۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه بیست و دوم فروردین 93

جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۱۰ ب.ظ

در کنار عزم ملی مردم برای انصراف از یارانه ها مدیریت جهادی مسئولان لازم است

در خصوص اینکه ما بیاییم هزینه انرژی را بین مردم تقسیم کنیم، بنده بر حسب تجربه به این طرح اشکالاتی گرفتم و گفتم نادرست است و باعث شد این موضوع را در نماز جمعه مطرح کنم و طرح این موضوع دولت وقت را ناراحت کرد و رفتند این گلایه را خدمت رهبری مطرح کردند و رهبری دستور دادند که بروید منتقدین یارانه را توجیه کنید. آنگاه وزیر اقتصاد دولت وقت آمد و اشکالات را به ایشان گفتم و او پذیرفت و گفت باید فکری برای این اشکالات کرد.

خطبه های نماز جمعه ، حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد با اشاره به مسئله یارانه ها، ابراز کرد:. رهبرمعظم انقلاب امسال را سال اقتصاد و فرهنگ بر دو پایه عزم ملی و مدیریت جهادی استوار کردند.

 

وی ادامه داد: در مسئله یارانه به‌عنوان یک حرکت، در دستور منویات رهبری عزم ملی و مدیریت جهادی لازم است. آنچه مربوط به عزم ملی است، به شما خانواده‌های دل‌داده به انقلاب مربوط می باشد.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ایران منبع انرژی و تولید نفت است، تصریح کرد: اصل مسئله یارانه در اینجا این است که ما کشوری داریم که منبع انرژی و تولید نفت است و زیربنای تمامی انرژی‌ها نفت است و مردمی که در آن زندگی می‌کنند.

 

امام جمعه مشهد افزود: باید از انرژی فراوان‌تر و کامل‌تری برخوردار باشند و این به منظور مطرح‌شدن مصرف انرژی در یک نرخ ارزان و درآمد انرژی در کشور مصرف انرژی مردم را تأمین کند.

 

وی گفت: منتها در اجرای آن از قیمت واقعی کمتر می‌شد که بی‌عدالتی غیرقابل تحملی به وجود آورد، زیرا مصرف بیشتر شد و به طبقه و اقشار پردرآمد تعلق گرفت.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اشکال دوم ارائه انرژی ارزان در کشور این بود که باعث قاچاق نیرو و انرژی شد. در این کشور که عدالت حاکم است باید یارانه هدفمند شود.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به تقسیم هزینه انرژی در میان مردم، ابراز کرد: در خصوص اینکه ما بیاییم هزینه انرژی را بین مردم تقسیم کنیم، بنده بر حسب تجربه به این طرح اشکالاتی گرفتم و گفتم نادرست است و باعث شد این موضوع را در نماز جمعه مطرح کنم و طرح این موضوع دولت وقت را ناراحت کرد و رفتند این گلایه را خدمت رهبری مطرح کردند و رهبری دستور دادند که بروید منتقدین یارانه را توجیه کنید. آنگاه وزیر اقتصاد دولت وقت آمد و اشکالات را به ایشان گفتم و او پذیرفت و گفت باید فکری برای این اشکالات کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اگر ما حرفی را مطرح می‌کنیم، این بدان معنا نیست که مخالف دولت باشیم، آخر چرا باید این دولت مخالف باشیم، تصریح کرد: آنقدر تجربه مدیریتی و اجرایی در این انقلاب و نظام داریم که مصلحت کشور را تشخیص دهیم.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به اقدام برخی سایت ها مبنی بر اینکه یارانه ها حق عمومی است، تاکید کرد: در برخی سایت‌ها می‌گویند یارانه حق عمومی است و غنی و فقیر ندارد، این حرف درست نیست.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آن آقای پولداری که یک شعبه تجارت در امارات دارد و حقوق ماهیانه‌اش میلیون‌ها تومان است آیا نمی‌تواند برق را به قیمت اصلی‌اش هزینه کند.

 

وی افزود: این یارانه متعلق به کسی است که توان مصرف انرژی با قیمت اصلی را هم ندارد، در مقام عزم ملی باید به این نکته شرعی و عدالت اجتماعی توجه داشته باشیم.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال در مقام مدیریت جهادی، مسئولان بدانند برای تحقق این امر مدیریت جهادی نیاز داریم، اظهار کرد: به اینکه یک عده یارانه بگیرند و تولید را گسترش دهند و این یارانه را در اختیار حامیان تولید صنایع بگذارند. یارانه باید در مسیر تولید درست مصرف شود.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مردم ما امنیت سطح زندگی ندارند و جنسی که خریده‌اند، این جنس هفته آینده قیمتش ثبات ندارد، تاکید کرد: امنیت برنامه هزینه‌سازی از دست سرپرستان خانواده‌ها خارج شده و اجناس روزبه‌روز گران می‌شود.

 

وی با اشاره به این مطلب که مدیریت اقتصادی کشور در عرصه تولید و صنعت، به یک مدیریت بسیار قوی و جهادی به تمام معنا نیاز دارد، تصریح کرد: دغدغه و دلواپسی ما این است که نشانی از مدیریت جهادی در وزارت صنعت و تجارت دیده نمی‌شود.

 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه مردم ما ۳۵ سال پای این انقلاب ایستاده اند، ابراز کرد: این مردم در راهپیمایی‌ها و صحنه‌های سیاسی وفاداری خود را نشان دادند. قطعا خانواده‌های برخوردار، از دریافت یارانه خودداری می‌کنند و در کنار عزم ملی مردم، مدیریت جهادی هم از سوی مسئولان لازم است.

نظرات (۱)

اقا به فرمایند که همین پو یارانه قبلا به عنوان سوبسید داده می شد وهمه وحتی اقایان می گرفتند چه فرقی کرده که ان زمان بیشترین استفاده را سرمایه داران می کردند حالا هم که می خواهند به دهند به کارخانه دارها تا بیشتر پدر مردم را دراورند امام که فرموداب برق مجانی به مردم می دهیم بیت المال نبود به مسولین هم به فرمایید هم سطح فقرا زندگی کنند چقدر پول بیت المال صرف فوتبال وبرنامه های موسیقی صدا وسیما میشود چقدر همایشهای بی فایده واختلاس انجام می پذیرد ووو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی