۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين

مسؤولان نسبت به فشار معیشتی احساس مسؤولیت نمی‌کنند

چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲ ب.ظ

خطبه دوم نماز عید فطر ـ روح امام از این فشار و نابسامانی در مدیریتی که از نظر اقتصادی و بازار وجود دارد و مسؤولان احساس مسؤولیت نمی‌کنند آزرده است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در خطبه دوم نماز عید سعید فطر در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: امروز روز 15 خرداد، یوم‌الله است، یوم‌الله بودن امروز برای ما در امسال از دو جهت است؛ امروز یوم‌الله است چون روز عید فطر است و عید فطر به‌عنوان عید اسلامی، یوم‌الله است.

ایشان، جهت دوم یوم‌الله بودن 15 خرداد را اعلام یک خطر نسبت به آمریکا دانست و ادامه داد: 15 خرداد نشان داد اسلام، لشکر و سپاهی دارد که این سپاه و لشکر در موازنه قدرت‌ها، نه در عرصه نظامی، نه اقتصادی، نه در جنگ نرم و نه در جنگ سخت به‌حساب نمی‌آید و آن، لشکر و سپاه شهادت است؛ 15 خرداد سرآغاز حرکت لشکر شهادت در مقابل استکبار جهانی است و امام بزرگوار ما با ایثارگری‌های شهدای 15 خرداد به دشمنان اسلام نشان دادند از پس هر قدرت و نیرویی بربیایند و با هر ابزاری بخواهند تهاجم کنند، در برابر سپاه شهادت از عهده برنمی‌آیند.

خط و اندیشه سیاسی امام، قدرتمندتر از 30 سال پیش

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: دیروز سالروز رحلت امام بزرگوار ما بود، 30 سال است ما امام نداریم اما آنچه باعث شده بعد از 30 سال، خط، اندیشه و کلام امام در دنیا طنین‌انداز شود و برجهان اسلام حکومت کند، 30 سال رهبری سیاستمدارانه و حکیمانه خلف امام، مقام معظم رهبری است؛ 30 سال از رحلت امام می‌گذرد اما امام در این 30 سال، 30 برابر زنده شده و قدرتمندتر در عرصه فکر، اندیشه و خط سیاسی در جهان اسلام قرار گرفته است.

ایشان با بیان این‌که بیداری اسلامی جهان اسلام و اندیشه انقلابی ایثارگران جهان اسلام امروز 30 برابر بیشتر در دنیا منعکس‌شده است، گفت: این انعکاس به دو جهت است، جهت اول این‌که امام عبد صالح خدا بود، طوری خدا را باور کرده بود که انگار هیچ تردیدی در مغز و فکر امام نسبت به آنچه خدا از این نظام و انقلاب حمایت می‌کند وجود نداشت؛ روزی رهبری فرمودند امام به من فرمودند «برای من قطعی شده خدا می‌خواهد انقلاب بماند و به ظهور امام زمان متصل شود»، این باور امام بود.

بیانات امام راحل از عمق عقیده بود

آیت‌الله علم‌الهدی به بیان خاطره دیگری از دیدار رزمندگان با امام راحل پرداخت و افزود: وقتی رزمندگان به جماران آمدند که امام را زیارت کنند و به جبهه بروند، همه شعار دادند «ما همه سرباز توییم خمینی، گوش‌به‌فرمان توییم خمینی»، امام گفت «نه شما سرباز من هستید و نه من سرباز شما، ما همه سرباز خداییم»، امام نه‌تنها از عمق عقیده این حرف را زدند بلکه امام با این حرف با خدا مناجات می‌کردند.

ایشان، دومین عاملی که امام راحل را در این وزن عظیم در دنیا قرار داد، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به حفظ اصول امام بیان و تصریح کرد: امروز بعد از 30 سال، هیچ اصلی از اصول امام کهنه نشده، وابستگی و عشق مردم به امام، حضور نسل‌هایی که امام را ندیدند در خط امام، امروز در دنیا تازه است، این عظمت امام به خاطر رهبری حکیمانه و داهیانه ای است که رهبری در دوره 30 سال رهبری خود داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اگر امام راحل امروز به میان جامعه بیایند، با دو نقطه روبرو می‌شوند، خاطرنشان کرد: یک نقطه نشاط و شادابی و یک نقطه غم و غصه؛ امروز استکبارستیزی، قدرت و نیروی پیشرفت مردم در مقابله با استکبار، آمریکا و جهان خواران دنیا به‌جایی رسیده است که انقلاب ما در منطقه حرف اول را می‌زند اما در مقابل این نشاط و شادابی که به امام دست می‌دهد، نقطه سیاه غصه و غمی نیز دل امام را می‌آزارد و آن، وضعیت معیشت قشر آسیب‌پذیر و مردم فقیر است.

چه کسی «بازار بی‌صاحب» را کنترل می‌کند؟!

ایشان یادآور شد: فقرا یک ماه رمضان را گذراندند اما با چه سحری و افطاری؟ با گرانی شدید و فشاری که در معیشت آنان به وجود آمده درحالی‌که این گرانی و فشار معیشت که باید در مقابلش مقاومت کنند، ربطی به دشمن ندارد، دشمن تهاجم اقتصادی دارد اما در این حد نیست؛ خود رئیس‌جمهور می‌گویند «بازار بی‌صاحب است و هرکس هرجور می‌خواهد هر نرخی روی اجناس می‌زند و می‌فروشد»، مردم بیچاره هم مستأصل و محتاج‌اند و مجبورند تهیه کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: بسیاری کارخانه‌های وابسته به حکومت و نظام، به چه مناسبت قیمت اجناسشان بی‌حساب بالا می‌رود؟ می‌گوید اگر این مواد خام را الآن مصرف کنم، بعد به این قیمت مواد خام به من نمی‌دهند، این منصفانه و عادلانه است؟ انبارهایش پر از کالا و مواد خام است، مواد خام را با قیمت دلار روز بالا و پایین کند و به همان اندازه روی قیمت کالا بکشد و کسی هم جلودار او نیست.

گرانی محصول جریان‌های حکومتی بدتر است

ایشان ادامه داد: از این بیشتر، آن‌هایی که مربوط به خود دولت است، گاز و برق را گران کنند، این گرانی وقتی بنا شد از ناحیه جریان‌های حکومتی شروع شود مشکلش بدتر است تا از جانب مردم، این مردم فقیر از برق و گاز استفاده نکنند، از امکانات اولیه زندگی محروم باشند و کالای اساسی نداشته باشند؟ این بی‌صاحبی تا کی باید ادامه داشته باشد؟ هر آقای کارخانه‌داری هرچه دلش خواست نرخ محصولش را بالا ببرند و بفرستد بازار و کسی هم از او بازخواست نکند؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: امروز معیار قیمت‌گذاری این شده که اگر بخواهد جنس را ببرد آن‌طرف مرزها بفروشد، به دلار چقدر می‌شود، بیاید همان پول را از مردم بدبخت ستم دیده‌ای که زندگی‌شان روی دستشان است و درآمدی ندارند، از این مردم همان پول را بگیرد و کسی جلودارش نباشد.

مسؤولان نسبت به نابسامانی بازار احساس مسؤولیت نمی‌کنند

ایشان تصریح کرد: امام راضی نیست، روح امام آزرده است از وضعیت مردم، مسؤولان و مدیران کشور فکری بکنند، مردم‌آزاری به امام آزاری رسیده، روح امام آزرده است از این فشار و نابسامانی در مدیریتی که از نظر اقتصادی و بازار وجود دارد و مسؤولان احساس مسؤولیت نمی‌کنند و این درست نیست؛ لااقل آنی که مربوط به ما هست را جلویش را بگیریم، اگر دشمن تهاجم می‌کند، مردم ما در مقابل تهاجم دشمن مقاوم‌اند و مقاومت هم می‌کنند، 8 سال موشک دشمن بر سر این مردم بارید، در تمام شهرهای موشک‌باران شده مردم مقاومت کردند و خانه‌ها را خالی نکردند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به دشمن است مردم مقاومت می‌کنند اما آنچه مربوط به ضعف مدیریت‌هاست، نرسیدن و رها کردن کشور، بازار، قوت و معیشت مردم است، گناه نابخشودنی است و نتیجه‌اش این است که نفرین امام دامن کسانی را می‌گیرد که در مقابل این مسئله بی‌تفاوت‌اند و در مقابل این وضع در مقام به سامان رساندن نیستند.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی