۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

رهروان زینبی ـ اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام)، کتک خوردن، گرسنگی و تشنگی کشیدن نبود، اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام) حرکت رسانه‌ای قوی برای تبدیل زدوخورد در عاشورا به انقلاب و دگرگون‌سازی بود.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در اجتماع «رهروان زینبی»، با بیان این‌که امروز به‌عنوان اولین روز فصل دوم انقلاب عاشورای سیدالشهدا (علیه‌السلام) مطرح است، اظهار کرد: بزرگداشت امروز به‌عنوان رسالت به عهده شما خواهرانی است که به‌عنوان رهرو راه زینب (علیها سلام) بعد از هزار و سیصدوچند سال در عرصه این انقلاب حضور دارید و در جای‌جای حرکت انقلابی در این جامعه و کشور، وجود شما در پاسداشت راه زینب اثرگذار است.

ایشان ادامه داد: مسئله‌ای که ما در امروز به‌عنوان یک سؤال با آن سروکار داریم و شاید برای بعضی شما خواهران تحصیل‌کرده و باسواد به‌عنوان یک مطلب قابل پرسش مطرح باشد، این است که «عامل اصلی حضور 84 زن و بچه در عرصه میدان جنگ و منجر شدن سرنوشت آنان بعد از شهادت عزیزانشان به این اسارت جانکاه و فجیع، چه بود؟»، «آیا یک جریان اتفاقی بود یا جریان ارادی از پیش برنامه‌ریزی‌شده؟»

اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام)، اتفاقی با برنامه‌ریزی‌شده؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که برداشت عمومی مردم این است که بعد از شهادت سیدالشهدا (علیه‌السلام) و یارانش، دشمن به‌طور طبیعی بر خانواده آنان مسلط بشود، افزود: دشمن نیز بر حسب حقد و کینه‌ای که در اجرای آن، سیدالشهدا (علیه‌السلام) را به شهادت رسانده، اهل‌بیت سیدالشهدا (علیه‌السلام) را سرکوب کند و به انواع سرکوبگری‌ها آنان را مورد شکنجه قرار دهد.

ایشان با تأکید بر این‌که مظالم وارد شده بر اسرا بر اثر حقد و کینه با سیدالشهدا (علیه‌السلام) نبود، خاطرنشان کرد: افرادی که دشمن سیدالشهدا (علیه‌السلام) و خاندان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بودند، یک اقلیت شاید کمتر از 100 نفر بودند، این‌که وقتی سیدالشهدا (علیه‌السلام) در میدان در مقابل لشکر می‌فرماید «چرا خون مرا حلال می‌شمارید؟» و بعد فریاد می‌زنند «به خاطر بغضی که از پدرت داریم»، این جواب از همان خوارج درون لشکر داده شد.

جنگ با سیدالشهدا (علیه‌السلام) برای حفظ دنیا

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: آنان به جنگ امام حسین (علیه‌السلام) آمدند تا به یزید ثابت کنند در اردوی امام حسین (علیه‌السلام) نیستند، وفادار حکومت بنی‌امیه هستند، از این حکومت امتیاز بگیرند و فردا مورد تاخت‌وتاز و لعن حکومت بنی‌امیه دور باشند.

ایشان با تأکید بر این‌که هم لشکر عمر سعد و هم حضرت زینب و کودکان برای اسارت برنامه داشتند، اظهار کرد: در دوره‌ای که رسانه‌های ارتباطی وجود نداشت، در گوشه بیابانی، زدوخوردی انجام‌شده و تمام می‌شود، چه کسی کشت و کشته شد، به بیرون منعکس نمی‌شود، چرا جنگیدند؟ چرا 72 نفر به جنگ نابرابر در مقابل 30 هزار نفر ایستادند؟

اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام)، رسانه انقلاب ساز عاشورا

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: سیدالشهدا (علیه‌السلام) این 84 زن و بچه را با خود به کربلا آورد در نقطه مرکزی کشور اسلام، مسیری را به‌عنوان اسارت طی کنند، همه‌جا مردم را توجیه کنند، بیدارسازی به وجود بیاورند و این زدوخورد یک‌روزه عاشورا، به انقلاب و دگرگون‌سازی که جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و در آن تحول ایجاد کند، مبدل شود؛ اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام)، کتک خوردن، گرسنگی و تشنگی کشیدن نبود، اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام) حرکت رسانه‌ای قوی برای تبدیل زدوخورد در عاشورا به انقلاب و دگرگون‌سازی بود.

ایشان افزود: این‌طور نبود دخترخانم را سیلی بزنند و تمام شود برود، آنان قیام می‌کردند، حرف می‌زدند، بیدارسازی و هشیار سازی داشتند، روزی که اهل‌بیت (علیه‌السلام) را وارد شام کردند، مردم شام جشن گرفتند، فاصله ورود و خروج اهل‌بیت (علیه‌السلام) به شام 10 روز نبود اما وقتی اهل‌بیت از شام خارج می‌شدند، شام سیاه‌پوش شد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام) برای از بین بردن تبار پیامبر (صلوات‌الله‌علیه) بود، آن‌قدر اسرای کربلا را تحت فشار قرار بدهند تا هویت و تبار خود را زیر پا بگذارند و پس از آن دیگر کسی درصدد خون‌خواهی حسین بن علی (علیه‌السلام) قیام نکند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی