۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

دنیا باید آماده پذیرش دکترین سیاسی کربلا شود

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳ ق.ظ

خیمه الانتظار ـ دنیا باید بپذیرد و در جریان انقلاب، ظهور و فرج قرار بگیرند، جریانی که در همه نسل‌ها وجود دارد و نسل‌ها را به سمت انتظار فرج می‌برد.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی شامگاه شنبه، 23 شهریورماه در مراسم عزاداری ایام شهادت سیدالشهدا (علیه‌السلام) در مجتمع خیمه الانتظار، با بیان این‌که آخرین نقطه‌ای که سیدالشهدا به‌عنوان نقطه هدفی از قیام مطرح می‌کنند، اصلاح بلاد است، اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند حرکتی را که انجام دادیم برای ایجاد اصلاح در بلاد، اقلیم‌ها، شهرها و کشورها است.

ایشان با طرح این سؤال که آیا هدف سیدالشهدا (علیه‌السلام) از انقلاب کربلا محقق شد، ادامه داد: از آن روز تا امروز 1380 سال می‌گذرد، با این کیفیت، اگر بلاد و کشورهایی که امروز در دنیا تحت حکومت‌های مختلف مردم زندگی کرده‌اند، بررسی کنید، نه‌تنها اصلاح در هیچ کشوری به وجود نیامده، بلکه فساد روی فساد، جنایت روی جنایت، سفاکی ها، آدم کشی‌ها و لشکرکشی‌های بسیار خونین و فجیعی طی این سال‌ها رخ‌داده است.

انقلاب کربلا، پیروز یا مغلوب؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: با این کیفیت که هیچ اصلاحی در دنیا به وجود نیامده، می‌توانیم بگوییم انقلاب کربلا انقلاب پیروز است و یا چون این نقطه محقق نشده، بگوییم انقلابی شکست‌خورده است؟

ایشان با بیان این‌که چگونگی حفظ دین توسط انقلاب کربلا نیاز به تحلیل دارد، افزود: پیروزی یا شکست هر انقلاب و هر حرکتی، بعد از پایان آن انقلاب مشخص می‌شود، ما 8 سال دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را در کشور خودمان گذراندیم، آن روزی که هواپیماهای بعثی فرودگاه تهران را بمب باران کردند و به فاصله یک هفته، هزار و 500 کیلومتر اراضی مرزی ما زیر جنگ‌افزار دشمن قرار گرفت، آیا در آن لحظه اول می‌شد حکم کرد چه کسی پیروز این جنگ است؟ بعد از 8 سال نه‌تنها آن هزار و 500 کیلومتر اراضی مرزی ما از زیر جنگ‌افزار دشمن خارج شد، همان جبهه را بردیم به ساحل دریای مدیترانه و با آن دشمن می‌جنگیم.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: در انقلاب کربلا نیز همین است، انقلاب که تمام شد، ببینیم آیا این انقلاب پیروز است یا شکست‌خورده، انقلاب کربلا تمام نشده و هنوز ادامه دارد؛ سال 61 هجری سرآغاز و شروع انقلاب بود، نه با آن کشته شدن و نه با اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا (علیه‌السلام) انقلاب تمام شد و چون انقلاب تمام نشده، نمی‌توانیم بگوییم انقلاب پیروز است یا شکست‌خورده.

ایشان به ماجرای سفارش امام رضا (علیه‌السلام) به ریان بن شبیب برای آرزوی حضور در سپاه سیدالشهدا (علیه‌السلام)، خاطرنشان کرد: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا افسانه نیست، این‌یک واقعیت جاری است چون کربلا و عاشورا در سال 61 تمام نشد، حرکاتی با شهادت سیدالشهدا شروع شد، این زدوخورد نابرابر یک‌روزه تمام شد اما این انقلاب هرروز ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اعلام امام زمان (علیه‌السلام) هنگام ظهور که می‌فرمایند «یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان»، یعنی من آخرین نفر کربلا هستم، برخورد، حرکت و قیام من ثابت کننده پیروزی یا شکست خوردن انقلاب کربلاست، اجرای اصلاح در بلاد با ظهر و امام زمان (علیه‌السلام) اتفاق می‌افتد.

دنیا باید آماده پذیرش دکترین سیاسی کربلا باشند

ایشان یادآور شد: اگر کربلا آن روز نبود و توسعه پیدا نمی‌کرد، این زمینه به وجود نمی‌آمد که بشر و دنیا چنین حاکمیت و عدالتی را بپذیرد، اگر فقط بنا بود امام زمان (علیه‌السلام) با قدرت غیبی دنیا را درست کنند، چرا همان روز این کار را نکردند تا این‌همه آدم کشته نشود و این‌همه جنایت و ظلم در دنیا اتفاق بیفتد؟

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: دنیا باید بپذیرد و در جریان انقلاب، ظهور و فرج قرار بگیرند، جریانی که در همه نسل‌ها وجود دارد و نسل‌ها را به سمت انتظار فرج می‌برد، جریانی است که آدم‌ها آمده شوند وجود مقدس امام زمان تشریف بیاورند؛ سیدالشهدا یک جریان پخش‌شده در دنیا و حاکم بر تمام احساسات و عواطف بشر در پهنه کره زمین است، آنجا که آخرین نفر از نسل کربلا می‌آید باید قضاوت کنیم، قیام می‌کنند با تمام جریان‌های استکباری در دنیا می‌جنگند و اسلام در تمام دنیا گسترده می‌شود.

ایشان با بیان این‌که دنیا باید دکترین سیاسی کربلا را بپذیرد، تصریح کرد: شما جوانان امروز نیز در صف کربلا هستید، خودتان را ارزیابی کنید، آیا در مقابل استکبار و جریانی که می‌خواهد ریشه دین را بکند ثابت قدم هستید؟ ارزیابی این موضوع مشخص می‌کند در مسیر و صف کربلا هستیم یا نه.

امام جمعه مشهد متذکر شد: اگر این راهبرد را در زندگی امروز خود اجرا کردیم، کربلای آن روز می‌شود کربلای امروز، لشکر امام حسین (علیه‌السلام) گسترش پیدا می‌کند و زمینه ایجاد می‌شود تا حضرت تشریف بیاورند و مُهر پیروزی انقلاب کربلا را در سند کربلا بزنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی