۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

خطر تحجر برای اسلام بیش از خطر کفار است

دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۳۳ ق.ظ

شب قدر دوم ـ ضرر جریان تحجر در جامعه دینی برای اسلام و انقلاب از آمریکا و انگلیس بیشتر است، این‌ها درواقع عامل آمریکا و انگلیس هستند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی شب گذشته در مراسم عزاداری شب 21 ماه رمضان در مهدیه مشهد، با بیان این‌که لازم است نسبت به وجود مقدس امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) ، معرفت‌شناسی در پهنه عاطفه و احساس داشته باشیم، اظهار کرد: اگر این احساس، عاطفه و عشق با معرفت‌شناسی آمیخته باشد، فوق‌العاده ارزشمند است.

ایشان، وجود معرفت شناس نسبت به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را راهبردی مؤثر در عرصه زندگی فردی و اجتماعی دانست و ادامه داد: اگر این احساس با معرفت‌شناسی آمیخته نباشد، نتیجه‌اش تنها اشک، آه و توسل و سبکی خاصی است که به ما دست می‌دهد درحالی‌که عظمت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بالاتر و بیشتر از این‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: معرفت‌شناسی که نسبت به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) برای ما لازم است، شناخت این واقعیت که این‌همه مظلومیت و رنج و پیش از آن، این عداوت‌های ناهنجار و دشمنی‌های بی‌منطق نسبت به ایشان چرا صورت گرفته است؟ آدم‌ها در زندگی در برخوردها، تنازعات و تعارضاتی که از حیث منافع و مصالح زندگی دارند، با یکدیگر رابطه عداوت و دشمنی پیدا می‌کنند، نه‌تنها محبت ندارند بلکه در یک منفوریت نسبت به هم واقع می‌شوند.

ایشان با بیان این‌که این عداوت نسبت به اشخاص عادی قابل توجیه است، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در شرایطی بودند که منافع و زندگی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در تعارض با منافع هیچ شخصی نبود، ایشان در همه تعاملاتی که داشتند، در هیچ زمانی ایجاد به تعارض کشیده نمی‌شد.

دشمنی با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، رویارویی با اسلام بود

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دشمنی با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، رویارویی خاص عناصر و عوامل استکباری با پیغمبر و اسلام بود، آدم‌ها با پیغمبر مسئله داشتند و بر حسب این مسئله، کار به‌مواجهه و رویارویی با شخص امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) انجامید، در جریان غدیر خم بعد از این‌که پیغمبر امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را به‌عنوان رهبر بعد از خودش به مردم معرفی کرد، جریانی که از قبل شکل‌گرفته بود به جنبش درآمد، جریانی سیاسی که نگذارد قدرت بعد از پیغمبر در وجود امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) شکل پیدا کند.

ایشان به رشادت‌های امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در از بین بردن دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: انگیزه عداوت با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، عداوت با خود اسلام بوده چون از روز اول هر حرکت و عنصر ضد دین بعد از بعثت پیغمبر به وجود می‌آمد، سرکوبگری او به دست امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بود؛ اگر علی (علیه‌السلام) نبود، اسلام در شبهه جزیره حاکم نمی‌شد.

دشمنی ریشه‌دار با اسلام و پیغمبر

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مظلومیت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را به قدرنشناسی مسلمانان نسبت به ایشان می‌دانند، اظهار کرد: بسیاری می‌گویند کسی که این‌قدر دشمنان را سرکوب کرد و در هر جنگی به‌عنوان محور قدرت اسلام ظهور می‌کرد و دشمن را منکوب می‌کرد، به‌جای قدردانی از خدماتش، حقش را غصب کردند و مظالم به ایشان روا داشتند درحالی‌که این تحلیل تا حدی درست نیست.

ایشان ادامه داد: کسانی که این ظلم‌ها را انجام دادند کسانی بودند که از ابتدا با پیغمبر مسئله و دشمنی داشتند و می‌جنگیدند، کسانی که اسلام را نپذیرفتند اما شکست‌خورده و مجبور شدند اظهار اسلام کنند، آنان در مقام محکومیت در برابر قدرت اسلام مجبور به بیعت با پیغمبر شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که بعد از سقیفه بنی ساعده تصمیم گرفتند اسلام را براندازی کنند، افزود: براندازی اسلام جز با نابودی علی (علیه‌السلام) امکان نداشت، می‌دیدند با احکام و قوانین اسلامی نمی‌توانند همه امکانات را در اختیار خوش‌گذرانی‌های خود بگیرند پس باید اسلام براندازی شود.

دشمنی به خاطر عدالت!

ایشان اضافه کرد: وقتی سیدالشهدا (علیه‌السلام) در کربلا پرسید «چرا خون مرا حلال می‌دانید»، گفتند «به خاطر دشمنی با پدرت»؛ نوع دشمنان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) متفاوت بودند، یک عده دشمنان از اصحاب پیغمبر بودند که علت عداوتشان عدل علی (علیه‌السلام) بود، به صحابه گردن کشی مثل طلحه و زبیر می‌گوید بروید پشت سر آن غلام، هرچه او سهم می‌برد شما هم همان‌قدر سهم ببرید.

امام جمعه مشهد مقدس به دومین دسته از دشمنان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت: بخشی از دشمنان علی (علیه‌السلام) جریان بنی‌امیه و قاسطین بودند که از ابتدا با پیغمبر جنگیدند، بخشی مارقین بودند، خوارج نهروان که حافظ و قاری قران بودند، این‌ها که دیگر طرفدار لشکر قریش نبودند، بخش عمده‌ای بر عثمان شوریدند و او را کشتند، اولین کسانی که با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در حکومت بیعت کرده بودند این افراد بودند اما افراد نادانی بودند که عقل نداشتند.

خطر تحجر برای اسلام بیش از خطر کفار

ایشان، تحجر را مشکل امروز جامعه دانست و افزود: مشکل ما در جامعه، جریان تحجر است، ضرر جریان تحجر در جامعه دینی برای اسلام و انقلاب از آمریکا و انگلیس بیشتر است، این‌ها درواقع عامل آمریکا و انگلیس هستند؛ تنها نماز و عبادت را برای اسلام می‌دانند و هیچ‌چیز دیگری را برای اسلام قائل نیست، ائمه نیز تا جایی که برای آنان مشقت و سختی نداشته باشند مورد احترام هستند، می‌گویند به نقش آنان در زندگی سیاسی جامعه توجه نکنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی