۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

در جمع ائمه جمعه استان ـ از فرصت‌های ارزشمندی که در جریان انجام وظیفه ما در مسئله شعائر حسینی در رهگذر یک سال وجود دارد، مراسم ابی‌عبدالله و ایام عزای این دوماهه است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در جمع ائمه جمعه خراسان رضوی، ماه محرم و صفر را فرصتی مغتنم برای بیان معارف اهل‌بیت (علیه‌السلام) توصیف و اظهار کرد: فرصت‌ها همچون ابر است، ابر در حال حرکت اگر در جایی بارید، خیراتش می‌رسد اما اگر تنها رد شد، جز ایجاد سایه و غرش‌های وحشت‌آور چیزی نخواهد داشت.

ایشان ادامه داد: فرصت‌ها نیز همین‌طور است، پیدایش فرصت‌ها چه‌بسا عوارضی در زندگی انسان و جامعه دارد که اگر بهره‌برداری کردید، بارشی هست که از ابر استفاده‌شده اما اگر از فرصت بهره‌برداری نکردید، عوارض و هزینه‌هایش برای انسان می‌ماند و باری بی‌نتیجه خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، محرم و صفر را فرصتی مغتنم توصیف کرد و افزود: از فرصت‌های ارزشمندی که در جریان انجام وظیفه ما در مسئله شعائر حسینی در رهگذر یک سال وجود دارد، مراسم ابی‌عبدالله و ایام عزای این دوماهه است.

ایشان با بیان این‌که محرم و صفر، پایگاه عظیم و عجیبی است که عواطف و احساسات مردم را آماده می‌کند، یادآور شد: اگر بنا شد هرگونه رهنمود و بیان مطلبی داشته باشیم، در کانون نظریات و اندیشه‌های مختلف تحلیل می‌شود و معلوم نیست در نهایت نتیجه بدهد اما امتیاز ماه محرم این است که ما را به‌عنوان نوکر ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) و روضه‌خوان سیدالشهدا (علیه‌السلام) ما را بر جریان عشق و عاطفه مردم مسلط می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: از این طریق می‌توان بسیاری از هدایت‌های خودمان را در عمق عواطف و احساسات مردم جا دهیم، پیشنهاد من این است که این فرصت را قدر بدانید، در خطبه‌ها به مناسبت‌های مختلف جریان سخن را به‌طرف کربلا، مسائل سیدالشهدا (علیه‌السلام) و مظلومیت ایشان سوق دهیم، حداقل کار این است که در خطبه‌های نماز جمعه ماه محرم و صفر، سِمَت روضه‌خوانی خود را اجرا کنیم.

ایشان اضافه کرد: اگر کلام و هدایت ما به‌عنوان وابستگان به این خاندان و خدمت گذاران ایشان نسبت به مردم در حاشیه بیان مصائب اهل‌البیت (علیه‌السلام) صورت گرفت، کار ما اثرگذار خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حب اهل‌بیت را ابزار هدایت مردم دانست و گفت:  ائمه معصوم (علیه‌السلام) به دنبال کسب مقام و مقام‌پرست نبودند بلکه در راستای جریان نبوت، دلسوز و خدمتگزار مردم بودند؛ محبت اهل‌بیت (علیه‌السلام) ابزار و ضامن هدایت مردم است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مؤسس دهه نخست محرم، امام رضا (علیه‌السلام) است که برای نخستین بار در دهه اول ماه محرم عزاداری برپا کردند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی