۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين

روی احیای کارخانه‌های فعلی سرمایه‌گذاری کنید

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۳۵ ب.ظ

ستاد اقتصاد مقاومتی استان ـ برخی در بازار می‌گفتند پول‌ها را جمع می‌کنیم و می‌فرستیم امارات جنس وارد می‌کنیم، باید حرکتی انجام شود تا این سرمایه به سمت کارخانه‌ای برود که چرخ‌هایش را می‌فروشد، قسط وامش را بدهد تا کارخانه مصادره نشود، این پول‌ها را به این سمت بیاورید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با محوریت مشهد مقدس، ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا (علیه‌السلام)، اظهار کرد: این جلسه، 144مین جلسه اقتصاد مقاومتی در استان بود که چون به نتیجه‌بخش بودن آن امید نداشتم، تابه‌حال در هیچ جلسه‌ای شرکت نکرده‌ام.

ایشان، طرح‌های اقتصادی آقای رزم حسینی را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و ادامه داد: امروز که شرکت کردم به خاطر طرح‌های ارزشمند جناب استاندار و پافشاری ایشان در عملیاتی کردن طرح‌هایشان است، امیدوار شدم قدمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، با بیان این‌که طرح و برنامه اقتصادی استاندار در اقتصاد مقاومتی، طرحی بی‌نظیر در کشور است که در خراسان رضوی اجرا می‌شود، یادآور شد: دستگاه‌ها باید پای‌کار بیایند و جریان‌های مختلف اقتصادی مشهد و مرکز استان نیز پا به‌پای این طرح بیایند، اگر برخی آقایان بیایند و سرمایه‌ای در برخی قسمت‌های بگذارند که آیا پروژه به نتیجه برسد یا نرسد، ناامیدی خاصی در این استان به وجود می‌آید.

کاهش نرخ بیکاری، شاخص موفقیت طرح‌های اقتصادی

ایشان اضافه کرد: امیدوارم عنایت حضرت رضا شام حال ما شود و ان‌شاءالله کشور در جهت اقتصاد مقاومتی رشد کند و خار مسمومی را در چشم دشمنان ما قرار دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی، شاخص موفقیت این طرح را کاهش نرخ بیکاری دانست و گفت: مسائلی که گفته شد و عزیزانی که بنای سرمایه‌گذاری دارند توجه کنند شاخصه‌ای که موفقیت طرح را ثابت می‌کند، پایین آوردن نرخ بیکاری در استان است، به هر میزان نرخ بیکاری کاهش پیدا کند، شاخصه موفقیت طرح مثلث اقتصادی است.

روی احیای کارخانه‌های فعلی سرمایه‌گذاری کنید

ایشان با بیان این‌که مسئله سرمایه داخلی شهر، اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: اتاق اصناف و مدیریت صنعت معدن استان اقدام جدی‌تری بکنند؛ نکته‌ای آقای کریمی فرمودند که برخی در بازار می‌گفتند پول‌ها را جمع می‌کنیم و می‌فرستیم امارات جنس وارد می‌کنیم، باید حرکتی انجام شود تا این سرمایه به سمت کارخانه‌ای برود که چرخ‌هایش را می‌فروشد، قسط وامش را بدهد تا کارخانه مصادره نشود، این پول‌ها را به این سمت بیاورید.

امام جمعه مشهد مقدس به ظرفیت بالای بازار پوشاک مشهد اشاره کرد و ادامه داد: بازار پوشاک مشهد نسبت به کل کشور بازار برجسته‌تری است که نمونه ندارد، درست است این بازار به دست سنگاپور، کره و چین بیفتد؟ بررسی کنید چند کارخانه پوشاک و تولیدی به زمین‌مانده، جمع شوید، سرمایه‌گذاری کنید و این کارخانه‌ها را احیا کنید.

امام رضا (علیه‌السلام) کاسبان سودجو را نفرین می‌کند

ایشان به حجم ارز ورودی به بازار مشهد اشاره و اظهار کرد: این حجم زائر خارجی ارز وارد کشور می‌کنند، این پول وارد شهر می‌شود، آن‌وقت یک آقای خوش‌غیرت این پول را به جیب چینی‌ها می‌ریزد، جنس وارد می‌کند و آن را کنار مضجع امام رضا (علیه‌السلام) می‌فروشد، امام رضا (علیه‌السلام) این کاسب را نفرین می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از سودجویی برخی کسبه، اضافه کرد: کارگر ما 6 ماه حقوق نگرفته، بیکار شده، آن‌وقت آقای کاسب پول را می‌دهد به چینی‌ها به بهانه این‌که سود دارد؛ کاری کنید که پول زائر امام رضا (علیه‌السلام)، لااقل مجاور امام رضا (علیه‌السلام) را بالا بیاورد تا این کارگر در نان شبش نماند.

ایشان تصریح کرد: در اجرای تفاهم‌نامه‌ها باید دو کار انجام شود، اول این‌که در این قراردادها «ضرب العجل» مشخص شود و دوم، ارائه «الگوی کاری» شرکت‌ها به استانداری؛ پروژه‌های این شرکت‌ها باید در راستای همان الگو تعریف شود تا مشخص شود الگوی کلی کاری‌شان در رابطه با اقتصاد مقاومتی چیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی