پذیر نشده، جلوی حضرت را می‌گرفت و می‌گفت «یا مذل اللمؤمنین».

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شما به‌عنوان یک آدم متدین و متعبد با هر جریان خلاف و نااهلی مقابله کنید اما خودتان را به یکجا بسپارید و آن، فکر، اندیشه و حکم ولایت باشد.

قاتل سازی از همسر امام مجتبی (علیه‌السلام)

ایشان به مظلومیت امام حسن (علیه‌السلام) در خانه خود نیز اشاره کرد و گفت: جعده دختر اشعث بن قیس، حاکم برکنار شده آذربایجان در زمان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است که به خاطر ایمان بالا و اعتقادی که به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) داشت، به‌عنوان اعراض از یک پدر جانی، از آن خانواده جدا شد و برای این‌که جبران بشود، نسبت به امام مجتبی (علیه‌السلام) عشق ورزید و با اصرار خودش در نکاح امام مجتبی (علیه‌السلام) درآمد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: تا آن زمان، وابستگی و دلدادگی و عشقش نسبت به امام مجتبی (علیه‌السلام) در این شرایط بود که به خاطر سابقه عداوتی که پدرش با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و خانواده ایشان داشت، حتی حاضر نشد پدر خودش قدم در خانه او بگذارد اما شیطنت معاویه از چنین زنی، برای امام مجتبی (علیه‌السلام) قاتل ساخت، آنچه باید به آن توجه کنیم، عبرت از مظلومیت امام حسن (علیه‌السلام) است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی