۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

برنامه‌های دهه کرامت با نگاه ملی چیده شود

يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۲۰ ب.ظ

شورای فرهنگ عمومی استان ـ در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها باید رویکردهای دینی واقعی دیده شود، علاوه بر آن، برنامه‌های دهه کرامت باید با نگاه ملی چیده شود تا در خارج از استان نیز بازخورد مناسبی داشته باشد.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی روز گذشته در بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، پس از استماع گزارش‌ها و دستور کار جلسه، به اهمیت توجه به برنامه‌های دهه کرامت اشاره و اظهار کرد: پیشرفت برنامه‌های دهه کرامت طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید کنترل و نظارت شود.

ایشان با بیان این‌که سه مجموعه محوریت برگزاری این برنامه‌ها در استان را به عهده دارند، ادامه داد: آستان قدس رضوی محور قضیه است، محور دوم بنیاد امام رضا (علیه‌السلام) و محور شهرداری است که در کنار حاشیه کارهای دیگرشان این کار را انجام می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در دهه کرامت امسال به همت امور مساجد و هیئات مذهبی، اطعام‌هایی در مساجد انجام شود؛ یکی از مظاهر کرامت، اطعام است که باید برنامه‌های اطعام چیده شود و این قصه را در جهت مردمی کردن آن پیش ببرند.

ایشان یادآور شد: در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها باید رویکردهای دینی واقعی دیده شود، علاوه بر آن، برنامه‌ها باید با نگاه ملی چیده شود تا در خارج از استان نیز بازخورد مناسبی داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی به برگزاری اجتماع عزاداری صادقیون نیز اشاره کرد و گفت: همه مجموعه‌ها همکاری کنند که مسئله عزاداری شهادت امام صادق (علیه‌السلام) با شکوه خوبی برگزار شود.

ایشان به واقعه گوهرشاد و مسئله عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و افزود: مسئله عفاف و حجاب، مسئله محوری فرهنگی ما هست، 21 تیر ماه که مربوط به مشهد است، سالروز شهادت شهدای مسجد گوهرشاد است، اصل قضیه شهدای گوهرشاد به مشهد مربوط است و عزیزان در همکاری با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر جدیت کنند تا اقدام مؤثری انجام شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی