۱۴۰۳ شنبه ۰۶ مرداد

دست‌اندرکاران حج 98 ـ از همین‌جا تا مکه و مدینه برای شما مشکل ایجاد کرده‌اند و اولین آن، معرفی تنها یک شرکت هواپیمایی برای ورود به عربستان است، طوری برنامه‌ریزی شود که با وجود مشکلات، سفر از ابتدا برای حاجیان تلخ نشود.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در جمع دست‌اندرکاران حج 98 در خراسان رضوی به واقعه هفتم تیرماه و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 اشاره و اظهار کرد: هفتم تیرماه را به مناسبت شهادت مظلومانه شهید مرحوم دکتر بهشتی و یارانشان گرامی می‌داریم اما اصل گرامیداشت برای ما، 6 تیر است.

ایشان ادامه داد: خداوند با پیش آمد یک حادثه سوء، نعمت بزرگی را در لفافه بر ما ارزانی داشت و آن بقا و دوام عمر مقام معظم رهبری بود؛ انسان در دوران زندگی شخصی خودش نیز همین است، گاهی به حوادث ناگوار و خشنی برخورد می‌کند و بعد نتیجه حادثه، یک نعمت عظیم از نعمت‌های ارزشمند الهی است که در جریان حادثه فکر نمی‌کرد این حادثه دربردارنده یک نعمت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: اگر انفجار 6 تیر در مسجد اباذر اتفاق نمی‌افتاد، رهبری در بین 72 تن به‌عنوان نفر دوم بعد از شهید بهشتی قرار داشتند، بااینکه فاجعه، فاجعه‌ای بود که برحسب موازنه و محاسبه ظاهری ازدست‌رفته بودند، خداوند بر ما منت گذاشت و نشان داد 30 سال رهرویی راه امام به‌وسیله ایشان ادامه دارد.

عمق اقتدار رهبری در دنیا

ایشان به اقتدار رهبر انقلاب در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز بعد از 30 سال از رحلت امام، به این عزت و اقتدار نائل شدیم که در دنیا به‌عنوان یک نظام مقتدر و رهبر سرافراز و مقتدر سر بلند کنیم، این جمله که فرمودند «رئیس‌جمهور آمریکا شایسته تبادل پیام نیست»، عمق اقتدار رهبری و نظام و ذلت دشمن را در دنیا نشان داد.

آیت‌الله علم‌الهدی، تحول در جریان کاروان داری حج را یکی از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب مقدس اسلامی ما در ابعاد مختلف در بستر 40 ساله خودش دارای برکاتی بود که اگر محاسبه منصفانه‌ای داشته باشیم، فرد فرد ما مشمول این برکات بودیم و در زندگی اجتماعی نیز اصناف و اقشار مختلف به این نعمت متنعم بودند، از جمله برکات انقلاب اسلامی ما، وجود شما عزیزان است که مدیران حج هستید.

کاروان داری پیش از انقلاب، منبع درآمد و فرصت‌طلبی

ایشان به بیان وضعیت حجاج و کاروان‌های حج پیش از انقلاب پرداخت و افزود: جریان کاروان داری حج در گذشته به خاطر آن شومیت دوران طاغوت، از مشاغل نه‌تنها غیر مقدس حتی در بعضی موارد جزو مشاغل ناهنجار به‌حساب می‌آمد، کاری که یک مدیر کاروان و سر غافله داشت، در آن شکل سودجویی، فرصت‌طلبی و بهره‌برداری اقتصادی و مادی و فشار شدیدی که بر زائران خانه خدا وارد می‌آمد، جریان کاروانچی گری به‌عنوان شغلی در مقام استخدام همه مقدسات حج برای پول و درآمد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: منکر وجود سلسله افراد با فضیلت در آن زمان نیستیم که در مدیران حج، با اخلاص کاروان را اداره می‌کردند و چشم‌داشتی جز رضای خدا نداشتند، چنین افرادی امروز هم به‌عنوان اسوه شناخته می‌شوند.

خدمت بدون چشم داشت

ایشان خاطرنشان کرد: انقلاب به پیروزی رسید و جریان مدیریت حج در قداستی قرار گرفت که امروز خوشبختانه مدیران حج شما عزیزانی هستید که اخلاصمندانه در خدمت حاجی و بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی به منفعت شخصی این کار را انجام می‌دهید.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که برنامه و مدیریت حج امروز، آمیخته با اخلاص و عبودیت خاص خداست، تصریح کرد: حاکم شدن اخلاص در این امور از برکات انقلاب مقدس اسلامی و خون شهداست؛ البته ارزش و قدر این مسئله را شاید ما ندانیم، روزی که شما در مرحله‌ای قرار بگیرید که این خدمات دستگیرتان است و زحماتی که خالصانه برای زوار می‌کشید، شب اول قبر به شما کمک می‌کند و در نامه عمل شما به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند مطرح است، ارزش کار مشخص می‌شود.

ایشان، مدیریت کاروان حج را شغلی با عظمت که مورد عنایت امام زمان (علیه‌السلام) است، توصیف کرد و گفت: مدیریت کاروان در این سال‌ها سخت‌تر از سال‌های قبل است، مدیریت تنها تأمین کردن ناهار و شام برای زائر نیست، مدیریت و روحانیت کاروان در این ایام و سال‌ها مشکلات بیشتری دارد زیرا مکه و مدینه در دست دشمنان ماست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: این واقعیت را باید بپذیریم و باور کنیم که این واقعیت وجود دارد، مکه امروز ما همان مکه‌ای است که روزی 360 بت در آن وجود داشت و قبایل مشرک مسلط بر مکه و کعبه هستند.

دشمنی آل سعود با انقلاب، دشمنی با پرچم بندگی خداست

ایشان به دشمنی آل سعود و استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: تمام دشمنی آنان با ما به دو جهت است، یک جهت این‌که ما پرجم بندگی خدا را بلند کردیم، آنان دشمن خدا و بندگی خدا و به‌مراتب ناپاک‌تر از هر صهیونیست هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: جهت دوم این است که ما وابسته به صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) هستیم، وابسته به زهرایی هستیم که آنان در خانه‌اش را آتش زده و کتکش زدند، جوانان ما با رمز یا زهرا (سلام‌الله علیها) جان دادند، این نام، رمز پیروزی‌های ما قرار گرفت و دنیا زهرا شناس شد.

چرا دشمنی با جمهوری اسلامی؟

ایشان یادآور شد: قرار بود زهرا (سلام‌الله علیها) را بکشند و نابود کنند، ما باعث جهانی‌شدن صدیقه اطهار شدیم، شما باید در دل قدرت چنین دشمنی، از حاجی پذیرایی کنید، چشم‌اندازش طوری است که ممکن است در هر لحظه با یک نارسایی و بحران روبرو شوید که باید برای مقابله با این ناگواری آماده‌باشید.

امام جمعه مشهد مقدس به مشکل تراشی‌های آل سعود در مقابل حجاج ایرانی اشاره کرد و گفت: آنان از همین‌جا تا مکه و مدینه برای شما مشکل ایجاد کرده‌اند و اولین آن، معرفی تنها یک شرکت هواپیمایی برای ورود به عربستان است، با این حال، باید طوری برنامه‌ریزی شود که با وجود مشکلات، سفر از ابتدا برای حاجیان تلخ نشود.

ایشان، حکام فعلی عربستان سعودی را خطرناک‌تر از صهیونیست‌ها توصیف کرد و یادآور شد: آنان می‌خواهند انتقام [شکست] ترامپ را در سفر حج از حاجیان ما بگیرند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی