۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

شورای فرهنگ عمومی ـ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد پس از اجرای طرح‌های فرهنگی در مشهد و استان، حاشیه شهر به متن شهر الحاق شود و دیگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در صدوبیست و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، ضمن تبریک آغاز هفته دولت، اظهار کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است در هفته دولت امسال، ابداع ارزشمند شخص استاندار است.

ایشان ادامه داد: پروژه‌هایی که در هفته دولت افتتاح‌شده یا می‌شود، جریان روتین کشور و استان است اما آنچه از نظر ما ارزشمند است، این ابتکار است که مردم استان ما، جریان اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری روی آن تکیه دارند، لمس کنند که با همت و پشتکار جنابعالی، هرچه زودتر به نتیجه عملیاتی برسد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که اگر این حرکت ابتکاری انجام نمی‌شد، تحولی در استان شکل نمی‌گرفت، ادامه داد: خراسان رضوی به استثنا شهر مشهد، جزو استان‌های محروم کشور است، موقعیتی که حواشی استان و حتی متن استان دارد، حالت محرومیت مردم هست.

ایشان خاطرنشان کرد: رشد، توسعه اقتصادی و بنیه زندگی و معیشتی مردم در شهر نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه، هماهنگ با توسعه شهری این شهرها نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: وضعیت فقر در این سه شهر که بزرگ‌ترین شهرهای استان هست، قابل‌توجه است، پیشرفت شهری با وضع مردم متناسب نیست و به هر شهری از استان که می‌رویم محرومیت، مشکلات معیشتی و فشار زندگی در آن دیده می‌شود.

ایشان به آغاز به کار شرکت‌های معین در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: فرمودند 25 درصد شرکت‌ها گام سوم را شروع کردند که برای ما خیلی امیدبخش هست، امیدواریم هفته دولت سال آینده را طوری برگزاری کنیم که آثار عملیاتی طرح را در همه استان لمس کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مسائل فرهنگی استان نیز اشاره و اظهار کرد: در مسئله فرهنگی نیز امیدواریم تعبیر «جهاد فرهنگی» در جامعه اثر خود را بگذارد.

پدافند و طرح خوب فرهنگی، دو بال توسعه فرهنگ

ایشان افزود: در فرهنگ باید با دو بال حرکت کنیم، یک بال پدافند فرهنگی نسبت به آنچه رهبری فرمودند که «با لاابالی‌گری و ولنگاری فرهنگی مخالفیم» و باید از بین برود و بخش دیگر، باز بودن درهای فرهنگ و هنر به روی جامعه و استفاده از آن در مسائل پرورشی و تربیتی جامعه است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: امیدواریم شما در این موضوع نیز طرح‌هایی داشته باشید به‌خصوص در حاشیه شهر که مقرر شد این طرح که بناست در 8 محله تقسیم شود شهر، بر اساس پهنه‌های ستاد هماهنگی حاشیه شهر باشد با محوریت روحانیت اجرا شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد پس از اجرای طرح‌های فرهنگی در مشهد و استان، حاشیه شهر به متن شهر الحاق شود و دیگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی