۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

قرارگاه زائران پیاده ـ در مسئله زائر پیاده، کم‌وکاست‌هایی وجود دارد، خبر آوردند از نیشابور تا نزدیکی ملک‌آباد، موکب‌ها خیلی ضعیف است، موکب‌ها جوابگوی نیازها و متناسب با جمعیت ورودی از این شهر نیست.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی قرارگاه فرهنگی زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، با بیان این‌که یک روحانی باید از هر فرصتی برای رساندن حرف و پیام خود استفاده کند، اظهار کرد: حضور این حجم زائران پیاده، فرصت بسیار خوبی برای انجام رسالت طلبگی است.

ایشان ضمن قدردانی از فعالیت‌های مربوط به استقبال از زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، خاطرنشان کرد: از فعالیت‌ها تشکر می‌کنیم اما این مقدار فعالیت جوابگوی نیازهای امروز زائر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که موکب‌ها به‌اندازه نیاز نیست، یادآور شد: در مسئله زائر پیاده، کم‌وکاست‌هایی وجود دارد، خبر آوردند از نیشابور تا نزدیکی ملک‌آباد، موکب‌ها خیلی ضعیف است، موکب‌ها جوابگوی نیازها و متناسب با جمعیت ورودی از این شهر نیست.

ایشان ادامه داد: پیشنهادم این است مجموعه‌هایی همچون آستان قدس، از روستاهای وسط راه کمک بگیرند، ولو این‌که امکاناتی برای روستاها فراهم کنند و ابتدای جاده پایگاه‌هایی بزنند، طوری باشد جمعیتی که از 4 جاده منتهی به مشهد عبور می‌کنند، دچار مشکل نشوند.

ورود هیأت‌های مذهبی به خدمت‌رسانی به زائران

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: روستاها حداقل در حد رفع نیازهای اولیه زائران پیاده، امکاناتی فراهم کنند.

ایشان به ظرفیت هیأت های مذهبی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: دامنه توسعه خدمات را در خود شهر را نیز گسترش دهید؛ هیأت های زیادی در مشهد فعال هستند، هر هیأت حداقل یک موکب خدمت‌رسانی راه‌اندازی کند، با ورود هیأت ها، بسیاری از مشکل‌ها حل می‌شود.

امام‌جمعه مشهد با یادآوری اهمیت تأمین نیازهای زائران، متذکر شد: باوجود مشکلات اولیه در راه زائران، فعالیت‌های تبلیغی اثرگذاری زیادی نخواهد داشت.

تبلیغ را هدفمند انجام دهید

ایشان ادامه داد: این‌که یک عده از مسیرهای دوری با اخلاص و گرایش‌های احساسی و جریان عاطفی ویژه به‌طرف حرم امام رضا (علیه‌السلام) می‌آیند، میدان و موقعیتی است که هر طلبه باید رسالت اصلی خود که تبلیغ و ترویج دین، احکام و ارزش‌های دینی و توسعه وابستگی به اهل‌بیت و ترویج معارف اهل‌بیت هست، استفاده کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: اجرای برنامه روتین دیکته شده در تبلیغ، کار خاصی نیست، افراد را بشناسید و ببینید چه کسی می‌تواند برای خدمت به اسلام، دین، نظام و ولایت مفید باشد، او را شناسایی کنید و سراغ او بروید.

ایشان خاطرنشان کرد: تبلیغ در بین زائران پیاده از موقعیت‌هایی است که می‌توانیم موفقیتی در جهت سربازی امام زمان (علیه‌السلام) به وجود بیاورید و ما نیز در زندگی طلبگی خودمان هر کاری در هر عرصه و موقعیتی انجام دهیم، خیلی اهمیت ندارد، آن مقداری که برای آقا کار کردیم و می‌توانیم کارنامه به آقا ارائه دهیم، این مهم است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی