۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

خطبه دوم ـ هم جنوبتان و هم شمالتان ایران است، امروز در هر نقطه‌ای از این منطقه یک مسلمان بیدار هست، یک جریان مبارز وجود دارد، آنجا ایران است و امام او رهبر ایران است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 29 شهریورماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با بیان این‌که از پس‌فردا هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود و هفته آینده، هفته دفاع مقدس است، اظهار کرد: بعد از 39 سال، سالروز آغاز جنگ تحمیلی و حرکت حماسه‌آفرین رزمندگان ما در دفاع از دین، نظام، انقلاب و کشور در روز 31 شهریورماه است.

ایشان ادامه داد: دو مسئله اینجا مطرح است، مسئله اول، مقایسه امروز ما با 39 سال گذشته است، 39 سال گذشته در چه شرایطی بودیم و امروز در چه شرایطی هستیم، مسئله دوم که مسئله اصلی هست، عاملی که طی 39 سال از آن روز ما را به امروز رساند، این عامل چه بود و از کجا سرچشمه گرفت.

جوهره اصلی پیشرفت، «مقاومت» است

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که «مقاومت»، جوهره اصلی حرکت انقلاب اسلامی است، افزود: عاملی که ما را از 39 سال قبل به امروز رساند و جوهره اصلی بود، آن عامل «مقاومت» بود، آزاده‌هایی که 10 سال در اسارت دشمن بودند، پای حرف‌های آنان بنشینید، بین آنان شخصیت‌های برجسته سیاسی، شخصیت‌های برجسته علمی و علمای بزرگ بودند، اگر بنا بود یکی از این‌ها زیر بار این اهانت‌ها، تحقیرها و برخوردهای بعثی‌های کافری که با منافقین ناپاک همدست شده بودند، مقاومت نمی‌کردند، وضع ما چیز دیگری بود.

ایشان خاطرنشان کرد: در داخل کشور 8 سال طول کشید، در این 8 سال روزی که ما حتی گلوله و لوله توپ نداشتیم، قبضه‌های توپ ما قابل شلیک نبود و تا آخری که در جنگ پیروز شدیم و موشک‌ساز درآمدیم، اگر مقاومت رزمندگان، فرماندهان و ایستادگی مردم ما زیر موشک‌باران دشمن نبود، اگر در یکی از این موارد مقاومت نبود، نتیجه چه می‌شد؟ جوانان، شما نسل امروزید و از آن روز خبر ندارید، ممکن است قضاوت‌هایتان درست نباشد، نظریات و بینشتان نتواند مطالب را درست تحلیل کند، کسانی که از ابتدا در عرصه انقلاب و حمایت از ولایت و کنار ستون خیمه نظام، مقام رهبری ایستاده بودند می‌توانند بگویند قصه چه بوده، یک جوهره داشتیم و آن جوهره مقاومت بود.

سیدالشهدا (علیه‌السلام)، آموزگار مقاومت

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که آموزگار این مقاومت، سیدالشهدا (علیه‌السلام) و اهل‌بیت ایشان است، تصریح کرد: از کجا آموختیم؟ ما بودیم به‌عنوان مردم معمولی که نان می‌خواهند، امنیت و آرامش می‌خواهند بااین‌همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها مقابل شوند که در دنیا و تاریخ سابقه ندارد مردم عادی، 39 سال، 40 سال این‌طور بایستند و مقاومت کنند، چرا ما این مقاومت را انجام دادیم؟ شب عملیات، دشمن به انواع تجهیزات مجهز است، عملیات لو رفته، زیر باران بمب و زیر پا میدان مین، رزمندگان بروند جلو، این جوهره مقاومت، فداکاری و دفاع از کجا آمده بود؟ این‌ها هم مثل همه انسان‌ها و مردم بودند، آیا در هیچ کشور و جامعه‌ای چنین تفکری وجود داشت؟ منشأ و مبدأ آن یک‌چیز بود و آن سیدالشهدا (علیه‌السلام) و بچه‌های امام حسین (علیه‌السلام) بود که آموزگار مقاومت بودند، اگر چنین معلمینی نداشتیم، اگر حسین (علیه‌السلام)، عاشورا و بچه‌های ابی‌عبدالله نبودند، مسلم ما چنین وضعی نداشتیم، این جوهره مقاومت نمی‌توانست ما را از آن عرصه به این عرصه بیاورد

ایشان اضافه کرد: این روزها اهل‌بیت (علیه‌السلام) را به اسارت بردند از کوفه به شام، صاحب الدمعة الساکبة و وقایع الخیام خیابانی، این دو نفر در کتابشان نوشتند وقتی غافله و لشکر از حمص رد شدند، در کویر راه را گم کردند، تا نصف روز راه رفتند و نتوانستند راه را پیدا کنند، بادهای عجه شروع شد، تصمیم گرفتند تا نزدیک غروب توقف کنند، هم بادها بایستد و هم در هوای سرد حرکت کنند تا راه را پیدا کنند.

استقامت اسرای کربلا در مقابل فشار دشمن

عضو مجلس خبرگان رهبری به استقامت اهل‌بیت سیدالشهدا (علیه‌السلام) در مقابل فشارهای دشمن اشاره کرد و گفت: خیمه‌ها را برپا کردند و خودشان رفتند زیر خیمه‌ها اما 84 زن و بچه را وسط بیابان و کویر رها کردند زیر آفتاب سوزان، کسی طاقت نمی‌آورد، از شدت گرما امام چهارم حالشان به هم خورد به‌طوری‌که مشرف بر هلاک شدند، زینب کبری سراسیمه شدن، فرمود برادرزاده بر من سخت است تو را در این حالت مشاهده می‌کنم، حضرت زینب به کمک بعضی خانم‌ها توانستند بستر امام سجاد را زیر سایه یک تپه‌ای ببرند که آفتاب مستقیم به بدن حضرت نخورد اما عطش و گرسنگی غوغا می‌کرد، باید التماس می‌کردند و از دشمن آب بگیرند اما حاضر به التماس نشدند.

ایشان ادامه داد: هر یک بوته خاری پیدا کردند تا به نحوی خود را از تابش آفتاب حفظ کنند، تا هوا خنک شد، لشکر و غافله را به راه انداختند، همین‌طور که لشکر می‌رفت، کم‌کم هوا تاریک شد، کافری که سر بریده اباعبدالله (علیه‌السلام) بر سر نیزه به دستش بود، عطش شدیدی پیدا کرد، متوجه شد نزدیکی چشمه آبی است، خودش را به چشمه آب رساند که آب زهرمار کند، نیزه را به زمین نمناک نیزه فروبرد، آب که خورد آمد نیزه را بکند، دید نیزه کنده نمی‌شود، لشکر رسیدند و یک عده آمدند کمک کردند، دیدند نیزه کنده نمی‌شود، فهمیدند رمز غیبی است، آمدند خدمت امام چهارم و گفتند علت این‌که نیزه کنده نمی‌شود، چیست؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: حضرت رو کرد به زینب کبری، فرمود عمه بچه‌ها را سرشماری کن، بچه‌ها را سرشماری کردند، ناله زینب بلند شد، آن عزیز سه‌ساله‌ای که برادرم به من سپرده بود، نیست و جا مانده، زجر بن غیث مأمور شد برگردد این بچه را پیدا کند و به لشکر و غافله برساند، غلام زجر می‌گوید همراه او راه افتادم، او سواره من پیاده، در بیابان راه را برگشتیم، یک‌مرتبه صدای ضعیفی شنیدیم که می‌گوید «وا محمدا، وا علیا»، به طرف صدا که رفتیم، به نازدانه ای رسیدیم که وحشت‌زده در تاریکی بیابان، معلوم می‌شود زیر بوته خار خوابش برده، وقتی جمعیت حرکت کردند متوجه نشده، در تاریکی چشم باز کرده و خودش را تنها در بیابان دیده، می‌گوید زجر ابتدا تازیانه را بلند کرد و بر سر و بدن این نازدانه زدن، من دویدم دست زجر را گرفتم ظالم چرا این بچه را می‌زنی، این بچه خودش از وحشت دارد از بین می‌رود، اگر نوازش نمی‌دهی، لااقل او را به دامن عمه‌اش برگردانیم.

اگر مقاومت نبود، سرنوشت دیگری داشتیم

ایشان تأکید کرد: این قضایا و مقاومت در این قضایا برای 84 زن و بچه شد الگو و معلم، 8 سال رزمندگان ما آن‌طور مقاومت کردند، آزادگان ما در مقابل دشمن این‌طور ایستادند و نتیجه‌اش شد پیروزی که من در این نقطه‌ایم؛ امروز دیگر مسئله ایران، مسئله حدود و مرزهای جغرافیایی نیست، 39 سال قبل فرودگاه مهرآباد را در روز سی و یکم بمب باران کردند، از مرز غربی و جنوب غربی به ما حمله کردند و در فاصله چند روز، 1500 کیلومتر خاک ما زیر جنگ‌افزار دشمن قرار گرفت، همه دنیا دست‌به‌دست هم دادند که صدام کافر را کمک کنند بر ما مسلط شود.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که ایران دیگر محدود به مرزهای جغرافیایی نیست، خاطرنشان کرد: اما امروز ایران، تنها محدود به این محدوده جغرافیایی نیست، حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، جبهه وطنی سوریه، جهاد اسلامی و حماس فلسطین ایران است، این‌ها همه شده ایران، ایران دیگر ما نیستیم تنها؛ سید مقاومت اعلام کرد مقاومت در منطقه یک امام دارد و آن امام، مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران است.

نتیجه حمله پهپادی انصارالله یمن به آرامکو

ایشان به حمله پهپادی انصارالله یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی اشاره و بیان کرد: شنبه گذشته انصارالله یمن، 10 پهپاد به منطقه بقیق و خریص فرستاد، در منطقه بقیق پالایشگاه نفت آرامکو بود که نفت ترش را به نفت شیرین تبدیل می‌کرد و مهم‌ترین پالایشگاه در جهان است که نفت قابل صادرات می‌شد، روزی 7 میلیون بشکه در این پالایشگاه تصفیه می‌شد، در منطقه بقیق، پهپادهای انصار الله یمن این پالایشگاه را با خاک یکسان کرد، روزی 5 میلیون بشکه نفت عربستان سقوط کرد، قابل صادرات نیست، کار به‌جایی رسیده عربستان از عراق نفت می‌خرد جواب طلبکارانش را بدهد، آمریکایی که به‌هیچ‌عنوان حاضر نمی‌شد مخازن استراتژیک نفت خودش را به روی دنیا باز کند، این مخازن ابزار آقایی بر دنیا بود برای روزی که دنیا نفت نداشته باشد، امریکا بشود آقای دنیا با این مخازن، مجبور شد این مخازن را باز کند برای تعدیل قیمت نفت اما 20 درصد قیمت نفت افزایش پیدا کرد.

تجاوز کنید، اسرائیل نصف روزه خاک شده است

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: امروز پالایشگاه آرامکو در حقیقت 5 درصد نفت دنیا را تأمین می‌کند و نابود شد، چاه‌های خریص هم منهدم شدند، این ضربه را انصارالله یمن زد، آمریکایی‌های نادان و مزدورشان عربستان می‌گویند کار ایران بود، ما هوای یمن را داشتیم، این‌ها از شمال پهپاد آوردند و منهدم کردند، وقتی این حرف‌ها را می‌زنند، همه می‌فهمند می‌خواهند سر دنیا را کلاه بگذارید.

ایشان نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: رادار که ازیک‌طرف چک نمی‌کند، رادار دارد می‌چرخد، تمام چهار طرف آسمان را تحت کنترل دارد، شمال و جنوب ندارد که، بعد بگویند پهپادها را ایران فرستاد، حالا شما ایران را متهم کنید، فکر کردید مرزهای این کشور را متهم می‌کنید، بحث این نیست اگر دخالت نظامی بکنید فکر کنید ماییم و این کشور، امروز ایران، مقاومت در منطقه است، شما بخواهید بیایید و تجاوز کنید، اسرائیل نصف روزه خاک شده است.

هم جنوبتان و هم شمالتان ایران است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: اصلاً فهمیدید ایران کجاست؟ مگر جنوب لبنان ایران نیست؟ مگر حزب‌الله ایران نیست؟ مگر پهپادهایی که یمنی‌ها فرستادند و این‌طور عربستان سعودی را به خاک نشاند، مگر آنجا ایران نبود؟ مگر جنوب و شمال فرق دارد؟ هم جنوبتان و هم شمالتان ایران است، امروز در هر نقطه‌ای از این منطقه یک مسلمان بیدار هست، یک جریان مبارز وجود دارد، آنجا ایران است و امام او رهبر ایران است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی