۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

دیدار با مداحان ـ مداح درراه متوجه کردن همه عشق مردم به سمت اهل‌بیت (علیه‌السلام)، باید از هر ابزار، تعبیر و شگرد صحیحی بهره‌برداری کند البته خلاف و دروغ جایز نیست، باید صحیح بخواند و صحیح بگوید.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مداحان خراسانی که در آستانه محرم برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های روز 26 ذی‌حجه، اظهار کرد: در روز 24 ذی‌حجه، سه حادثه رخ‌داده است، یکی جریان مباهله در سال نهم هجری، یکی نزول آیه تطهیر و سوم، جریان حاتم‌بخشی امیرالمؤمنین و نزول آیه ولایت.

ایشان ادامه داد: سه تابلوی قرآنی در مورد اهل‌بیت (علیه‌السلام) داریم که این سه تابلو روز 24 ذی‌حجه حادث شده و تمام تثبیت عظمت عترت پیغمبر از نظر جوامع مسلمانان در همه مذاهب اسلامی، این سه تابلوی قرآنی است که جز وهابی‌ها، هیچ مذهب اسلامی در آن تردیدی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه پیشنهاد داد تا از سال آینده، در روز 24 ذی‌حجه، به‌عنوان روز پر برکت اهل‌بیت (علیه‌السلام)، مراسمی برپا کنند که همچون عید سعید غدیر در دنیای اسلام بدرخشد.

مداح باید صحیح بگوید، خلاف، جایز نیست

ایشان با بیان این‌که از هرچه سبب می‌شود عشق مردم به سمت اهل‌بیت (علیه‌السلام) بیاید، استفاده کنید، خاطرنشان کرد: البته خلاف و دروغ جایز نیست، مداح باید صحیح بخواند و صحیح بگوید اما درراه متوجه کردن همه عشق مردم به سمت اهل‌بیت (علیه‌السلام)، باید از هر ابزار، تعبیر و شگرد صحیحی بهره‌برداری کند، دستور موسی بن جعفر است که فرمودند «جُرُّوا اِلَینا کُلَّ مَوَدَّةٍ»

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: گاهی آن‌قدر دچار گرفتاری در مسیر کار هستیم که متوجه موقعیت خود نمی‌شویم، ما باید نوکر اهل‌بیت باشیم نه کارمند، کارمند یک ساعت مشخص و یک حقوق دارد اما نوکر همه‌چیزش را وقف ارباب می‌کند.

ایشان یادآور شد: این‌که در نوکری پذیرفته شدیم منوط به دو چیز است، «اخلاص» در نوکری و «موفقیت» در نوکری که حضرت او را پذیرفتند، اگر بخواهند رد کنند، همان اول رد می‌کنند و نمی‌گذارند از اول وارد شوید، حالا که گزینش‌شده حضرت هستید، سعی کنید در نوکری حضرت باقی بمانید، درست نیست آدم در نوکری چشمش به منافع دیگری باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این‌که برخی می‌گویند روضه را نباید باز خواند، روضه را باید بسته خواند، این حرف‌ها را گوش ندهید، هرچه سبب می‌شود همه عشق مردم به سمت اهل‌بیت (علیه‌السلام) بیاید، انجام دهید.

شعر اصیل عزاداری سیدالشهدا را از دست ندهید

ایشان با گله از فراموشی سنتی قدیمی در شعرخوانی‌های مراسم عزاداری سیدالشهدا (علیه‌السلام)، بیان کرد: سنتی در حال کمرنگ شدن در مجالس است و آن، دم گرفتن مداحان با شعر «شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی// اَوْ سَمِعْتُم بِغَـــــریبٍ اَوْ شَهیدٍ فَانْدُبُونی» است؛ اولین شعری است که در مصیبت امام حسین (علیه‌السلام) خوانده شده و شعر آن نیز منسوب به حضرت سکینه است و احتمال داده می‌شود این شعر همان محرم اول در گودال قتله‌گاه خواندن، این شعر را از دست ندهید.

در پایان این دیدار، آیت‌الله علم‌الهدی از طرف مقام معظم رهبری، شال مشکی به نشانه اذن عزا به مداحان اهدا کرد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی