۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

خطبه دوم ـ مشکل ما، توجه دستگاه‌های مدیریتی به ظرفیت‌های بالای داخلی کشور در جوانان فناور و اندیشمند است که به وجود آمدند، متأسفانه دستگاه‌های مدیریتی به این‌ها توجه ندارند، یا به نقش این‌ها واقف نیستند یا عمداً خود را به بی‌توجهی زدند.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 13 اردیبهشت‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به فرارسیدن روز معلم و روز کارگر، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نکته‌ای را تذکر دادند، فرمودند ما در مقابل آرایش جنگی دشمن در میدان‌های سیاسی، اقتصادی و فضای مجازی، آرایش جنگی بگیریم.

معلم و کارگر در صف مقدم جبهه اقتصادی

ایشان ادامه داد: این فرمایش، یک توصیه و سفارش نبود، فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری هستند، حجت امام زمان و فرمانده از طرف وجود اقدس بقیه‌الله نسبت به همه ما، رهبری هستند و فرمان صادر کردند که آرایش جنگی بگیریم؛ در این آرایش جنگی که فرمان عمومی است و شامل حال مسؤولان، مدیران، قوه قضایی و تک‌تک مردم است، در صف مقدم این جبهه، دو قشر معلم و کارگر حضور دارند.

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که نیروی کارگر و معلم باید به میدان بیایند، خاطرنشان کرد: عزیزان معلم ما بدانند در طول 40 سال گذشته از انقلاب ما، مرتب در روز و هفته معلم از مقام معلم تجلیل و قدردانی شد اما امسال، روز معلم در سال اول گام دوم انقلاب است و روز معلم امسال، روز مطالبه از معلم است؛ از معلم در سال اول گام دوم باید مطالبه کنیم.

ایشان اضافه کرد: افتخار قشر معلم در عرصه انقلاب این است که دو ماه از پیروزی انقلاب گذشته، فضای انقلاب مقدس اسلامی با خون یک معلم بزرگ، استاد شهید مرحوم آیت‌الله مطهری سُرخ‌فام و نورانی شد، نورانیت انقلاب ما را از روز اول که پیروزی و تداوم 40 ساله   در آن می‌درخشید، با تضمین خون یک معلم شهید، مرحوم شهید مطهری بود.

نسلی به‌تمام‌معنا انقلابی تربیت کنید

آیت‌الله علم‌الهدی  با بیان این‌که خواهران و برادران جوان، مولود انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: بدنه اصلی آموزش‌وپرورش و معلم ما، شما برادران و خواهران معلم جوان، خودتان مولود این انقلاب هستید، در انقلاب به دنیا آمدید، در انقلاب بزرگ شدید، در انقلاب درس خواندید و با فرهنگ انقلاب پرورش پیدا کردید، شما مدیون انقلاب هستید؛ خانواده‌ای که بچه‌ای را بزرگ می‌کند، در بزرگی این بچه باید خانواده را کفالت کند چون مدیون این خانواده است؛ امروز شما برادران و خواهران معلم باید بیایید به عرصه انقلاب و نسلی که به شما سپرده‌شده است، انقلابی به‌تمام‌معنا قوی‌تر از انقلابی بودن خودتان بار بیاورید.

ایشان افزود: حواستان باشد، آمریکا و انگلیسی که در مقابل ما آرایش جنگی گرفتند، این نیست که از دروازه‌های مملکت ما سرباز وارد کنند یا از بالای آسمان بمب‌افکن‌هایشان بیاید، آرایش جنگی را با نیروهایی گرفتند که بتوانند در داخل کشور علیه انقلاب بار بیاورند و امیدشان به نسلی است که امروز دارد به عرصه می‌آید.

معلم، عنصر سازنده جامعه

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به انتقاد رهبری از پیگیری سند 2030 در کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند سند 2030 یعنی برای آمریکا و انگلیس سرباز درست می‌کنیم؛ برادر و خواهر معلم، در عرصه تعلیم و تربیت چه می‌کنید؟ برای آمریکا و انگلیس سرباز درست می‌کنی یا برای اسلام و قرآن، سرباز رزمنده مقابل آمریکا و انگلیس؟ تو بی‌تفاوت نیستی، برادر و خواهر معلم، شما یک کارمند حقوق‌بگیر صرف نیستید، آدم کاسبی که کسب و معیشتتان از راه معلمی بخواهد تأمین شود نیستید، شما عنصر سازنده‌ای هستید که بچه زیر دست خودتان را یا سرباز آمریکایی می‌سازید یا سرباز اسلامی، انقلابی و دینی.

ایشان متذکر شد: این بچه زیر دستتان را چطور می‌خواهید بار بیاورید، از بچه پیش‌دبستانی گرفته تا دختر و پسری که دارد دبیرستانش تمام می‌شود، این فردا سرباز آمریکایی و انگلیسی شود که سفره مملکت را به نفع آنان جمع کند یا رزمنده مقابله‌کننده با همه توطئه‌های غرب و آمریکا، به این واقعیت باید توجه کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی به روز کارگر نیز اشاره کرد و گفت: امروز روز کار و کارگر هست، از کارگر هم مطالبه داریم، دشمن به میدان جنگ آمده، 8 سال دفاع مقدس، آمار شهدای کارگر را دربیاورید ببینید چقدر بوده، آمار رزمندگان کارگر چقدر بوده، در عرصه‌های کارگری، آمار جانبازان کارگر و آزادگان از قشر کارگر چقدر است؟

نقش مجاهده کارگر در میدان جنگ اقتصادی

ایشان بیان کرد: برادران و خواهران، جنگ دشمن در عرصه اقتصادی شروع شده و چون جنگ، جنگ اقتصادی هست و میدان، میدان اقتصاد است، شما در صف اول هستید، شما پیش‌آهنگ قضیه هستید، شما بسیجی جلودارید و حساب نقش خودتان را بکنید، روزی نیست که در محاسبه طراوت کارخانه، سود کارگر و بهره کارفرما صحبت کرد، روزی است که باید درباره نقش مجاهده کارگر در این میدان آرایش جنگی مقابل دشمن حساب کرد مخصوصاً کارگران و زحمت‌کشانی که در شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی دانش‌بنیان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: حرف اول را در جنگ با دشمن در میدان اقتصاد، شرکت‌ها و دستگاه‌های دانش‌بنیان می‌زنند و به لطف خدا نیروی داخلی کشور ما کم نیست، فوق‌العاده است؛ برادران و خواهران مشهدی، کنار گوش شما در جاده قوچان، تشکیلات پارک علم و فناوری، 4300 جوان تحصیل‌کرده بین 20 تا 35 سال، لیسانس، فوق‌لیسانس، فناور و مهندس همین‌جا در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول هستند که تنها یک نمونه‌اش فاکتور 8 آستان قدس است.

جبران خروج خارجی‌ها با ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزار نفتی

ایشان به دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان برای صنایع نفت و پتروشیمی کشور اشاره و اظهار کرد: امروز سیستم‌هایی به وجود آوردند که در نفت و گاز در پارس جنوبی در مقابل دشمنی که ما را معطل گذاشت، خیانت کرد، اطلاعات نفت و گاز ما را گرفت و همه دستگاه‌های ما را تعطیل کرد، رفتند و سیستم طراحی کردند نه‌تنها فعالیت‌های سخت‌افزاری، سیستم طراحی کردند بهتر از سیستم‌های آنان، در عرصه‌های انرژی  سیستم تأسیس کردند، در نرم‌افزارها، در جریان سخت‌افزاری، تعمیراتی که روی دستگاه‌های خارجی که گذاشتند و رفتند و از کار افتاده، اقداماتی کردند، از این پارک علم و فناوری مشهد ما، پارس جنوبی، پالایشگاه‌ها و دستگاه‌های انرژی همه کشور استفاده می‌کنند،  صادراتی که به خارج نه‌تنها در منطقه حتی به کشورهای اروپایی صادرات دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: تنها اینجا نیست، این عزیزان جگرپاره‌های این انقلاب هستند که کار می‌کنند و زحمت می‌کشند در میدان جنگی که در عرصه اقتصادی به وجود آمده، هنر دارند و هنرنمایی می‌کنند، از عزیزان مدیران و مسؤولان می‌خواهم توجه ویژه به این قضیه داشته باشند.

دستگاه‌های مدیریتی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان بی‌توجه هستند

ایشان، مشکل اصلی پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان را بی‌توجهی مسؤولان به نقش آنان در عرصه اقتصادی دانست و یادآور شد: مشکل ما، توجه دستگاه‌های مدیریتی به ظرفیت‌های بالای داخلی کشور در جوانان فناور و اندیشمند است که به وجود آمدند، متأسفانه دستگاه‌های مدیریتی به این‌ها توجه ندارند، یا به نقش این‌ها واقف نیستند یا عمداً خود را به بی‌توجهی زدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: رهبری می‌گویند آرایش جنگی، مسؤولیت اول متوجه مسؤولان، در دولت، مجلس، دستگاه‌های سیاست‌گذاری  و قوه قضاییه نسبت به بررسی مسائل، آرایش جنگی فرمان عمومی است و هیچ دستگاهی مستثنا  نیست؛ اگر جنگ نظامی داشته باشیم، در آرایش جنگی همه تسلیحات و سلاح‌ها را به میدان می‌آوریم، اگر می‌گوییم جنگ اقتصادی، این ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی و فناور شایسته و با استعدادی که تنها در پارک علم و فناوری مشهد، 4300 نفر وجود دارند، چرا این نیرو را به میدان نیاوریم؟ چرا در عرصه‌های بالای اقتصادی کشور، این نیرو توان خود را به دشمن نشان بدهد و دشمن را ناامید کند؟

ایشان متذکر شد: اشکالی است که به مدیران ما وارد است، چرا جریان‌های سیاسی ما مغزشان را با اندیشه‌های غرب‌گرایی پیوند زدند و همه‌چیز را در دروازه غرب می‌بینند؟ به داخل نگاه کنند؛ این‌که رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی، نیروی داخل و توجه به درون، خبر دارند در درون ما چه ظرفیتی وجود دارد و این دستور را می‌دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی