۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

شب چهارم محرم ـ برادران و خواهران جوان، دقت کنید درحرکت‌های سیاسی جامعه ما، منافسه فی سلطان صورت نگیرد، در عرصه رقابت قدرت، دنبال قدرت یاب راه نیفتید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امشب در چهارمین شب عزاداری ایام محرم در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با بیان این‌که شناخت ماهیت انقلاب عاشورا از محتوای مطالب و تحلیل فرموده‌های خود سیدالشهدا (علیه‌السلام) مستند است، اظهار کرد: وقتی می‌خواهیم درباره معرفت‌شناسی عاشورا با تکیه بر نظریات شخصی و تحلیل‌های فکری و اندیشه‌ای انسان‌ها انقلاب کربلا را تحلیل کنیم، ممکن است این مطلب برداشت شود که این تحلیل بر حسب نظریه شخصی هست درحالی‌که در تحلیل قیام عاشورا نیازمند سند هستیم.

ایشان با اشاره به این‌که تنها نظر و تحلیل در رابطه با اسلام، اهل‌بیت (علیه‌السلام) و پیامبر کفایت نمی‌کند و نیاز به سند دارد، ادامه داد: امام حسین (علیه‌السلام) می‌فرمایند «اللَّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ یَکُنِ الَّذِی کَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِی سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاسَ شَیْءٍ مِنْ فُضُولِ...»، خدایا تو می‌دانی انقلاب و قیامی که برپا کردیم در مقام قدرت‌یابی و رقابت برای سلطه بر جامعه نیست؛ این حرف بسیار قابل‌تأمل است که هم برای امروز ما نقش راهبرد سیاسی دارد و هم این کلام در آن روز، حالت اطمینان بخشی برای انسان‌هایی داشت که نگرششان به قیام ابی‌عبدالله (علیه‌السلام)، نگرش بی‌‍تفاوتانه بوده است.

تبدیل اسلام به تز قدرت، بزرگ‌ترین جنایت

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با طرح این سؤال که چرا امام حسین (علیه‌السلام) مردم را خطاب نمی‌کند، تصریح کرد: علتش این است که مردم در بینش‌های سیاسی آن روز، همه‌چیز را با قدرت‌یابی تحلیل می‌کردند، تبدیل جریان و مکتب اسلام به تز قدرت و حکومت، یکی از جنایات بزرگی بود که در تاریخ امت اسلام بعد از پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) در انحراف خط رهبری ایجاد شد.

ایشان یادآور شد: تمام مظلومیت‌هایی که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در غصب خلافت تحمل کردند، تمام مظلومیت‌هایی که بر وجود اقدس صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) وارد شد، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) برخورد نکردند و دست به شمشیر نبردند برای این بود که مردم خیال نکنند اسلام تز قدرت بوده.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: به‌جز انحراف رهبری، بزرگ‌ترین جنایتی که بنی‌امیه کردند، تبدیل‌شدن اسلام به تز قدرت و حکومت بود، سعی داشتند این را پیاده کنند که اسلام تز قدرت است، امروز نیز قدرت دست ماست و ما همه‌کاره‌ایم، می‌خواستند ثابت کنند اسلام مکتب نیست، تز قدرت است.

چرا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) از حق خود دفاع مسلحانه نکردند؟

ایشان به گفت‌وگویی میان پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت: وجود مقدس پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) در حال احتضار بودند، در لحظات آخر که سرشان در دامن امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بود، فرمودند همه جز خودت از اتاق بیرون بروند، ایشان تمام قضایایی که می‌خواهد چند روز دیگر و پس از رحلت رسول‌الله اتفاق بیفتد را به امیرالمؤمنین گفتند و فرمودند «اینجا جای شمشیر تو نیست، لبه تیزش قبل از این‌که حقت را بگیرد، دین را از ریشه می‌کند، اگر تو شمشیر بکشی و قدرت را به دست بگیری، خواهند گفت اسلام تز قدرت و حکومت است، اینجا نوبت فاطمه است که به میدان بیاید».

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: این مردم 20 سال تحت سلطه معاویه، این زمزمه را دیدند و شنیدند، در کشتار، در بی‌عدالتی و تبعیض‌ها کاملاً لمس کردند، حالا امام حسین (علیه‌السلام) به مردم بگوید برای قدرت قیام نکردم؟ قبول نمی‌کردند؛ تحلیل مردم آن روز این بود که هرکس قیام کرده و انقلاب می‌کند، برای تسلط بر قدرت است به همین جهت امام حسین (علیه‌السلام) به خدا خطاب می‌کند نه مردم.

ایشان خاطرنشان کرد: اساساً ریشه زندگی مادی انسان بر سلطه است، بشر با سلطه زندگی می‌کند، با سلطه بر طبیعت، آب‌وهوا، منابع خاکی و تمام عناصر شیمیایی، اگر شما کشاورز هستی، بر این آب‌وخاک مسلطی، با سلطه بر این خاک، دانه و آب کشاورزی می‌کنی منتها اشتباه انسان‌ها اینجاست که علاوه بر طبیعت، سلطه بر انسان‌ها را نیز به زندگی خود اضافه کردند؛ در قرون‌وسطا با سلطه بر انسان‌ها، انرژی و توان او را به استخدام خود درمی‌آوردند تا جایی که بشر دچار برده‌داری شد و پس‌ازآن حتی سلطه بر جامعه انسانی ایجاد شد.

قدرت‌یابی و سلطه‌طلبی شِرک است

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: افرادی با سیاست و حقه‌بازی بر سرنوشت یک ملت مسلط می‌شدند و مردمی را یدک لذت‌ها، منافع و عیاشی‌های خودشان می‌کشیدند، انبیا می‌آمدند با این سلطه مقابله کنند، بر اساس منطق وحی و نبوت، قدرت‌یابی و سلطه‌طلبی کفر و شرک است، راهبرد مخالف راهبرد انبیا است.

ایشان با بیان این‌که منطق وحی به ما راهبرد می‌دهد، گفت: این راهبرد را به ما می‌دهد شمای مردمی که می‌خواهید نماینده و حاکم انتخاب کنید و دنبال یک رئیس‌جمهور و یک جناح سیاسی راه بیفتید، حواستان جمع باشد انتخاب شما منافسه فی سلطان نباشد، قدرت‌یاب‌ها و فرصت‌طلبان را عوضی نگیرید، کسانی که می‌خواهند روی صندلی مجلس بنشینند، کسانی که در یک جریان وزارت و حکومت به قدرت دستیابی کنند و قدرت را در جهت زندگی خودشان استخدام کنند، دنبال این‌ها راه نیفتید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: تمام شئون اجتماعی و سیاسی امروزمان را باید با کربلا و راهبرد امام حسین (علیه‌السلام) تنظیم کنیم، مشکلی که امروز با یکسری جریان‌های سیاسی غیرهمسو در این مملکت داریم سر همین مسئله است که ما انقلابی کردیم، قوام انقلاب ما روی خون بیش از 500 هزار شهید است که هنوز هم خیل این شهدا در جریان مدافعان حرم می‌آید، 40 سال از انقلاب ما گذشته اما می‌گویند برای تأمین منافع، قدرت سیاسی و تأمین ثروت مسؤولیت به دست بگیرند، با رانت‌خواری، فساد اقتصادی و بخور و بچاپ بزنند و ببرند درحالی‌که این‌طور نیست.

آدم‌هایی سرکار بیاورید که به آرمان ظهور معتقد باشند

ایشان بیان کرد: انقلاب، زمینه‌ساز ظهور امام زمان (علیه‌السلام) است، می‌خواهیم بستر اجتماعی درست کنیم پسر پیغمبر بر این بستر اجتماعی حرکت کند و بگوید «یا اهل العالم، انا الامام المنتقم» ازاین‌رو در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی باید این خط را ادامه دهیم، افتخار ما این است 40 سال این خط را ادامه دادیم و متوقف نشده، روزی جبهه جنگ ما در داخل، 1500 کیلومتر خاک مملکت زیر جنگ‌افزار دشمن بود، امروز جبهه جنگ ما کنار دریای مدیترانه است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که در عرصه‌های مختلف، باید آدم‌هایی بیایند که اقتصاد، سیاست و امنیت ما را در جهت ایجاد زمینه ظهور تنظیم کنند، اضافه کرد: نمی‌توانیم با جامعه، خیابان و شهری که مرکز منکرات شرعیه باشد، جامعه را به‌طرف امام زمان (علیه‌السلام) پیش ببریم.

طرف مبارزه امروز، جریان رسانه‌ای استکبار است

ایشان یادآور شد: هر جریانی در مقابل خط و راه ما بایستد با آن می‌جنگیم و مبارزه می‌کنیم، آن روز طرف مبارزه ما یک ساواکی شاه بود، امروز نقطه مقابل ما رسانه‌های جهانی، صهیونیسم بین‌المللی و آمریکا است و تا روزی که صاحب اصلی انقلاب بیاید، به مبارزه ادامه می‌دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما که عزاداری می‌کنیم و برای امام حسین اشک می‌ریزیم باید دنبال امام حسین راه بیفتیم، کسانی که از اردوی امام حسین (علیه‌السلام) خارج شدند اشک می‌ریختند، وقتی مظلومیت امام حسین (علیه‌السلام) و اهل‌بیت ایشان را کشندگان و لشکر عمر سعد دیدند، آنان نیز گریه می‌کردند اما تفاوتش با این گریه این است که آنان دلشان می‌سوخت اما دنبال ترویج دنیا و زندگی‌شان بودند اما ما گریه می‌کنیم و در پیروی از سیدالشهدا (علیه‌السلام) حرکت می‌کنیم.

به سمت جریان‌های قدرت‌یاب نروید

ایشان اظهار کرد: این‌که می‌گوییم امام زمان (علیه‌السلام) تشریف می‌آورند و می‌گویند «ای مردم دنیا، من کسی هستم که جدم حسین (علیه‌السلام) با لب‌تشنه کشته شد»، امام زمان (علیه‌السلام) می‌آیند، چرا در نخستین ورودشان این را می‌گویند؟ می‌گویند از جریان کربلا یک نفر باقی‌مانده، آن یک نفر من هستم و آمدم انقلاب کربلا را تمام کنم، با من انقلاب کربلا به پیروزی می‌رسد و کسانی که دنبال من راه بیفتند، همه دنباله‌روی کربلا هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: برادران و خواهران جوان، دقت کنید درحرکت‌های سیاسی جامعه ما، منافسه فی سلطان صورت نگیرد، در عرصه رقابت قدرت، دنبال قدرت یاب راه نیفتید، دنبال کسی که می‌خواهد این خط را ادامه دهد و جاده کربلا را ادامه دهد، راه بیفتید، شما تاسوعایی و عاشورایی هستید؛ وقتی انقلاب وارد خانواده شد، هم خانم، هم مرد و هم بچه انقلابی شد، این خانواده به‌طرف جاده امام حسین (علیه‌السلام) راه می‌افتد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی