۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

       

 جمع کارگران _ اگر تولید جلوی واردات را بگیرد، صادرات کنیم و نیاز به نفت قطع شود دست دشمن کوتاه می‌شود، کوتاه کردن دست دشمن به دست شما است، اگر سطح کیفیت در تولید را بالا بردیم، فعالیت‌ها را توسعه دادیم و به صادرات قوی دست پیدا کردیم دست دشمن به ما نمی‌رسد، اما کل این قضیه به دست شما است که سطح کیفیت را در تولید بالا ببرید.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارگران در حسینیه دفتر امام جمعه مشهد، ضمن عرض خیر مقدم، گفت: امیدوارم ذات مقدس پروردگار با عنایت امام هشتم(ع) به کار، قدرت، و توان علمی، دانشی و تخصصی شما برکت لازم برای زندگی خودتان و نظام ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ارزش کارگر از دو بعد است، تصریح کرد: یک بعد ارزش کارگر برای خودش است، انسانی که در مقام تامین رزق حلال با تمام تلاش و کوشش از ظرفیت وجودی خودش یا از دست با کفایت و بازوی قدرتمند خودش استفاده می‌کند.

ایشان ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنید افراد با حرکت‌هایی مشروع یا نامشروع در یک فاصله کوتاه با زد و بند، سلسله فعالیت فکری، ارتباطات و لابی‌ها ثروت کلان سرهم می‌کنند، در حالی که کارگر با عرق جبین خود از کار زندگانی ساده و نیازهای اولیه زندگیش را به زحمت تهیه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: ممکن است به ذهن کارگر خواهر یا برادر جوان بیاید، اگر یک نفر یک شبه ره 100 ساله برود، با انجام برخی کارها میلیون‌ها تومان روی هم انباشته کند، چرا برای یک لقمه نان و نیازهای اولیه زندگی باید عرق ریخت؟

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: گاهی تلقینات شیطانی برای این عزیز زحمتکش در عرصه کار این تخیل را به وجود می‌آورد که چرا ما این مسیر را دنبال نکنیم؟ ما در مبانی اعتقادی نسبت به زندگی و رزق یک عقیده و یک واژه داریم که نام آن برکت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه برکت واژه مقدسی است، ادامه داد: وقتی با مفهوم و محتوای این واژه آشنا شدیم و برکت به صورت یک مولفه در زندگی مطرح شد، این محاسبات و معادلات که یک شبه به میلیاردها می‌رسد و یک نفر با هشت یا ۱۰ ساعت کار یک رزق حداقلی را به سختی در می‌آورد، از بین می‌رود.

ایشان با تاکید بر اینکه اگر مفهوم برکت را در زندگی به عنوان مولفه اضافه کنید، شرایط متفاوت می‌شود، گفت: در این شرایط می‌بینید برادر زحمتکشی که با عرق جبین نیازهای اولیه زندگی را با زحمت تهیه می‌کند، در مقایسه با آن آقای لابی‌گری که در یک شب درآمد میلیونی دارد در زندگی جلوتر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در قالب یک مثال مفهوم و نقش‌آفرینی برکت را توضیح می‌دهد، تصریح کرد: یک کارگر ساده که روزی ۱۰ هزار تومان کاسب است و این کاسبی زیر حداقل مزد روزانه بوده، شب که منزل می‌آید با سفره ساده شام رو به رو است، ولی در یک زندگی گرم و محبت‌آمیز شام می‌خورد و فردا با قوت، قدرت و نشاطی که از آرامش شبانه در کنار خانواده به دست آورده کار را ادامه می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در مقابل شخصی که یک میلیون را یک شب به دست آورده و این کاسبی از مسیر نامشروع بوده، شب را کنار سفره رنگین می‌نشیند، ولی بیماری و رنجی که برای همسرش در همان شب ممکن است به وجود بیاید سبب می‌شود، ۲۰ میلیون هزینه درمان بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با طرح این پرسش که با برکت به کدام زندگی می‌گویند؟ ادامه داد: 10 هزار تومانی که با عشق، نشاط و محبت بود یا یک میلیون تومانی که با درد، رنج، غصه، دلواپسی و هراس بود؟

ایشان تاکید کرد: حساب کنید کسی که با میلیاردها تومان در زندگی بالا رفته خوش‌تر است یا کارگری که فقط نیازهای اولیه زندگی ساده خود را برآورده کرده است؟

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه برکت در زندگی آدم یک مولفه است، تصریح کرد: در هر رتبه کاری از نظر درآمد هستید برکت مولفه‌ای است که اگر نباشد زندگی پردرد است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه یک بخش از ارزش کار کارگر این غذای حلالی است که با عرق جبین به دست آورده، خاطرنشان کرد: لذت، شادابی و نشاط در این زندگی بیشتر از زندگی مرفه کذایی است و برکت را باید به عنوان یک واقعیت در زندگی بپذیریم.

ایشان بخش دوم ارزش کارگر را مربوط به جامعه دانست و بیان کرد: بالا رفتن سطح توانمندی و ثروت جامعه را کارگر ایجاد می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی در تفسیر معنای کارگر، بیان  کرد: هر عنصر زحمتکشی که در عرصه خدماتی، کارخانه، کار، فناوری، کشاورزی و دامداری فعالیت دارد، کارگر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر عنوان هر زحمتکشی را کارگر در نظر بگیریم، بخش اصلی جامعه با محوریت کارگر زحمتکش می‌گذرد، تصریح کرد: اصل اول جامعه که در ایجاد ارزش افزوده موثر هستند، این قشر زحمت‌کش است نه عناصر واسطه، لابی‌گران و کسانی که در خرید و فروش غیرمنصفانه نقش دارند.

ایشان با تاکید بر اینکه هر سال روی کمبودها بحث داشتیم و امسال هم بحث کمبودها در جنبه‌های مختلف زندگی و دستمزد کارگران مطرح است، متذکر شد: امسال یک واقعیت را می‌خواهم عرض کنم، زیرا همه شما متفکر هستید و جای طرح این مسئله اینجا است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیشتر کاری که برای کارگر می‌شود را سرشک از رخ پاک کردن تعبیر و تصریح کرد: اینکه اشکش را دربیاوریم و بعد پاک کنیم رفع مشکل کارگر نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مشکل اصلی در جریان کارگر این است که کارگر فرمانده تولید نیست، یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، رونق تولید و معنی رونق تولید این نیست که کارگر بیشتر جان بکند.

ایشان با تاکید بر اینکه باید فرمانده کار کارگر باشد نه سرمایه‌دار، متذکر شد: پیغمبر اسلام(ص) دست پولدار را نبوسید، دست کارگر را بوسید و این حرف بنده کمونیستی نیست، کاملا حرف اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه باید ببینید مواسات اسلامی چه اقتضا می‌کند، اظهار کرد: مسؤولان و عزیزان برنامه‌ریز در این حوزه باید طوری طراحی کنند که فرمانده کار کارگر باشد و اگر این اتفاق افتاد، دیگر یک کارخانه هم زمین نمی‌خورد.

ایشان با نقد محور نبودن کارگران در مسئله کار تصریح کرد: صبح یک روز به کارگران اعلام می‌کنند، کارخانه تعطیل است و تخریب می‌کنند و زمین آن را برج می‌سازند! فردی حدود ۶۰ یا ۷۰ درصد یک کارخانه را از دولت خریده که مواد خام مورد نیاز آن تولید کارخانه دیگر این شخص در کرمان بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آهن را از کارخانه کرمان خود با قمیت چند برابر به کارخانه جدیدی که خریده، فروخته است و بدین صورت کارخانه جدید ورشکست شده، ولی در کارخانه کرمان خود سود برده است. طبق اصل ۴۴ این فرد اعلام ورشکستگی و ۴۰۰ کارگر را بیکار کرده که این تعداد به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه این فرد کارخانه را تخریب و زمین آن را برج ساخته است، متذکر شد: مقام معظم رهبری گفتند، هر شخصی چنین کاری کرد قوه قضاییه او را تعقیب کند و چنین ساختمانی را خراب کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اگر فرمانده کار کارگر شد یک کارخانه هم تعطیل نمی‌شود، حتی اگر به هر نقطه از ضرر برسد، اظهار کرد: اگر کسی فرمانده بود که حساب کرد چه چیزی منفعت بیشتری دارد، نتیجه این است که پول در بانک برایش منفعت بیشتری دارد.

ایشان تصریح کرد: اگر فرمانده کار کارگر نباشد رونق تولید معنا ندارد، البته من هر چه بگویم آخرش فحش، تهمت و حمله در فضای مجازی توسط کسانی است که پشت سر قدرت و ثروت هستند با نسبت دروغ دادن به من واکنش نشان می‌دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: اگر این مسئله مطالبه شما باشد، آن‌وقت اثر دارد و کار به جایی می‌رسد و تا این واقعیت‌ها حل نشود هر کاری اشک از رخ کارگر پاک کردن است و جلوی خون دلش را نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فرمانده که کارگر باشد از درآمد کار هم نتیجه مناسب می‌گیرد، البته سرمایه‌دار هم سهم خودش را از زمین و ابزارآلات می‌گیرد.

ایشان یادآور شد: همان سرمایه‌دار که گفتم یک سال رقم بالایی از بانک‌ها گرفته برای توسعه کارخانه در حالی که یک نفر نیست بپرسد وقتی کارخانه نداری تسهیلات با سود چهار درصد و هفت درصد را چه کار کردی؟

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه وقتی به رونق تولید می‌رسیم که این مشکلات را در عرصه کار حل کنیم، بیان کرد: تا این مسائل حل نشود، رونق تولید قابل تحقق نیست و باید به عنوان یک اصل به این مسئله توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور  شد: با شروع جنگ تحمیلی به نسل جوان اعلام شد دشمن آمده ریشه اسلام را براندازی کند و شما را به ذلت بکشاند، چون شما مدافع دین خدا هستید با شما می‌جنگد و آن روز جوانان ما دست خالی دشمن را به خاک مذلت کشاندند.

ایشان خاطرنشان کرد: امروز هم دشمن آمده در عرصه اقتصاد ما را مستأصل کند تا از دین خدا دست برداریم، شما که بچه مسلمان هستید در عرصه کار و فعالیت با انگیزه جهادی کار کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اگر تولید جلوی واردات را بگیرد، صادرات کنیم و نیاز به نفت قطع شود دست دشمن کوتاه می‌شود، تصریح کرد: کوتاه کردن دست دشمن به دست شما است، اگر سطح کیفیت در تولید را بالا بردیم، فعالیت‌ها را توسعه دادیم و به صادرات قوی دست پیدا کردیم دست دشمن به ما نمی‌رسد، اما کل این قضیه به دست شما است که سطح کیفیت را در تولید بالا ببرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی