۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

چهلمین سالروز اقامه نمازجمعه ـ نماز جمعه مسلمانان را بیدار کرد، عامل همه تحولات، حضور مردم در نماز جمعه و برگزاری نماز جمعه بود.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت چهلمین سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی بابیان این‌که تشکیل این محفل، برنامه تشکر از مجموعه خدمات خالصانه ارزشمند شما است، اظهار کرد: تشکر از فعالیت همه اخلاصمندان در پهنه عظیم 40 ساله اول انقلاب است که تشکر قطعی از شما به‌وسیله وجود مقدس امام زمان (علیه‌السلام) در ترویج، اشاعه و خدمت در مهم‌ترین نهاد و نماد حاکمیت منویات مقدسه آن حضرت در جامعه دینی است.

ایشان بابیان این‌که تشکر اصلی به‌وسیله وجود مقدس امام هشتم (علیه‌السلام) در خدمت گذاری شما عزیزان در حرم مطهر است، ادامه داد: اجرای خدمات در حرم امام رضا (علیه‌السلام) در ابعاد مختلف چه در انتظامات، نظافت و چه در اجرای برخی عملیات به‌عنوان یک ذخیره ارزشمند، هم برای زندگانی آخرت و به‌عنوان نماد برکت در زندگانی دنیا شما مطرح است اما خدمت به عبادت مردم، بالاترین خدمت است.

خدمت در نماز جمعه، خدمت به عبادت مردم است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، بالاترین خدمت در عبادت را خدمت در فریضه نماز جمعه دانست و افزود: کار شما خدمت به عبادت خدا و نماد عظمت ولایت امام هشتم (علیه‌السلام) است.

ایشان اضافه کرد: آمار 75 هزار نفری حضور در نماز جمعه مشهد نه‌تنها در کشور، بلکه در جهان اسلام بی‌نظیر است، انعقاد نماز جمعه‌ای که از اول تا آخرش عظمت و آقایی امام زمان و ولایت اهل‌بیت در آن متجلی بوده است، در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب و نظام را بررسی کنیم، دستاوردهای زیادی در عمران و آبادانی کشور وجود دارد، در 40 سال اول انقلاب، زندگی اجتماعی سیاسی‌مان با بحران طی شد، 8 سال دفاع مقدس و بعدش توطئه‌های فوق‌العاده پیچیده‌ای که دشمنان به وجود آوردند، دولتی روی کار نیامد مگر با ده‌ها بحران روبرو بود، هیچ کشوری در 40 سال گذشته به‌اندازه ما بحران‌زده نبود و هیچ کشوری نیز به‌اندازه ایران پیشرفت و رشد اقتصادی، عمرانی و سیاسی نداشته است.

برهم زدن معادلات بین‌المللی، محصول برگزاری 40 سال نماز جمعه

ایشان بابیان این‌که آنچه دستاورد واقعی نظام و انقلاب اسلامی هست، هیچ‌کدام از این پیشرفت‌ها نیست، خاطرنشان کرد: روزی که انقلاب به پیروزی رسید، اسلام در چاردیواری مساجد و حسینیه‌ها زندانی بود، این اسلام از آن زندان چاردیواری حسینیه‌ها و مساجد بیرون آمد، تمام دنیا را گرفت، معادلات بین‌المللی را برهم زد که از جمله عوامل قطعی آن، برگزاری 40 سال نماز جمعه در این کشور بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، دستاوردهای محصول برپایی نماز جمعه در کشور و جهان اسلام را برشمرد و گفت: رشد سیاسی‌مان در منطقه از حضور مردم در صحنه انقلاب بهره‌برداری شده و آن به خاطر نماز جمعه است، مقاومت ما در برابر توطئه‌های دشمن، دشمن را به زانو درآورده و شکست داده که به برکت نماز جمعه است، اسلام ما به‌عنوان تابلوی شفاف در دنیا جلوه کرد، نورانی شد و دل‌ها را جذب کرد، به برکت نماز جمعه، شعارها و نداهای نماز جمعه است، ملت‌های مسلمان در بیداری عظیم اسلامی قرار گرفتند و در مقابل جریان‌های سیاسی استکباری حاکم بر سرنوشتشان قیام کردند، سرچشمه گرفته از نماز جمعه است.

ایشان بابیان این‌که نماز جمعه مسلمانان را بیدار کرد، اظهار کرد: عامل همه تحولات، حضور مردم در نماز جمعه و برگزاری نماز جمعه بود، این‌که 75 هزار زن و مرد در یک روز زیر تیغ آفتاب تیر و مردادماه بنشینند، حرف بندگی خدا بشنوند، حرف غیرتمداری و غیرتمندی در عرصه دفاع از دین بشنوند، چیز کم اثر و کم‌اهمیتی نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی بر لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری بدون مشکل نماز جمعه مشهد تأکید کرد و گفت: خروج 75 هزار نمازگزار از حرم، حضورشان در معابر و تهیه وسایل نقلیه، کار بسیار سنگینی است که عزیزان پلیس راهور باید برای تسهیل در رفت‌وآمد نمازگزاران برنامه‌ریزی داشته باشد.

دولت‌ها توجهی به وجه زیارتی مشهد ندارند

ایشان به پیک حضور زائران در مشهد مقدس و دشواری رسیدگی به این حجم زائر، خاطرنشان کرد: این اشکال را هم در مجلس و هم دولت داریم، هر وقت بحث مجلس شده، گفتند شهرهای زیارتی، مشهد هم یکی از آن‌ها، کدام شهر زیارتی مثل مشهد است، امکانات که به شهرهای زیارتی نمی‌دهند، به مشهد هم نمی‌دهند؛ متأسفانه در کشور توجه مناسبی به مشهد به‌عنوان شهر زیارتی نمی‌شود.

امام جمعه مشهد افزود: گروهی به نام زیارت در دولت قبل راه انداختند و در این دولت هم ادامه دارد که به «ز» زیارت هم نرسیدند، کدام مشکل را در شهرهای زیارتی حل کردند؟

ایشان اظهار کرد: در سال 97، 32 میلیون انسان به مشهد رفت‌وآمد دارند و امسال این رقم حداقل به 35 میلیون نفر می‌رسد، این جمعیت ترافیک دارند، انتظامات دارند و مسئله رسیدگی‌های شهری نیز مطرح است اما تنها با بودجه استان اداره می شوند، با همه دولت‌ها و مجلس‌ها حرف زدیم اما هیچ توجهی نمی‌کنند.

انگار امام رضا (علیه‌السلام) یادشان می‌رود!

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به جنبه زیارتی مشهد، گفت: در مقابل هر حرف ما، چند بار چشم می‌گویند اما از مشهد که خارج می‌شوند انگار امام رضا یادشان می‌رود!

ایشان بابیان این‌که نماز جمعه هیچ اعتبار و بودجه‌ای ندارد، اضافه کرد: نماز جمعه‌ای که با این کیفیت برگزار می‌شود، یک تک تومانی بودجه و کمک دولتی ندارد، در هیچ آماری، رقمی وجود ندارد که برای نماز جمعه با عظمت مشهد پرداخت شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی