بیحجابی آزادی نیست، اسارت است/ حجاب، نقطه عظمت جامعه دینی
خطبه دوم ـ دختر خانمی که موهای پریشانت را بیرون میریزی و خیال میکنی با بیحجابی و ولنگاری آزاد هستی، با ولنگاری اسیر شهوترانی و هوس بازی مردهای هرزهای شدهای که تو را در ره گذر عیاشیهای جنسی نابکارانهشان قرار دادند.
به گزارش Alamolhoda.com، آیتالله علمالهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 21 تیرماه در حرم امام رضا (علیهالسلام)، ضمن تبریک ایام سرور و شادی اهلبیت (علیهالسلام)، اظهار کرد: فرارسیدن میلاد مسعود امام هشتم (علیهالسلام) را به محضر مقدس شما عزیزان، مجاوران این درگاه مقدس و زائرین گرامی، مهمانان عزیز علی بن موسیالرضا (علیهالسلام) در دهه کرامت تبریک و تهنیت عرضه میدارم، امیدوارم استثنأ به خاطر این ایمان پر فضیلت، همه ما از رأفت خاصه امام هشتم (علیهالسلام) که در عرصه پذیرایی خاصشان قرار دارند، همه ما بهرهمند باشیم.
ایشان ادامه داد: یکی از خصوصیات سیره امام هشتم (علیهالسلام) و به تعبیر دیگر، یکی از معجزات امام رضا (علیهالسلام)، تبدیل تهدیدها به فرصتهاست، این معجزه ایست که از امام هشتم از آن روزی که حضرت به خراسان آمدند تا امروز در مقاطع مختلف و موارد گوناگون به ظهور پیوسته است که بهوسیله امام رضا (علیهالسلام) تهدیدها به فرصتها مبدل میشود.
هجرت امام رضا (علیهالسلام) به خراسان، نقطه عطف تاریخ اسلام
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی، نتیجه هجرت علی بن موسیالرضا (علیهالسلام) را مبدأ تشکیل پایگاه عظیم شیعی دانست و خاطرنشان کرد: اصل انتقال امام هشتم (علیهالسلام) از مدینه به خراسان، یک جریان تحلیل از طرف طاغوت زمان مأمون در اجرای یک توطئه شیطانی بود اما وجود مقدس امام هشتم (علیهالسلام)، این نقلوانتقال تحمیلی را به یک هجرت مقدسه تبدیل کردند و برای امام رضا (علیهالسلام)، سفر به خراسان هجرتی بود که نقطه عطف در تاریخ اسلام شد و یک منطقه وسیعی که سرزمین خراسان بود را بهعنوان پایگاه و جولانگاه شیعه درآوردند.
ایشان افزود: از آن سفر، این منطقه شد پایگاه شیعیان و ارادتمندان اهلبیت (علیهالسلام) در برابر بحرانهایی که در طول تاریخ 12 قرن از روز حرکت و هجرت امام رضا (علیهالسلام) تا به امروز در طول تاریخ این بارگاه منوره اجرا شده است؛ هر جا حرکتی دشمن انجام داد به فرصت مبدل شد، اصلاً زمینه جهانیسازی اسلام و زمینه ظهور و فرج مولا (علیهالسلام) از هجرت امام رضا (علیهالسلام) از مدینه به خراسان شروع شد، پشت سر امام رضا (علیهالسلام) لشکر عظیمی از فرزندان موسی بن جعفر (علیهالسلام) حرکت کردند و به ایران آمدند و پشت سر امامزادهها آمدند، در این سرزمین پخش شدند و این سرزمین شد سرزمین شیعه، هر جا امامزادهای بود و اطرافش را افرادی گرفتند، وابسته به مکتب اهلبیت شدند و این وضع را هجرت امام رضا (علیهالسلام) ایجاد کرد.
آیتالله علمالهدی با بیان اینکه این تبدیل تهدید و ضربه دشمن به فرصت تا به امروز در کنار مرقد مطهر وجود دارد، تصریح کرد: در 84 سال قبل حرکت سرکوبگرانهای از طرف مزدور انگلیس رضاخان جنایتکار در کنار قبر امام هشتم (علیهالسلام) صورت گرفت و مسجد گوهرشاد بهصورت یک قتله گاه درآمد و کسانی که با کشف حجاب اجباری رضاخانی مبارزه کردند به خاک و خون کشیده شدند و رضاخان تصور کرد با سرکوب شدیدی که با مبارزان کشف حجاب انجام داد، کشف حجاب بهعنوان جریان قطعی جاگیر خواهد شد.
حجاب، نقطه عظمت جامعه دینی
ایشان اضافه کرد: اما نتیجهاش این میشود که بعد از 84 سال سالگرد آن روز که امروز است، شد نقطه تهییج، هیجان و تحریک زنان و مردان مسلمان در حمایت از اصل حجاب که در حقیقت این اصل تأمینکننده اقتدار و عظمت دینی جامعهای است که خودش را وابسته به اسلام میداند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شکلگیری قیام گوهرشاد به خاطر کلاه پهلوی، یک انحراف است، گفت: انحرافی در پندار عدهای پیشآمده و خیال میکنند حادثه مسجد گوهرشاد در مقام مبارزه با کلاه پهلوی بود و این اشتباه است، البته در جریان قیام مردم در مسجد گوهرشاد، مرحوم احتشام، پدر خانم شهید مظلوم نواب صفوی ایشان در این جمع کلاه پهلوی را از سر برداشت و زیر پا پاره پاره کرد و گفت تمام مظاهر اقتدار این فرهنگ غلط را میخواهم از بین ببرم اما قیام مردم در مسجد گوهرشاد برای مبارزه با کشف حجاب بود.
ریشه شکلگیری قیام گوهرشاد
ایشان به بیان ریشههای شکلگیری قیام گوهرشاد پرداخت و ادامه داد: چندی قبل از آن پادشان افغانستان در ترکیه زنش را کشف حجاب کرده بود و بنا بود از مسیر خراسان به سمت افغانستان حرکت کند، وقتی با اتومبیل به نزدیکی سبزوار رسید، مردم قهرمان سبزوار قیام کردند، آمدند دروازههای شهر را گرفتند و گفتند اجازه نمیدهیم یک فاجر و فاسقی که دست به این فسق زده از شهر ما عبور کند و تحریک مردم توسط مرحوم علامه بهلول انجام گرفت، او منبرهای داغ رفت، مردم وادار شدند راه را بر اتومبیل پادشان افغانستان بستند و راه را تغییر دادند.
آیتالله علمالهدی خاطرنشان کرد: دستگاه پلیسی رضاخانی مرحوم بهلول را تعقیب کرد، بهلول فراری شد و در زمانی به مشهد آمد که مرحوم آیتالله حاجآقا حسین قمی بهعنوان مبارزه با کشف حجاب از اینجا به تهران رفته بودند که با رضاخان صحبت کنند، فرمودند «به رضاخان ابتدا ثابت میکنم کشف حجاب درست نیست، بعد تقاضا میکنم، بعد التماس میکنم و به حضرت زهرا قسمش میدهم اما اگر به حضرت زهرا توهین کرد، سیلی بهصورت او خواهم زد، هرچه میخواهد بشود»، ایشان از اینجا که حرکت کردند به سمت تهران، در تهران ایشان را محاصره کردند و تحتالحفظ ایشان ره به حضرت عبدالعظیم بردند و بعد هم به عراق تبعید شدند.
ایشان به قتلعام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد اشاره کرد و ادامه داد: مردم مشهد در حمایت از ایشان و بهعنوان مبارزه با کشف حجاب، جریان پاره کردن کلاه پهلوی در این اجتماع نیز رخ داد؛ وقتی مردم اجتماع کردند، ایستادند، شبانهروز مقاومت کردن و علمای مشهد به مردم پیوستند و از روستاهای اطراف دستهدسته به مردم ملحق میشدند، مسجد گوهرشاد و شبستانها مملو از جمعیت، دژخیمان رضاخانی از بالای پشتبامها، شربنل و مسلسل به روی مردن گشودند و مردم را قتلعام کردند.
شهدای بدون قبر مدافع حجاب
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی گفت: تفاوتی که حادثه انقلابی مردم در مسجد گوهرشاد با خونریزیهای سفاکانه عرصه این انقلاب از قبیل 15 خرداد و 17 شهریور داشت، این بود که شهدای 15 خرداد و 17 شهریور تحویل بازماندگان شدند و اینها را دفن کردند، غسل دادند و کفن کردند اما شهدای مسجد گوهرشاد بی غسل و کفن دفن شدند و حتی قبرشان هم نامعلوم است، اینها را در چالهای بهوسیله بلدوزر ریختند و دفن کردند، الآن تردید است که محل دفن آنان، پارک میرزا کوچک خان جنگلی در انتهای خیالان دانش یا باغ خونی در خیابان عنصری است، قبرشان مخفی است و باید هم همینطور باشد.
ایشان اضافه کرد: حجاب میراث صدیقه اطهر هست و قبر خود فاطمه زهرا مخفی است و اینها که شهید حجاب هستند، به مولایشان صدیقه اطهر ملحق شدند و قبورشان باید در خفا باشد برای اینکه این شهادت در راستای حفظ میراث صدیقه اطهر و فاطمه زهرا بوده است.
دو اقدام رضاخان برای براندازی اسلام
برادران و خواهران، حجاب واقعیتی هست، وقتی انگلیسها رضاخان را در خط براندازی اسلام در این کشور مستقر کردند، دو کار کرد، یکی روحانیت را از بین ببرد و یکی حجاب را، همان نقشی که روحانیت در احیا، ترویج و اعتلای اسلامی دارد، همان نقش را حجاب در اعتلای اسلام دارد.
آیتالله علمالهدی با بیان اینکه جوانان مجاهد از دامن جامعهای با زنهای با حجاب تربیت میشوند، یادآور شد: در جامعهای که زنهایش باحجاباند، جوانانش مجاهد و دیندار بار میآیند، بهوسیله هرزگیها، ولنگاریها و لاابالیگریها از دین فاصله نمیگیرند اما در جامعهای که زنها بیحجاب باشند، مسئله بیحجابی و ویرانی زن باعث میشود دین را از جوان میگیرد و سفره دین را از زیر پای جوان جمع میکند.
ایشان اظهار کرد: از بعضی خواهرانی که در حجاب حالت ولنگاری دارند، میخواهم خواهش کنم اگر به هیچ جهت توجیه نمیشوید با حجاب باشید، به خاطر عشق به فاطمه و به خاطر دلدادگی به زهرا و زینب با حجاب شوید، نوههای فاطمه وقتی خیمهشان را آتش زدند، معجرشان را آتش زدند و گوشواره از گوش کشیدند و بیهوش روی زمین افتاد، اولی که عمه او را به هوش آورد، گفت عمه معجری بیاور تا خودم را از نامحرم حفظ کنم، نگفت گوشم پاره شده، نگفت گوشوارهام را بردند.
دشمن روی بیحجابی جامعه حساب باز کرده است
امام جمعه مشهد افزود: دختر خانمی که موهای پریشانت را بیرون میریزی و خیال میکنی با بیحجابی و ولنگاری آزاد هستی، با ولنگاری آزاد نیستی، اسیر شهوترانی و هوس بازی مردهای هرزهای شدهای که تو را در ره گذر عیاشیهای جنسی نابکارانه و جنسیشان قرار دادند، خواهر و دختر من، به خاطر دختر کتکخورده سیدالشهدا در عصر عاشورا، سر و مویت را بپوشان و چادر سرت کن، اگر اهل منطق و توجیه نیستی و فلسفه حجاب را حاضر نیستی قبول کنی.
ایشان با بیان اینکه اتومبیل حریم خصوصی نیست، متذکر شد: امروز دشمن روی بیحجابی و کشف حجاب زنهای ما حساب کرده؛ با استفاده از حضور فرمانده محترم ناجا در این نماز جمعه، وظیفه خودم میدانم از طرح اخیرشان تشکر کنم که در اتومبیلها زنانی که کشف حجاب میکنند، اتومبیل حریم خصوصی نیست، اتومبیل وسط خیابان حریم خصوصی نیست، تشکر میکنم از ایشان که طرحی را پیدا کردند که رسماً زنان لاابالی که در ماشین کشف حجاب میکنند برخورد قانونی و تعقیب میکنند، این خدمتی به ساحت ولایتمدار صدیقه اطهر است.
قانونی که 13 سال خاک میخورد!
آیتالله علمالهدی به تصویب قانون عفاف و حجاب و انجام نشدن آن اشاره و خاطرنشان کرد: قانون حجاب در سال 85 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، تمام مراکز کشور، تمام زارت خانههای این مملکت و جزئیات این نظام مسؤول شدند و وظیفهشان در قانون معلوم شد که وظیفهشان در احیای حجاب و عفاف فعالیت کنند، از سال 1385 تا الآن، 13 سال میگذرد و متأسفانه این قانون دارد خاک میخورد، چرا؟ کی باید جوابگو باشد درباره قانونی که 13 سال قبل تصویبشده و خاک میخورد
ایشان اضافه کرد: دولتها، دستگاههای قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی نباید جوابگو باشند؟ اگر جواب مردم را ندید و در برابر این نمازگزاران جوابگو نباشید، جایی گریبان شما را میگیرند که دیگر راهی ندارید و آن سر پل صراط است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوانان جان دادند و خون دادند نظام سرپا شد و انقلاب به پیروزی رسید و در پرتوی اقتدار نظام در سال 85 قانون عفاف و حجاب تصویب شد، شما آقا گفتی من مسؤولیت دولت، من نمایندگی مجلس، من مسؤولیت نیروی نظامی و انتظامی، من مسؤولیت وزارت، شما قبول کردید اما در برابر اجرای یک قانون اصلی و اساسی که مربوط به حفظ عظمت اسلام در این کشور است، قدمی برنداشتید
چرا در مقابل لاابالیگری در جامعه ساکتید؟!
صدها هزار شهید میایستند و از تو مطالبه میکنند تو که نمیتوانستی چرا مسؤولیت قبول کردی رئیس و فرمانده شدی، مؤاخذه میکنند، فکر کردی به این سادگی است؟ زن ناهنجار و لاابالی با ولنگاری در خیابان این مملکت جولان بدهد و شما هیچ عمل را انجام ندهی؟ برای فروش کالاهایشان در فروشگاهها زنان و دختران را کنار هم ردیف کنند و شما هیچ عکسالعملی نشان ندهید، شما که وزیر این دستگاهید و این فروشگاه در اختیار شماست؟