۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

دشمن از بومی‌سازی علوم توسط جوانان ایرانی هراس دارد

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۱۹ ب.ظ

 

پارک علم و فناوری ـ اگر دشمن متوجه بومی‌سازی علوم توسط جوانان کشور شود، احساس خطر بیشتری می‌کند اما میزان ریسک‌پذیری در مسؤولان ما کم است، هرگاه مسؤولان به امکانات داخلی معتقد شدند، بیشتر مشکلات ما حل می‌شود.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز با حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، ضمن بازدید از چند واحد پژوهشی و تحقیقاتی دانش‌بنیان در این پارک، با متخصصان و فعالان در این واحدها دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایشان با اشاره به اهمیت و جایگاه علوم دانش‌بنیان در شکوفایی اقتصاد کشور، اظهار کرد: فرهنگ اشتغال دانش‌بنیان در کشور باید شکل بگیرد که شکل‌گیری این فرهنگ دست مسؤولان است اما متأسفانه مسؤولان ما به آنچه در داخل داریم، اعتقاد ندارند‌.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که اگر دشمن متوجه بومی‌سازی علوم توسط جوانان کشور شود، احساس خطر بیشتری می‌کند، خاطرنشان کرد: میزان ریسک‌پذیری در مسؤولان ما کم است اما هرگاه مسؤولان به امکانات داخلی معتقد شدند، بیشتر مشکلات ما حل می‌شود.

ایشان با بیان این‌که نبود حس مسؤولیت‌پذیری و  جوان‌گرایی در مسؤولان، مهم‌ترین مشکل ما در راه شکوفایی اقتصادی است، افزود: برای رونق تولید ، نیازمند جذب و به‌کارگیری نخبگان هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که بازدید از پارک علم و فناوری برای ما یقین حاصل می‌کند که بازهم دشمن شکست خواهد خورد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین نتیجه این بازدید این بود که به ما نشان داد در این جنگ نابرابری که دشمن مثل جنگ تحمیلی 8 ساله در پهنه جهانی قرار داده است، خیلی امیدوار کرد که در این جبهه نیز مثل 8 سال دفاع مقدس، ما پیروز هستیم و شکست خورده، دشمن ما هست.

ایشان با یادآوری این‌که سرمایه‌های علمی ارزشمندی در داخل کشور و جامعه داریم که مشخص می‌کند فرمایشات مقام معظم رهبری که مرتبط اعلام می‌کنند روبه‌پیشرفت هستیم، حرکت ما تصاعدی و حرکت دشمن تنازلی است، یک واقعیت است، خاطرنشان کرد: وجود این عزیزان خدمتگزار، مخلص و فرزانه‌ای که با همه سرمایه استعدادی خودشان در جهت بالا بردن و پیشبرد اهداف و پیشرفت و توسعه کشور هست، موفق هستیم.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: امیدوارم خداوند با امدادهای غیبی خودش بر تکثیر و تکثر این نیروهای ارزشمند مستعد، فرهیخته و انسانی ما بیفزاید و این‌ها به‌عنوان فن‌آور عظیم و ارزشمندی که در صف مقدم جبهه، بینی دشمن را به خاک می‌مالند، موفق بشوند در همه پیشرفت‌های علمی و ترقیات خودشان اسلام و مسلمین را سرافراز کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی