۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

مدیران سازمان تبلیغات کشور ـ فن خطابه و منبر، رسانه‌ای است که هیچ قدرتی توان براندازی و مقابله با آن را ندارد، متولیان تبلیغ باید فکری به حال این فن و هنر بکنند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی کشور و جمعی از معاونان این سازمان، با اشاره به رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌ها برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید بدانیم 40 سال برای سرپا ماندن این انقلاب چه خون‌هایی پای نهال انقلاب ریخته شد.

ایشان به ایجاد بستر مناسب برای انتقال مفاهیم دینی و اعتقادی به جامعه اشاره کرد و ادامه داد: امروز هرچه انگیزه دینی و جهادی داریم می‌توانیم برای مردم ارائه کنیم که فراهم شدن چنین بستری، نعمت بزرگی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌که در عرصه تبلیغ نظریات مختلفی وجود دارد، گفت: توانایی خطابه و مدیریت منبر، هنری است که از گذشته بین علما و روحانیان وجود داشته و اثرگذار بوده است که امروز نیز باید در حوزه به آن توجه شود.

ایشان، تقویت فن خطابه بین روحانیان جوان را حائز اهمیت دانست و افزود: اگر این نظام رسانه‌ای را از دست بدهیم، از دشمن شکست می‌خوریم؛ ببینید در فضای مجازی چه خبر است، شما چقدر حرف و قدرت برای گفتن دارید و دشمن چه توان و حرفی برای ارائه دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که نباید از منابر پرشور غافل شویم، تأکید کرد: فن خطابه و منبر، رسانه‌ای است که هیچ قدرتی توان براندازی و مقابله با آن را ندارد، متولیان تبلیغ باید فکری به حال این فن و هنر بکنند.

ایشان به توجه رهبر معظم انقلاب به جوان‌گرایی و جذب جوانان اشاره و خاطرنشان مرد: مقام معظم رهبری می‌گویند جوان‌گرایی برای این‌که نسل عوض شود، از استعداد جوان استفاده شود که امری حق است زیرا جوان ابتکار دارد اما در فرد پیر ابتکار وجود ندارد، اندیشه در فرد پیر رسوب‌کرده و خلاقیت و ابتکار جوان را ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از سوی دیگر، در این‌که جوانان را باید به عرصه بیاوریم و جذب کنیم، بحثی نیست اما در مقام جذب کدام جوان برویم؟ آیا جوان، تنها دختر و پسری است که رفتار خلاف شئون انجام می‌دهد و هیچ اعتقادی ندارد یا این بچه بسیجی و متدینی که شهادت‌طلب است و در جبهه‌ها خود را سپر اسلام می‌کند هم جوان است؟

ایشان با تأکید بر این‌که فکر غلطی است که می‌گویند «این جوان متدین که هست، نیازی به جذب ندارد»، یادآور شد: اگر برای او برنامه‌ای نداشته باشیم و برویم سراغ آن پسر و دختری که هیچ اعتقادی به ما ندارند، این فرد متدین رها می‌شود و به دامن تحجر کشیده می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: نباید در موضوع جوان‌گرایی و جذب جوان، گرفتار عملیات روانی شویم بلکه باید برای آن، نسخه و حوزه جذب جوان را مشخص کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی