۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

خطبه دوم ـ جناح‌ها و جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب و فرصت‌طلب می‌خواهند کشور و جامعه را دوقطبی بکنند، جریان دین‌دار یک‌طرف، جریان لائیک نیز یک‌طرف، جامعه را دوقطبی کنند برای این‌که وقتی به میدان رقابت سیاسی می‌آیند، جریان لائیک بشود اردوی سیاسی آنان.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 18 مرداد ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، ضمن تسلیت شهادت حضرت باقرالعلوم، امام محمدباقر (علیه‌السلام)، اظهار کرد: شهادت جان‌گداز مظلومانه امام پنجم (علیه‌السلام)، امام باقر را به محضر مقدس شما برادران و خواهران تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان ادامه داد: امام باقر (علیه‌السلام) وصیت کردند «همه‌ساله در سالروز شهادت من در سرزمین منا برای من اقامه عزا کنید»، عرضه می‌داریم یا بن رسول‌الله، ما که دستمان به سرزمین منا نمی‌رسد، اما اینجا منای میوه دلتان علی بن موسی‌الرضا است، بر اساس وصیتی که فرمودید، این مرد و زن امروز روی فرش امام هشتم در سرزمین حرم علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) که تنه به سرزمین حرم الهی می‌زند در منای امام رضا (علیه‌السلام)، عزای شما را برپا کردیم منتها کسانی که در منا اقامه عزا می‌کنند با ما تفاوت دارند، تفاوت ما با آنان این است که برق اشکمان را به میوه دلتان امام هشتم (علیه‌السلام) در مصیبت مظلومانه شما داریم نشا می‌دهیم، نظاره‌گر برق اشک ما در عزا و مصیبت شما، نواده‌تان، میوه دلتان آقا امام هشتم (علیه‌السلام) است.

سیره سیاسی ائمه (علیه‌السلام)، راهبرد حرکت امروز

امام‌جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که سیره سیاسی ائمه (علیه‌السلام)، راهبرد عینی برای حرکت‌های سیاسی امروز است، تصریح کرد: سیره سیاسی ائمه معصومین (علیه‌السلام) در واقع یک راهبرد عینی و قطعی برای موضع‌گیری‌ها و حرکت‌های سیاسی امروز ما هست؛ در سیره سیاسی اهل‌بیت (علیه‌السلام)، به دو جهت باید توجه کنیم، یک‌جهت موضع‌گیری دشمنان اهل‌بیت (علیه‌السلام) و ائمه معصومین در مقابل ائمه هست که چگونه موضع‌گیری می‌کردند چون جریان مقابله با ولایت و دشمنی با ولایت، امروز تداوم و نتیجه آن جنگ‌ها و آن مبارزه‌ها با ولایت از روز رحلت پیغمبر تا امروز است.

ایشان اضافه کرد: یعنی جریان‌هایی که آن روز با ولایت می‌جنگیدند، عیناً همان جریان‌هایی هستند گه امروز در داخل یا در خارج با ولایت می‌جنگند، این‌ها از یک نوع و سنخ‌اند، همه‌شان عناصر قوی شیطان هستند و فرمانده اصلی در همه مبارزات ضد ولایی دیروز و امروز، شیطان بوده است.

ایشان گفت: این‌که قرآن می‌فرماید «...إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا» مکر شیطان ضعیف است، چون شیطان در مکر خودش نوآوری ندارد، کید شیطان تکراری است یعنی اگر دقیقاً نوع موضع‌گیری دشمنان اهل‌بیت را در آن روز در برابر ائمه بفهمیم، از نوع موضع‌گیری دشمنان ولایت اهل‌البیت در عرصه استکبار و مزدوری استکبار در داخل، به‌خوبی باخبر می‌شویم.

سکولار سازی سیاست و جامعه، شگرد همیشه دشمن

آیت‌الله علم‌الهدی به جهت دوم قابل‌توجه در سیره سیاسی ائمه (علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: نوع حرکت اهل‌بیت (علیه‌السلام) و ائمه معصومین در آن شرایط بوده و کیفیت دفاعشان در برابر توطئه‌های دشمن است؛ از روزی که پیغمبر اکرم از دنیا رحلت فرمودند، جریان غصب خلافت و ولایت ستیزی، دو شگرد را تا امروز دنبال کرده، شگرد اول، سکولار سازی سیاست و دیانت، سکولار سازی جامعه یعنی به مردم بفهمانند مدیریت اجتماعی، اداره اقتصاد و اداره سیاست شما ربطی به دین شما ندارد، این شگرد اول دشمنان اهل بست و جریان غصب خلافت بود

ایشان یادآور شد: اگر مردم بخواهند سیاست، مدیریت، مملکت‌داری و اداره کشور را از دین و قرآن بگیرند، به سراغ اهل دین می‌روند و کسانی که خلافت را غصب کردند، اهل دین نبودند و سواد دین نداشتند، این‌که خلیفه در مقابل مردم می‌گفت «همه از من فقیه‌ترند حتی دختران چشم و گوش بسته پشت پرده»، تواضع و فروتنی نبود، این خط بود، می‌خواست بگوید من که می‌خواهم مملکت را اداره کنم، نباید فقیه باشم و دین‌شناس باشم، من مملکت را برایتان اداره می‌کنم، دین می‌خواهید بروید سراغ علی (علیه‌السلام)، علی (علیه‌السلام) دین به شما یاد می‌دهد اما نمی‌تواند مملکت را اداره کند.

کشاندن ولایت و رهبری به رقابت سیاسی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، وارد کردن مقام ولایت و رهبری امت به رقابت‌های سیاسی را دیگر شگرد جریان‌های قدرت در مقابل ائمه (علیه‌السلام) دانست و خاطرنشان کرد: شگرد دومی که اجرا می‌کردند، این بود آنجایی که مقام ولایت و رهبری امامت تعریض به خلافت داشت و در برابر حکومت غاصب و جائر موضع می‌گرفت، او را به رقابت سیاسی بکشانند، او را یک‌طرف رقابت قرار دهند، مردم بگویند دو جریان قدرت‌طلب‌اند، با هم رقابت دارند، این یا آن فرقی نمی‌کند، امام حسین (علیه‌السلام) را همین‌طور کشتند، مردمی که ایستادند تماشا کردند سیدالشهدا (علیه‌السلام) و همراهانش را تکه‌تکه کردند و عزیزانش را اسیر کردند، حسین یکی، یزید یکی، گفتند سر قدرت و خلافت دعوایشان شده، اختلاف دارند، یکی زورش بیشتر بود، زد دیگری را کشت، به خاطر این‌که مقام امامت را در عرصه رقابت کشاندند.

ایشان ادامه داد: الآن نیز همین است، بگویند جریان دین یک جریان، جریان لائیک و بی‌دینی یک جریان، این‌ها برای قدرت به جان هم افتادند، جریان لائیک و بی‌دین را اردوکشی سیاسی کنند و در مقابل جریان دین قرار بدهند، جریان دین را به عرصه رقابت بکشانند و در نهایت مقام رهبری و ولایت به عرصه رقابت بیاید، یا شکست بخورد و یا بالا بیاید.

جناح‌های سیاسی قدرت‌طلب به دنبال دوقطبی سازی جامعه هستند

آیت‌الله علم‌الهدی با هشدار نسبت به تلاش جریان‌های سیاسی برای دوقطبی سازی جامعه، تصریح کرد: برادران و خواهران، حواستان جمع باشد، جناح‌های سیاسی قدرت‌طلب، جریان‌های سیاسی فرصت‌طلب می‌خواهند کشور و جامعه را دوقطبی بکنند، اگر بنا شد بنده عمامه به سر در تریبون نمازجمعه از حجاب حمایت می‌کنم، اگر با لاابالی‌گری و بی‌بندوباری مبارزه می‌کنم، بشوم یک قطب جامعه، یک عده بی‌حجاب و افرادی که دنبال عیاشی و شهوت‌رانی هستند نیز بشوند یک قطب اجتماع، جامعه دوقطبی شود، جریان دین‌دار یک‌طرف، جریان لائیک نیز یک‌طرف، به جان هم بیفتند، حالا در این رقابت سیاسی ممکن است آنان قدرت را به دست بگیرند، جامعه را دوقطبی کنند برای این‌که وقتی به میدان رقابت سیاسی در عرصه انتخابات می‌آیند، جریان لائیک بشود اردوی سیاسی آنان بشود یک قطب و با آنان بجنگد.

ایشان خاطرنشان کرد: امروز در مملکت هرچه حرف از شادی و نشاط، خوشی جوان، لاابالی‌گری و توسعه بی‌بندوباری‌ها می‌شنوید و هرچه حرف در مبارزه با حجاب و قیود دینی و دین می‌شنوید، مربوط به این جریان شیطانی سیاسی است که می‌خواهد جامعه را دوقطبی کند، برادران و خواهران حواستان جمع باشد، کنار بکشید بی‌دینی حاکم می‌شود و شما در برابر پیغمبر مسؤولید.

امام‌جمعه مشهد مقدس به روش هشام در تنزل شأن ولایت و کشاندن امام باقر (علیه‌السلام) به رقابت سیاسی اشاره و اظهار کرد: عین همین نقشه را هشام در مقابل امام باقر (علیه‌السلام) داشت، مسائلی که در سیره ائمه (علیه‌السلام) می‌شنویم، متأسفانه این مسائل برایمان فقط نقش بیان فضیلت و معجزه دارد درحالی‌که باید ریشه‌یابی کنیم اصل مسئله چیست که نقش آموزشی و راهبرد سازی برای امروز ما دارد.

ایشان افزود: هشام ملعون امام باقر (علیه‌السلام) را از مدینه به شام احضار کرد، روزی که امام وارد شام شدند، مأمورینی که امام باقر (علیه‌السلام) را آوردند، می‌خواستند امام (علیه‌السلام) را تحویل خلیفه بدهند، خلیفه نیز در میدان تیر مشغول تیراندازی و مسابقه تیراندازی است، دستور داد حضرت را به میدان تیر بیاورند، مسابقه تیراندازی است، هشام تیر و کمان را به دست حضرت داد، گفت می‌خواهم شما تیراندازی کنیم، امام باقر (علیه‌السلام) به‌عنوان یک عالم، فقیه و حجت خدا در میان مردم عنوان دارد نه به‌عنوان یک تیرانداز نظامی و زبردست.

دو هدف هشام در فراخواندن امام باقر (علیه‌السلام) به رقابت

آیت‌الله علم‌الهدی به هدف هشام در این حرکت اشاره کرد و گفت: هشام دو نیت داشت، نیت اولش این بود که تیر و کمان را به امام بدهد، امام چه امتناع کند که بگویند بلد نبود و چه تیراندازی کند و تیر به هدف نخورد، ثابت کند آقایی که ادعای رهبری مملکت و امت دارد، در اولی‌ترین مسائل نظامی که اداره و حصن جامعه هست، یعنی تیراندازی وارد نیست، چطور ادعای رهبری جامعه می‌کند.

ایشان ادامه داد: در نظر دوم، حجت بالغه الهی، قطب عالم امکان، عزیزی که به‌عنوان جانشین پیغمبر و نقش‌آفرین رسول‌الله روی کره زمین هست، وارد عرصه رقابت و مسابقه بیاورند، یک‌طرف رقابت هشام و عوامل هشام است، یک‌طرف هم کسی که می‌گویند حجت بالغه الهی هستم، وقتی وارد عرصه رقابت شد، تو یکی هشام هم یکی، هشام زور دارد قدرت دارد پس قدرت دستش است و خلیفه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: این شیطنت‌ها امروز نیز همان شیطنت‌هاست، این‌که دین را به عرصه رقابت بیندازند و جامعه را دوقطبی کنند، قشر دین‌دار یک‌طرف و قشر لائیک و بی‌دین یک‌طرف، این قصه از همان زمان سابقه داشته تا به امروز؛ حضرت ابتدا امتناع کردند، اصرار کرد، حضرت تیر و کمان را گرفتند، تیر اول در چله کمان رها شد، مستقیم در دل هدف نشست، صدای تکبیر حضار بلند شد، تیر دوم در چله کمان، آمد به چوبه تیر اول بدون کوچک‌ترین تخلف از نقطه تیر اول قرار گرفت، حضرت تیر سوم را در چله کمان گذاشتند، تیر سوم آمد در چوبه تیر دوم در همان نقطه واقع شد، هشام دوید تیر و کمان را از حضرت گرفت.

ایشان به حرکت مقابل امام باقر (علیه‌السلام) در برابر این توطئه اشاره کرد و اضافه کرد: امام را به عرصه رقابت کشاندن، همان نقشه است که جامعه را قطب‌بندی کنند، طرفداران ولایت و جریان‌های ولایی بیایند یک‌طرف و جریان‌های ضد ولایی و لائیک یک‌طرف و در برابر هم قرار بگیرند، امام باقر (علیه‌السلام) کار را به‌جایی رساندند میدان مسابقه و رقابت به هم خورد، وضعیتی که هشام برای ایجاد خطر نسبت به مقام ولایت ایجاد کرده بود، امام این وضعیت را تبدیل به فرصت کردند و جمعی از نظامیان حامی خلیفه شیعه شدند و به امام باقر (علیه‌السلام) گرویدند.

«گزینه نظامی روی میز است»، اعتراف به شکست در توطئه است

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برادران و خواهران، علت این‌که ائمه را می‌کشتند به خاطر این بود که در مقابل ائمه در توطئه‌ها شکست می‌خوردند، چون شکست می‌خوردند ائمه را می‌شکنند، الآن هم آمریکا دو کلمه که حرف می‌زند، می‌گوید «گزینه نظامی روی میز است»، بیان این حرف، اعتراف به شکست در توطئه است

ایشان افزود: امام باقر (علیه‌السلام) را چه مظلومانه کشتند، حاکم مدینه آمد خدمت امام باقر و گفت خلیفه برای شما استر شهبائی از شام به‌عنوان هدیه فرستاده و به من دستور داده برای این‌که مردم مدینه توجه خلیفه را به باقرالعلوم بدانند، بیایید در میدان شهر سوار این استر بشوید که مردم بدانند خلیفه به شما توجه دارد؛ امام باقر فرمودند اگر بخواهم می‌توانم بگویم این استر از کجا آمده، زینی که بر روی استر گذاشته‌شده، چوبش از کدام درخت است، چرمش از پوست چه حیوانی است، در چرم این زین چی به کار رفته، حاکم گفت شما مجبورید دستور خلیفه را اجرا کنید، به‌زور امام را از خانه بیرون آوردند، سوار بر این زین مسموم کردند، یک دور اطراف میدان مدینه این استر گشت، پاهای نازنین امام باقر ورم کرد، اثر زهر بر سیمای امام باقر ظاهر شد، غلام‌ها دویدند زیر بغل آقا را گرفتند و از استر پیاده کردند، آقا سالم از خانه بیرون آمدند اما وقتی وارد خانه شدند، عرق مرگ بر جبین امام باقر (علیه‌السلام) نشسته بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: عزیزان شما خیلی مظلوم بودند، این داغ دیدگان شما خیلی با ظلم روبرو شدند، آقا در حالت احتضار وارد خانه شدند اما خودتان در کربلا بودید، آیا منظره عزیزان شما دل‌خراش‌تر بود یا منظره شما که آقای 4 ساله بودید و عمه‌های شما لحظه‌ای که وارد گودی قتله گاه شدند، عزیزان شما بدن شما را سالم اما در حال مرگ دیدند اما آنان بدن پاره‌پاره استخوان‌های خردشده زیر سم اسب روی زمین و سر بریده بدن را دیدند.

ایشان به سالروز حرکت کاروان سیدالشهدا به سمت کربلا اشاره کرد و گفت: فردا یوم الترویه است، روز حرکت سیدالشهدا با اهل‌بیت از منا به‌طرف کربلا است، قبلاً در مشهد ما مرسوم بود یوم الترویه روضه‌خوانی می‌کردند، کاروان پیاده زیارت اربعین امام حسین (علیه‌السلام) که از تربت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) حرکت کردند، شهر به شهر، روستا به روستا با پای پیاده می‌روند اربعین خودشان را به کربلا برسانند، امروز حرکت می‌کنند، خوشا به حال شما لحظه‌ای که امام حسین (علیه‌السلام) آمد بچه سه ساله را بیدار کرد، رقیه جان حرکت کن با من برویم کربلا، از کربلا برو شام، در شام سه بار داد بزن «بابا، بابا، بابا»، در چنین شب و روزی شما آماده شدید با پای پیاده راه بیفتید برای زیارت سیدالشهدا (علیه‌السلام) و درک اربعین امام حسین (علیه‌السلام) از کنار تربت پاک علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، خوشا به حال شما.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی