۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

کار جهادی طلبه مردم را به دین گره می‌زند

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۴۴ ب.ظ

در زلزله غرب کشور و سیلی که اتفاق افتاد، کار آقایانی که با لباس روحانیت در آب‌ها رفتند و آذوقه را به مردم رساندند، مردم را به دین گره می‌زند و به تمام جهت به اسلام وابسته می‌کند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با مسؤولان فرهنگی اجتماعی قرارگاه‌های استانی پیشرفت و آبادانی کشور، ضمن خیرمقدم به آنان، اظهار کرد: امیدواریم عرصه نوکری و خدمتگزاری‌تان به ساحت امام زمان (علیه‌السلام)، این سعادت را برای شما رقم بزند که جمال آقا را زیارت کنید و این نوکری، به نوکری حضوری مبدل شود.

ایشان به اهمیت کار جهادی و انقلابی برای کشور اشاره کرد و ادامه داد: اگر فعالیت اقتصادی و استکبارستیزی ما در خط انقلاب بود، سرمایه اش به جیب امام زمان (علیه‌السلام) می‌رود اما اگر تنها یک مملکت و کشور را اداره کردیم، فایده‌ای برای ما ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که تمام خدمات باید به نفع وجود مقدس ولی‌عصر (علیه‌السلام) و انقلاب انجام بگیرد، افزود: تمام دنیا به سر پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) ریخته‌اند و تنها جبهه که در دفاع از پیامبر در دفاع از این هجمه وجود دارد، جبهه انقلاب اسلامی است.

ایشان به نقش روحانیت در تربیت نسل ولایی و انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر کار طلبگی ما انقلابی بود، نسل یک روستا و یک جریان، انقلابی بار می‌آید اما اگر نتوانیم ازاین‌جهت قدمی برداریم، حتی اگر از نظر فعالیت‌های عمرانی، جهادی و اقتصادی زحمت بکشیم، موفق نیستیم و کاری از پیش نبردیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که کار جهادی یک طلبه در روستا با یک دانشجو باید متفاوت باشد، اضافه کرد: به لطف خدا خدمات شما خوش می‌درخشد، در زلزله غرب کشو و سیلی که اتفاق افتاد، کار آقایانی که با لباس روحانیت در آب‌ها رفتند و آذوقه را به مردم رساندند، مردم را به دین گره می‌زند و به تمام جهت به اسلام وابسته می‌کند.

ایشان همچنین بر حفظ نظام سنتی طلبگی در حوزه‌ها تأکید و تصریح کرد: در ذهن برخی جوانان فاضل ما این موضوع مطرح است که کارهای سنتی آخوندی را کنار بگذاریم و به کارهای جدیدی بپردازیم؛ در گذشته نیز طلاب جوان وقتی می‌خواستند ابتکار و نوآوری داشته باشند، نوآوری‌ها را بر این نظام طلبگی افزودند، تشکیلاتی که 1100 سال روی آن کار شده و به این نقطه رسیده را نمی‌شود تغییر داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: به جریان‌های سنتی طلبگی توجه داشته باشید و ابتکارات و نوآوری‌های خود را به آن نظام بیفزایید.

ایشان با بیان این‌که دقت کنید هیچ عنوان و اسمی، طلبه بودن را از یاد شما نبرد، متذکر شد: بدبخت‌ترین آخوند کسی است که فکر می‌کند به مقام و منصبی می‌رسد و در موقعیتی جز طلبگی موفق است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی