۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

فراموشی روحیه جبهه، خسارتی جبران‌ناپذیر

شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۴۸ ب.ظ

دیدار با آزادگان ـ حرکت‌هایی صورت گرفت که به خیال خودشان روحیه و فضای جنگ و دفاع از بین برود، این خسارت جبران‌ناپذیری برای ما بود که ما ذخایر جبهه که تحولات و دگرگون‌سازی‌های در جامعه بود را از دست دادیم.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با جمعی از آزادگان سرافراز دفاع مقدس در سالروز ورود اسرای جنگ تحمیلی، آزادگان را نماد ایثار و شهادت توصیف و اظهار کرد: شاید در دوران 40 ساله اول انقلاب برای مردم ما جز روز ورود امام راحل، روزی به‌اندازه روز ورود آزادگان شادی و نشاط در مردم ما ایجاد نکرد.

ایشان با بیان این‌که در تحلیل و بررسی توحیدی و اعتقادی 8 سال دفاع مقدس، این جنگ برای ما نعمت و فرصت بود، ادامه داد: جریان 8 سال دفاع مقدس در ابتدای پیروزی انقلاب برای حاکمیت دین نه‌تنها در این کشور بلکه حاکمیت جهانی دین و آمادگی دنیا برای ظهور و فرج مولا، یک مقدمه بود.

عده‌ای تلاش کردند دوران دفاع مقدس فراموش شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، دفاع مقدس را دگرگون‌کننده ارزش‌ها دانست و افزود: دفاع مقدس، مقدمه‌ای بود که انسان‌ها را متحول کند، ارزش‌ها را دگرگون، معیارها را در زندگی مادی مردم به هم بزند و معیارهای غیرمادی حاکم کند، این مسیر را طی کردید و اوجش نیز اسارت در دست دشمن بود، چیزی که ما تنها روایتش را از شما شنیدیم و شما آن را از نزدیک حس کردید.

ایشان خاطرنشان کرد: همه ارزش‌ها و معیارها را دفاع مقدس تغییر داد، متأسفانه بعد از دفاع مقدس بر اساس پندارهای غلطی که برخی داشتند و سعی داشتند با تلقین این مسئله، رنج‌های دوران دفاع مقدس و دوران جنگ را از بین ببرند، فکر می‌کردند با فراموشاندن دوران دفاع مقدس، دوران رنج و سختی و مرارت‌هایی که رزمندگان دیدند را به خاطرات خشک و صحنه‌های رفاه تبدیل کنند، سعی کردند کشور متحول شود و روی آن خیلی کار شد.

فراموشی روحیه جبهه، خسارتی جبران‌ناپذیر

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: توسعه اقتصادی جهشی به میان آمد و حتی در روابط بین‌الملل، حرکت‌هایی صورت گرفت که به خیال خودشان روحیه و فضای جنگ و دفاع از بین برود، این خسارت جبران‌ناپذیری برای ما بود که ما ذخایر جبهه که تحولات و دگرگون‌سازی‌های در جامعه بود را از دست دادیم.

ایشان، جانبازان و آزادگان را دو معجزه دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: معجزه این جنگ دو جریان بود، یکی جریان جانبازان و دیگری جریان آزادگان، بنا بود جنگ را همه فراموش کنند، فضای جنگ که از بین می‌رفت، ارزش‌های جنگ و معیارهای جبهه نیز نابود می‌شد، خوشبختانه این‌گونه نشد، ارزش‌های جبهه، معیارهای ایثار و شهادت به نسل بعد منتقل شد که آثار آن را در مدافعان حرم دیدیم و در نسل سوم و چهارم این‌ها را مشاهده کردیم.

جانبازان و آزادگان، وارثان میراث دفاع مقدس

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که اصل این اقدامات از روی ندانم‌کاری بود نه از روی غرض، گفت: دو جریان در جنگ به‌عنوان وارث جنگ مطرح شد، جانبازان و آزادگان، این دو جریان سبب شد تا به اینجا، میراث جبهه به نسل‌های بعدی منتقل بشود اما یک‌چیز باقی‌مانده، جانبازان عزیز هر شبانه‌روزشان یک شهادت است و آزادگان به خاطر مرارت‌های شدیدی که در دوران اسارت چه ازنظر روحی و چه جسمی دیدند، برایشان جبهه فراموش‌نشدنی است و جبهه به‌وسیله آنان زنده است.

ایشان ادامه داد: متأسفانه سرنوشت نظام ما با همه مراقبت‌های رهبری و تدبیر فوق‌العاده‌ای که ایشان دارند، دارد به دست کسانی می‌افتد که نه‌تنها آثار دفاع مقدس را از بین می‌برند، بلکه درنتیجه کار آنان، نظام و انقلاب از بین می‌رود.

آیت‌الله علم‌الهدی به پلاکاردهای در دست آزادگان اشاره و اظهار کرد: شعاری روی تابلوهای آزادگان نوشته بود که نظر من را جلب کرد «آزادگان حتی در چنگ دشمن هم تن به مذاکره ذلیلانه ندادند» و «آزادگان سیلی خوردند تا انقلاب سیلی نخورد»؛ یک خط فکری در فکر برخی کارگزاران نظام وجود دارد که مشکلاتمان را باید از ناحیه دشمن حل کنیم، خودمان توان حل مشکلات از ناحیه خودمان را نداریم، این فکر غلطی است.

جریان قدرت و ثروت به انقلاب سیلی می‌زند

ایشان افزود: عزیزان، جریان قدرت و ثروت دارد به انقلاب سیلی می‌زند، لذت طلبی‌ها، رفاه جویی‌ها و توسعه‌طلبی‌های در رفاه که در مملکت به‌وسیله افراد و عواملی صورت می‌گیرد، سیلی به انقلاب است، آخر کار انقلاب، حاکمیت دین است که زمینه ظهور را فراهم کند، این‌که منکرات شرعیه را به‌عنوان ارزش ترویج کنند، لاابالی و بی‌بندوباری را تحت عنوان نشاط و شادی جوان مطرح می‌کنند، این‌ها سیلی به انقلاب است.

نمانده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که هیچ‌کس به‌اندازه شما برای انقلاب سرمایه‌گذاری نکرده است، خاطرنشان کرد: آدم‌هایی که حتی یک ساعتشان با درد در راه انقلاب و نظام نگذشته، آنان که نمی‌توانند در مقابل تهاجماتی که نفهمیده و نسنجیده، بدتر از جنگ تحمیلی 8 ساله بر ما تحمیل شده، ایستادگی و مقاومت کنند، کار به‌جایی می‌رسد خیلی از کسانی که وابسته به امام و رهبری هستند می‌گویند تا کی می‌خواهیم مقاومت کنیم، جور دیگر مسائل را حل کنیم.

در این مراسم که با خاطره گویی تعدادی از آزادگان نیز همراه بود، از کتاب «صد و هفتاد و ششمین غواص»، نوشته آزاده سرافراز محمدرضا یزدیان نیز رونمایی شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی