۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

ادامه تفسیر سوره مبارکه تکاثر

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۲۳ ب.ظ

زندگی ما در این دنیا و آنچه مربوط به این دنیاست همه بازیچه است

زندگی ما در این دنیا و آنچه مربوط به این دنیاست همه بازیچه است. زندگی مادر دنیا مانند یک کارمند بانک است که از تمام پولهای بانک چیزی به او نمی رسد. هیچ آفتی در زندگی انسان مانند تکاثر نیست و عامل همه ی بدبختی های انسان حس زیاده خواهی است.غفلت از عاقبت اندیشی سبب تکاثر است.

ادامه ی تفسیر سوره ی تکاثر، مهدیه مشهد

دریافت


آیت الله علم الهدی در ادامه تفسیر سوره ی تکاثر بیان داشتند: معنای "کلا" رد و نفی مطلب قبلی و یه معنی هرگز است و این جا آیه ی قبلی زیاده خواهی و تکاثر شما را تا رسیدن قبر یک واقعیت دانسته پس چگونه بعد آن "کلا" آمده؟ این کلا به معنی هرگز است نه  مطلب بلکه انگیزه ی مطلب و سبب تکاثر رد شده است.



ایشان در ادامه افزودند: آن انگیزه ای که شما را به آن سمت برده، حس ماده پرستی ، شهوت رانی و یا لذت خواهی و توسعه ی قدرت و ثروت است انگیزه ی درستی نیست. مطلب بعدی در اینجا" صوف" است که یعنی بعد از این میدانید و تا حالا نمیدانستید و در جایی می آید که مطلب بیان شده صددرصد محقق می شود که نظیر این آیه دو آیه دیگر هم در قرآن آمده است.


آیت الله علم الهدی تصریح کردند: معنی این آیه این است که قطعیت دارد که شما خواید دانست عاقبت ابن زیاده خواهی به کجا میرسد. نکته ی بعدی در اینجا در مورد کل این آیه است که آیه چهارم تکرار آیه سوم نیست و بیان کننده ی یک مطلب نیست. در مجموع در این دوآیه و آیات قبل این است که عاقبت اندیشی مانع تکاثر است.


ایشان افزودند: انسانهایی که عاقبت اندیشی ندارند دچار تکاثر می شوند.انسانهایی که دنبال پول و قدرت و رطبه و مقامند و به هیچ موقعیتی که در آن هستند راضی نیستند و برای آنها مرتکب حتی جنایاتی هم میشوند به خاطر غفلت از عاقبت است که آخر این پول و قدرت چیست

.
آیت الله علم الهدی در ادامه بیان داشتند: زندگی ما در این دنیا و آنچه مربوط به این دنیاست همه بازیچه است. زندگی مادر دنیا مانند یک کارمند بانک است که از تمام پولهای بانک چیزی به او نمی رسد. هیچ آفتی در زندگی انسان مانند تکاثر نیست و عامل همه ی بدبختی های انسان حس زیاده خواهی است.غفلت از عاقبت اندیشی سبب تکاثر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی