۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين

سپاه پاسداران، تحجر را در جامعه کمرنگ کرد

سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۱ ب.ظ

در جریان فتنه 88، جریان تحجر به‌طور غیرمستقیم در حمایت از فتنه وارد عرصه شد که پس از اقداماتی که سپاه انجام داد، تحجر تشکیلاتی که در دوران فتنه شکل‌گرفته بود برچیده شد و تحجر توده نیز کمرنگ شد.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (علیه‌السلام)، به موقعیت خاص مشهد و استان اشاره و اظهار کرد: مشهد و خراسان با توجه به موقعیت عتبه امام رضا (علیه‌السلام) نه‌تنها از موقعیت ملی برخوردار است بلکه از یک موقعیت عظیم جهانی در جهان شیعه و جهان ولایتمدار برخوردار است.

ایشان ادامه داد: در ایام سال 32 میلیون زائر به‌عنوان جریان‌های مختلف اجتماعی در این شهر رفت‌وآمد دارند که 4 میلیون آنان زائران خارجی هستند، مدیریت این استان با حفظ ارزش‌های انقلاب، نظام و اسلام با این رفت‌وآمدها و رفتارهای خاص گردشگری کار ساده‌ای نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به تلاش جریان قدرت و ثروت برای ایجاد تغییر هویتی شهر امام رضا (علیه‌السلام) اشاره و بیان کرد: اگر عظمت امام هشتم و هویت این شهر به‌عنوان شهر امام رضا (علیه‌السلام) در تمام فراز و نشیب‌هایی که در برخورد با جریان‌های قدرت و ثورت برای بهره‌برداری از ویژگی‌های گردشگری در سرمایه‌گذار و بهره‌برداری اقتصادی انجام‌گرفته، حفظ شده است، با تدبیر و محوریت اقتدار سپاه امام رضا (علیه‌السلام) بوده است.

ایشان با بیان این‌که نماینده ولی‌فقیه در سپاه، تبلور فرماندهی کل قوا در این نهاد مقدس هست، افزود: مدیریت و فرماندهی سپاه در شکلی مدبرانه انجام‌گرفته که نه‌تنها به‌عنوان جلودار فعالیت‌های ارزشی، سیبل تهاجمات قرار نگرفته بلکه در همه مسائل و برنامه‌ها، عمدتاً تدبیر در همسوسازی سایر دستگاه‌ها در اجرای پایداری ارزشی بوده است.

ایشان یادآور شد: سپاه امام رضا توانسته در همراهی بین دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی در استان نقش ایفا کند؛ آنچه قابل‌توجه است، هماهنگی و همپایی نهاد مقدس حوزه نمایندگی ولی‌فقیه طی 10 سال گذشته با حرکت عظیم مقتدرانه و پرصلابت سپاه امام رضا (علیه‌السلام) است.

آیت‌الله علم‌الهدی به خطر وجود جریان تحجر در جامعه اشاره کرد و گفت: جریان تحجر، هم تحجر تشکیلاتی و هم تحجر توده‌ای در مشهد وجود داشته که مسئله خطر و آسیب تحجر برای نظام و انقلاب شاید به‌مراتب بیشتر از خطر سکولار سازی جامعه است، درواقع، بنیان سکولاریسم در نظام و جامعه ما، جریان تحجر است که به تمام ابعاد سکولاریسم در کشور ارزش داده و قداست می‌بخشد.

ایشان اضافه کرد: در جریان فتنه 88، جریان تحجر به‌طور غیرمستقیم در حمایت از فتنه وارد عرصه شد که پس از اقداماتی که سپاه انجام داد، تحجر تشکیلاتی که در دوران فتنه شکل‌گرفته بود برچیده شد و تحجر توده نیز کمرنگ شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی