۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

نیروی انتظامی؛ در کنار مردم، در صف مقدم جبهه

يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۳۵ ب.ظ

 

دیدار هفته نیروی انتظامی ـ نیروی انتظامی در عین این‌که در دسترس‌ترین محور نظام برای مردم هست، در صف مقدم جبهه نیز قرار دارد.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: در نماز جمعه گذشته، مطلبی را بیان کردم «نیروی انتظامی، بزرگ‌ترین محور اقتدار نظام است که مردم اولین دسترسی را به آن دارند» که نیاز به تحلیل بیشتر دارد.

ایشان ادامه داد: نیروی انتظامی در عین این‌که در دسترس‌ترین محور نظام برای مردم هست، در صف مقدم جبهه نیز قرار دارد، جمع این دو می‌تواند یک پارادوکس ایجاد کند زیرا صف مقدم مقابله با دشمن از دسترس مردم خارج است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که مسئله امنیت، آمیخته با تمام شئون زندگی مردم است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) فرمودند پیامبر فرمودند «دو نعمت امنیت و سلامتی برای مردم مخفی است»، همانطور که ماهی در داخل آب اصلاً به خشکی فکر نمی‌کند که اگر حادثه‌ای پیش آمد، چه بر سر او می‌آید، جامعه نیز در برابر امنیت چنین حالتی دارد که فکر نمی‌کند اگر روزی از امنیت خارج شد، شبانه‌روزش چطور می‌گذرد؛ نعمت امنیت یعنی در هر موقعیتی در زندگی، از این‌که می‌داند در فضای امنی قرار دارد، لذت می‌برد.

اثرگذاری نیروی انتظامی در بطن مردم

ایشان با بیان این‌که در این احساس امنیت، جریانی که مقابل چشم مردم مجسم می‌شود، جریان نیروی انتظامی است، افزود: احساس آرامش یک فرد در زندگی به‌واسطه وجود امنیت از جانب نیروی انتظامی است و همین‌طور احساس ترس او در عرصه گناه و خطا نیز از سوی نیروی انتظامی است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: اگر بنا شد در رفتار نیرویی که این‌قدر در بین و بطن مردم اثرگذار است، کوچک‌ترین نقصی به وجود بیاید، ترس آن خطاکار مبدل به امنیت می‌شود چون خاطرش جمع است چنین نیروی انتظامی سراغ او نمی‌رود و در مقابل، آرامشی که وجود داشت به ترس و اضطرابی مبدل می‌شود که معلوم نیست نیروی انتظامی از ما حمایت کند و به ما برسند، این تأثیر نقش‌آفرینی شما در میان مردم است.

خدمتتان برای خدا و اولیاء خدا باشد

ایشان به اهمیت فعالیت ایثارگران نیروی انتظامی در موقعیت‌های مختلف همچون مرزبانی، راهور و سایر بخش‌ها اشاره کرد و گفت: اگر کار یک‌به‌یک شما ارزیابی شود از نظر زحمت، رنج و دردسر، با هیچ کار و کسبی در کشور قابل‌مقایسه نیست اما در تمام این جهات اگر هدف شما غیر از کار برای خدا و اولیا خدا باشد، ارزشی ندارد.

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که انگیزه و وابستگی شما برای خدمت نباید جز خدا باشد، افزود: اثرگذاری که نیروی انتظامی در جریان ایجاد آرامش برای یکجامعه دینی دارد و یا برای ایجاد ترس در مقابل گناه، معصیت و نافرمانی یک گنه‌کار، در نیروی انتظامی هیچ نقطه از دنیا قابل‌مقایسه نیست.

ایشان به بروز مشکلات روانی در بین نیروهای پلیس فرانسه اشاره و اظهار کرد: اخیراً پلیس فرانسه شورش کردند تا جایی که پلیسی چند نفر از همکاران خود را از بین برد، علت بروز این حادثه به بیان روانشناسان فرانسوی، بروز یک حالت روانی است، حالتی که به دلیل احساس پوچی به آنان دست داده است.

امتیاز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نسبت به دیگر کشورها

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در ذهن آن پلیس قابل توجیه نیست که با مردم درگیر شود، عده‌ای را به نفع جریان حاکمی که معتقد است به مردم ظلم می‌کند، بکشد و مجروح کند که آنان حقشان را می‌خواهند! این جریان حاکم مورد نفرت مردم است، بیاید به نفع یک جریان منفور انسان‌هایی که می‌خواهند به حقشان برسند را سرکوب کند.

ایشان بیان کرد: اگر برای کسی، مقام، درجه، اضافه‌کار و حق مأموریت ملاک باشد، می‌شود پلیس فرانسه، روزی به این پوچی می‌رسد و منفورترین موجودات از نظر او، می‌شود پلیس؛ انگیزه پول، مقام و درجه آدم را به اینجا می‌رساند و خوشبختانه این امتیاز برای شما هست که انگیزه، انگیزه خدایی است و در این کشور در اجرای منویات حجت امام زمان زندگی می‌کنید.

رشادت‌هایی که نمایی از مظلومیت اهل‌بیت (علیه‌السلام) است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی کسی به موقعیت‌هایی که برای شما ایجاد می‌شود نگاه کند، به مظلومیت اهل‌بیت (علیه‌السلام) پی می‌برد، جنازه یک مرزبان شهید روی دوش شما از خیابان امام رضا (علیه‌السلام) رد می‌شود، به حرم مطهر می‌رسد و در پرچم سه رنگ پیچیده روی دوش شما، آدم را متوجه مظلومیت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌کند، نیروی با انگیزه و مؤمن روی خط مرزی ایستاده و در برابر تجاوز دشمن تا آخرین قطره خون مقاومت می‌کند، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و امام حسن (علیه‌السلام) چنین نیرویی نداشتند.

ایشان با اشاره به خیانت لشکریان امام حسن (علیه‌السلام) به ایشان و پیوستن به سپاه دشمن، گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس و مسائل پس‌ازآن برای نیروی انتظامی، نمی‌توانید یکجا نشان دهید چند نفر رفتند و سمت دشمن ایستادند، در جریان انقلاب و عرصه‌های سیاسی، ریزش داشتیم اما در عرصه ایثارگران نیروهای مسلح ریزش به این معنا که در یک جبهه، یک‌مرتبه عده‌ای بروند آن‌طرف خط و در کنار دشمن، نداشتیم.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن قدردانی از زحمات، خدمات و ایثارگری‌های دلاور مردانه نیروی انتظامی، بیان کرد: این افتخار و مسئله کمی برای تاریخ نیروهای مسلح در کشور و نظام ما نیست.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی