۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

خطبه دوم ـ برای پیشرفت اقتصادی به «نیروی انسانی، سرمایه و فناوری» نیاز داریم که در کشور موجود است، تنها به عزیزان کارگزاری نیاز داریم که با اعتقاد به رهنمودهای حکیمانه مقام ولایت وسط میدان بیایند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 1 شهریور ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، ضمن تبریک ایام گذشته، اظهار کرد: با عرض تبریک این ایام، از مجموعه فعالیت‌هایی که در بزرگداشت عید غدیر امسال عزیزان ما مبذول فرمودند، تشکر می‌کنم.

ایشان ادامه داد: امسال عید غدیر بااهمیت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته گذراندیم، مسؤولان، نهادها، مردم متدین، مؤمن و دلداده مقام ولایت، امسال در جشن‌ها، چراغانی‌ها و بزرگداشت عید غدیر، دستِ بالایی گرفتند و نسبت به سال‌های قبل امسال از یک آبرومندی خاصی در کشور نسبت به بزرگداشت عید غدیر، برخوردار بودیم و وظیفه خودم می‌دانم از همه عزیزان و نهادها تشکر کنم.

امام جمعه مشهد مقدس به سالروز شهادت شهید لاجوردی اشاره کرد و گفت: امروز مصادف است با سالروز شهادت یک عنصر متدینِ با اخلاص دلداده امام و انقلاب، مرحوم شهید اسدالله لاجوردی، این شخصیت بزرگواری که در مشکلات اوایل انقلاب و در برخورد با جریان ضد انقلاب و منافقین به‌عنوان یک عنصر سترگ در موضع انقلابی خودش، فداکاری‌هایی را انجام داد و در نهایت شربت شهادت نوشید.

ایشان با بیان این‌که تأمل و مطالعه گذشته انقلاب برای شما جوانان بسیار لازم است، خاطرنشان کرد: باید بدانید وضع ما چطور گذشت، اگر کسی مشکلات سال‌های اول انقلاب، دوران 8 سال دفاع مقدس و مشکلاتی که منافقین در کشور ایجاد کردند را با امروز مقایسه کند، نسبت به همه مشکلاتی که دارد نسبت به تداوم انقلاب امید صد در صد پیدا خواهد کرد.

شکست 40 ساله دشمن در مقابل انقلاب اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: رهبری با فرمایشاتی که دو روز گذشته با هیأت دولت داشتند «مسانی که از بن‌بست کشور حرف می‌زنند، کاملاً اشتباه می‌کنند»، گذشته را توجه ندارند که چه بودیم و در چه درگیری‌هایی قرار داشتیم و به لطف پروردگار همه آن‌ها را پشت سر گذاشتیم، هر قدرتی در کشور ما سرکار بود، دشمن و مشکل داشت، انگلیس ملعون ازیک‌طرف، شوروی و آمریکا ازیک‌طرف اما هرچه کردند در این 40 سال شکست خوردند.

ایشان تصریح کرد: نکته‌ای که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «40 سال دوم یقیناً از 40 سال اول بهتر است»، تنها یک ادعا نیست، بیان یک واقعیت است که از نگاه دقیق به لحظات و ثانیه‌های 40 سال گذشته انقلاب این را می‌فرمایند ازاین‌رو شما برادران و خواهران به‌خصوص برادران و خواهران جوان، به اوج انقلاب، به امتداد و عزت روز افزون خودتان بیشتر امیدوار باشید و بدانید اقتدار و عزت شما در این نظام روز افزون است.

اقتصاد و فرهنگ جامعه، دو هدف دشمن

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امروز دشمن با تمام تجربیات در دشمنی و عداوت با ما از جنگ تا توطئه‌های شیطانی نابکارانه که از اول انقلاب به سر ما آورده است، به این رسیده در دو نقطه به ما تهاجم کرده و اشکال‌تراشی کند، یکی در اقتصاد و دیگری در فرهنگ.

ایشان بیان کرد: اقتدار ما دشمن را از توسل به هر قدرت نظامی ناامید کرده، فقط حساب می‌کند در اقتصاد به ما صدمه بزند و ما را مستأصل کند و در فرهنگ نیز سفره دین را از زیر پای مردم ما بکشد، حل این دو موضوع نیز آسان است، فقط به عزیزان کارگزاری نیاز داریم که با اعتقاد به رهنمودهای حکیمانه مقام ولایت وسط میدان بیایند.

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این سؤال که در اقتصاد، توسعه و برنامه‌ریزی و پیشرفت اقتصاد چه می‌خواهیم، اظهار کرد: برای پیشرفت اقتصادی به «نیروی انسانی، سرمایه و فناوری» نیاز داریم، برای نیروی انسانی، یک ملت هشتادوچند میلیونی که اکثریت این ملت را جوان تشکیل می‌دهد و بخش عمده‌اش نیز نیروی مستعد پا به کار هستند، چه کسری در نیروی انسانی داریم؟ هرچه بخواهیم نیروی انسانی در اختیارداریم و کاملاً باقدرت و غنی هستیم.

سرمایه را در امر تولید صرف کنید

ایشان به نقدینگی موجود در جامعه و ظرفیت عظیم سرمایه‌ای کشور اشاره کرد و گفت: با 1800 میلیارد نقدینگی که در کشور موج می‌زند، در سرمایه نیز مشکلی نداریم، با این مبلغ چه‌کار نمی‌شود کرد؟ در چه ابعادی نمی‌شود سرمایه‌گذاری کرد؟ با این نقدینگی در کارمان موفقیم منتها عزیزانی که صاحب این سرمایه هستند، رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری را بپذیرند و سرمایه را در تولید مصرف کنند نه در جریان‌های مصرفی مثل تفریحگاه‌ها و عیاشی‌ها.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که مشکل ما در مشهد، شکل سرمایه گذرای است، گفت: سالانه در مشهد حدود 35 میلیون زائر داریم، حدود 5 میلیون آن خارجی هستند، عده‌ای فکر می‌کند سرمایه را بیاورند اینجا به‌عنوان قطب گردشگری در عرصه تفریحات و عیاشی‌ها، سرمایه‌ای به هم بزنند و سود کلان ببرند، نکنید این کار را، این کار مقابله با امام رضا (علیه‌السلام) و به هم زدن هویت امام رضا (علیه‌السلام) است.

ایشان خطاب به سرمایه‌داران، با بیان این‌که این سرمایه را در شهر و استان ما که بنیه تولید دارد سرمایه‌گذاری کنید، گفت: ثمره فعالیت استاندار محبوب ما در چند ماه را ببینید، مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی که با الهام از سخنان مقام معظم رهبری به راه انداختند، 80 شرکت معین را در روستاها و شهرهای استان به کار و فعالیت وا داشتند و فعالیت می‌کنند، سرمایه ارزیابی‌شده برای این شرکت‌ها، بیش از 92 هزار میلیارد تومان است که از نقدینگی مردم همین استان می‌توان آن را تأمین کرد.

الگوهای موفق اقتصادی را در کشور اجرا کنید

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: خوشبختانه برخی از این شرکت‌ها در گام اول، برخی در گام دوم و برخی نیز وارد فاز عملیاتی شدند، با سرمایه‌گذاری همین مردم استان که استان ثروتمندی هم نیست، کار پیش می‌رود؛ آقای استاندار با فکر، بینش و طرح وارد عملیات شده، کمبود ما چیست؟ هفته دولت است، عزیزان کارگزار ما بیایند الگوی موفق یک عنصر فعال و با عرضه‌ای که مبتکرانه وارد کار می‌شود را بگیرند و بر حسب رهنمود مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، در کشور عمل کنند.

ایشان اضافه کرد: در فناوری نیز مشکلی نداریم، امروز فناور بودن جوانان ما در عرصه‌های فعالیت‌های دانش‌بنیان ثابت شده، این ادعای ما نیست، به اقرار دشمنان ما هست؛ روزی از روس‌ها سامانه موشکی اس 300 خواستیم، بر حسب معاملاتی که با آمریکایی‌ها داشتند، به ما تحویل ندادند، اما در چند روز گذشته دیدیم سامانه‌ای در سطح اس 400 با تکیه‌بر توان دانش داخلی تولید کردیم.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که با استغنای ما در نیروی انسانی، سرمایه و فناوری، دشمن در این تهاجم فرهنگی و اقتصادی به‌طور مسلم شکست خورده است، تصریح کرد: نکته دوم فرهنگ است؛ دشمن فکر کرده با تهاجم فرهنگی، سفره دین را از زیر پای مردم بکشد.

ابراز نگرانی نسبت به ولنگاری فرهنگی است

ایشان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان به هیأت دولت فرمودند «معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم و نمی‌خواهیم بگوییم هنر، علم و نشاط از بین برود اما با لاابالی‌گری و با جریان انحراف فرهنگی مخالف هستیم»، فرمودند با ولنگاری فرهنگی مخالفیم، ولنگاری فرهنگی نباید باشد و بعد فرمودند «ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب خیلی به‌جا و صحیح است، یک واجب شرعی است»؛ ابراز نگرانی ما نسبت به مسئله حجاب و ناراحتی ما از اندام‌های ناهنجار و بی‌حجاب و نگرانی که داریم ارزش مقدس عفت با بعضی ضعف‌های حجاب از بین برود، نگرانی در راستای همان ولنگاری فرهنگی است که رهبری فرمودند، با ولنگاری فرهنگی مخالفیم.

ایجاد پدافند فرهنگی در مقابل ولنگاری فرهنگی

آیت‌الله علم‌الهدی به وظیفه مسؤولان و متولیان فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: مسؤولان فرهنگی ما دو وظیفه دارند، اول این‌که به دنبال برنامه‌ای برای پدافند در مقابل ولنگاری فرهنگی بروند، این ولنگاری را که مقام معظم رهبری می‌فرمایند با آن مخالفیم، با پدافند این ولنگاری را از بین ببرند، ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر، دستگاه و متولیان فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت علوم و وزارت آموزش‌وپرورش به دنبال پدافند فرهنگی در مقابل ولنگاری فرهنگی باشند.

از هنر برای توسعه فرهنگ دینی استفاده کنید

ایشان یادآور شد: از طرف دیگر، با برنامه‌ریزی جدی، امور مثبت فرهنگی را در فضای جامعه به وجود آورند، هنر نعمت خدایی است، آن را در جهت فعالیت فرهنگی، توسعه فرهنگ دینی و تربیت فرهنگی جامعه استفاده کنند نه در توسعه ولنگاری فرهنگی، مشکل ما در ولنگاری فرهنگی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی